Auteur Topic: Porcupine Tree  (gelezen 10113 keer)

Mordante

Re:Porcupine Tree
« Reactie #45 Gepost op: 13 januari 2011, 12:18:51 »
Sorry als ik dit topic heb laten ontsporen. Muziek moet bij mij emotie oproepen, ik moet er door geraakt worden. Als men begrijpt wat ik hiermee bedoel en PT deed dat bij mij niet de muziek irriteerde mij zelfs wat, waarom weet ik niet Pain of Salvation en sommige Dream Theatre nummers doen dat ook en dan ga ik er op letten wat mij tegen staat.

Omdat Steve Wilson door sommige mensen erg wordt verheerlijkt op het internet vond ik het nodig om een tegengeluid te laten horen. Als het een band/iemand was waar ik niks mee had zowel positief als negatief had ik niet gepost.
« Laatst bewerkt op: 13 januari 2011, 12:21:33 door Mordante »
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn

Eip

« Reactie #46 Gepost op: 14 januari 2011, 09:01:12 »
In 2010 had porcupine tree nog een nieuw album uitgebracht, atlanta heet hij. Ik zal hem vandaag eens gaan beluisteren, + fear of a blank planet.   :wink2:
Onkyo r-811 rds  NAD C720BEE in opslag.
Marantz cd5001
Elac BS 203.2
Marantz SR5023
Marantz CD6006

Big Bada Boom!

• لم يستمع لي ، سأفعل أي شيء
  • Nooit naar mij luisteren, ik doe ook maar wat...
« Reactie #47 Gepost op: 14 januari 2011, 09:16:52 »
In 2010 had porcupine tree nog een nieuw album uitgebracht, atlanta heet hij. Ik zal hem vandaag eens gaan beluisteren, + fear of a blank planet.   :wink2:

Eh? Hoe zei je dat het laatste album heet?
Wat heb ik gemist dan?

BBB
"And then happened what??"
"Big Bada Boom!" Leeloo repeated, whilst panicking vigorously. (Uit: The Fifth Element, Luc Besson, 1997)

Kwabbernoot

• a.k.a. Fantasio
  • Glas en vuvuzela's
« Reactie #48 Gepost op: 14 januari 2011, 09:51:01 »
Atlanta is een live album van hun Fear Of A Blank Panet tour. Niet zo heel geweldig vind ik maar dat kan ook komen omdat ik er in Tilburg bij was (opname Anesthetize) en het qua geluid nogal vond tegenvallen (hard en een nog hardere bas). Hun laatste studio album is The Incident.

Btw: Atlanta was uitgebracht als download only. De opbrengst zou gaan naar de behandeling van de kanker van Mick Karn. Het heeft helaas niet mogen helpen.

Groeten...
"Imagination is more important than knowledge. Knowledge is limited. Imagination encircles the world"

Eip

« Reactie #49 Gepost op: 14 januari 2011, 10:34:53 »

Eh? Hoe zei je dat het laatste album heet?
Wat heb ik gemist dan?

BBB

Hij staat op het internet, je kan hem zo downloaden. Succes en veel luisterplezier.  ;)
Onkyo r-811 rds  NAD C720BEE in opslag.
Marantz cd5001
Elac BS 203.2
Marantz SR5023
Marantz CD6006

Big Bada Boom!

• لم يستمع لي ، سأفعل أي شيء
  • Nooit naar mij luisteren, ik doe ook maar wat...
« Reactie #50 Gepost op: 14 januari 2011, 10:57:51 »
Oh...got it now  ;D
"And then happened what??"
"Big Bada Boom!" Leeloo repeated, whilst panicking vigorously. (Uit: The Fifth Element, Luc Besson, 1997)

sloothaas

• Maria McKee
« Reactie #51 Gepost op: 14 januari 2011, 17:19:27 »
Eerlijk gezegd vind ik hun laatste live-DVD ook minder dan de eerdere live DVD "Arriving somewhere....", sowieso is dat nummer 1 van de hoogtepunten van PT en is de CD "Deadwing" misschien wel hun meest homogene plaat.

turbomarco

• Audiofiel .....kuch
« Reactie #52 Gepost op: 4 maart 2011, 12:17:54 »
Ik vind vooral de laatste dvd/bd erg goed doordat mijn favoriete nummers van Fear of a blank planet erop staan ,en ook vanwege de goede beeld en geluid weergave ,dat het in Tilburg niet zo mooi klonk lijkt mij vrij logisch want dat is in 99 vd 100 gevallen zo met een live optreden .
Wat ik wel jammer vind is dat de bas op de studio F.O.A.B.P teveel is aangezet ,in het begin is het wel leuk maar op den duur gaat het toch wel storend worden .
diyma

wimsinnesael

• **
« Reactie #53 Gepost op: 28 maart 2011, 09:48:06 »
Ik vind hun laatste "The Incident" super. Bestaat trouwens op dubbel vinyl (die ik heb). Prachtig, meer een concept en iets anders dan Fear of a Blank Planet (die ook super is). Dead Wing moet ik nog leren kennen maar heb er al veel positiefs over gehoord. Schitterende band. Ze worden trouwens zeer groot.

Dex

• *
  • " Confusion will be my epitaph"
« Reactie #54 Gepost op: 13 juni 2011, 09:21:16 »
Schopje omhoog voor dit topic.....ik moet toch ergens beginnen met mijn eerste post op dit forum.  ;D
Ben zelf al jaren liefhebber van Porcupine Tree en heb dus al menig maal vooraan gestaan bij live optredens.
Zo ook in Tilburg in April 2005 (met Anathema in het voorprogramma!) waarbij ik ook een aantal foto's heb geschoten waarvan ik er hieronder een paar laat zien.

Jammer genoeg vond ik hun optreden in Tilburg in 2008 een stuk minder van kwaliteit en heb ik zelfs de zaal voor het einde van het concert verlaten.
Heb ze daarna niet meer live gezien en weet ook niet of ik er nog eens een keer naartoe zou willen.  ::)

Maar natuurlijk is er meer te ontdekken op dit gebied en ik wil dan ook graag jullie aandacht vestigen op de Engelse band The Pineapple Thief.
Wat mij betreft is deze band, onder de bezielende leiding van Bruce Soord, zeker zo goed als Porcupine Tree en regelmatig mooier om naar te luisteren.
Aanraders zijn 'Variations on a dream en '' 10 Stories Down' allebei albums die je als echte fan zou moeten hebben.
Onkyo M588-F, Onkyo P3890, Onkyo DX 6890, Onkyo T-4970, Infinity Renaissance 90

Kwabbernoot

• a.k.a. Fantasio
  • Glas en vuvuzela's
« Reactie #55 Gepost op: 13 juni 2011, 11:01:47 »
Ik was er ook in 2008 maar het geluid viel toen erg tegen. Kneiter hard en met name de bas was verschrikkelijk. Verder wel een prima concert, btw.
Ik zal The Pineapple Thief eens opzoeken. Ben benieuwd.

Groeten...

PS: welkom op dit forum.
« Laatst bewerkt op: 13 juni 2011, 11:08:08 door Kwabbernoot »
"Imagination is more important than knowledge. Knowledge is limited. Imagination encircles the world"

still life

• Beauty in Chaos & Entropy...
« Reactie #56 Gepost op: 14 juni 2011, 16:55:04 »
Schopje omhoog voor dit topic.....ik moet toch ergens beginnen met mijn eerste post op dit forum.  ;D

welcome.. :D
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric...

Marantz SR7005/UD5005 ---> Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

Dex

• *
  • " Confusion will be my epitaph"
« Reactie #57 Gepost op: 14 juni 2011, 19:29:12 »
Onkyo M588-F, Onkyo P3890, Onkyo DX 6890, Onkyo T-4970, Infinity Renaissance 90

Sierra November

« Reactie #58 Gepost op: 17 augustus 2011, 17:14:31 »
Ook topic omhoog schoppen.......
't Is Porcupine Tree dus dan mag dat  ;D

Ik heb ze nog live gezien in de Heineken Musichall met als support act Anathema. Anathema was overigens een beetje een aanfluiting. Suffe bedoeling. Porcupine Tree was gewoon heerlijk! Strak gespeeld allemaal, zat goed in elkaar en klonk ook live lekker.
Ik ben zelf ook erg van hun sound gecharmeerd en ben sinds ik In Absentia via een vriendin hoorde ze goed gaan beluisteren. Was gelijk verkocht  :clapping:
Sony S7 versterker - Sony CD-speler - Yamaha CDX-590 - FirePOD DAC - TDL Studio 2 - Klipsch B2 - Marantz TT-4400 platenspeler
Cuz I'm praying for rain
And I'm praying for tidal waves
I wanna see the ground give way

Mordante

« Reactie #59 Gepost op: 15 november 2011, 10:59:23 »
Anathema was overigens een beetje een aanfluiting. Suffe bedoeling.

Dat verbaasd mij een beetje. Ik heb Anathema een paar keer live gezien en heb nog nooit een slecht of suf optreden van ze meegemaakt.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn