Auteur Topic: Axl Rose verkozen tot beste zanger  (gelezen 9774 keer)

renÚs

Re:Axl Rose verkozen tot beste zanger
« Reactie #75 Gepost op: 13 september 2011, 22:44:10 »
Ja dat is vakwerk, kan ik uren naar kijken. Frank Sinatra hoeft ook niet eerst naar de stylist om te kunnen zingen. ;D
Of dit zingen is weet ik niet maar dit vind ik ook geweldig.
, wel wat anders dan Frank Sinatra.
« Laatst bewerkt op: 13 september 2011, 22:54:46 door renÚs »
Hier geen streaming, ik draai muziek.

Han

• Moderator
    • studio
« Reactie #76 Gepost op: 13 september 2011, 22:57:42 »
Het is altijd moeilijk want je hebt het over smaak en als veel mensen iemand goed vinden heb je dan iemand die echt goed is? Persoonlijk houd ik niet zo van zangers en zangeressen die 'mooi' zingen. Ik ga meer voor karakter en emotie en musical achtig gekerm vind ik al helemaal niks.

Dat keiharde zingen wat tegenwoordig erg in is houd ik ook niet van, geef mij liever een dynamische zanger(es) en waar ik helemaal van naar de kl°ten ga is iemand als Johnny Cash als hij een nummer als Hurt doet, dat is voor mij ongeveer de limit en mooier kan het niet.

Smaak hoor, dus wind je er niet over op.

Ga bijvoorbeeld eens zoeken op youtube naar Maria Callas en stukken van Puccini en let dan op wat er gebeurt. Als je een nog jonge Callas vindt hoor je dat ze meer ingetogen en met minder vibrato zingt en dat vind ik mooier dan het latere werk van haar, waar ze harder gaat en met meer vibrato. Dus ik vind haar door de jaren heen niet beter worden.
Niets is zeker en zelfs dat niet.

Het licht aan het eind van de tunnel kan ook een idioot met een lamp zijn.

renÚs

« Reactie #77 Gepost op: 13 september 2011, 23:00:31 »
+1, mee eens. Zingen moet met gevoel en emotie. Het is geen toneelspelen.
Hier geen streaming, ik draai muziek.

Marcel_r

« Reactie #78 Gepost op: 13 september 2011, 23:19:35 »
Zekers...helemaal eens.

Maar (en niet dat ik iedere keervoor de buis zit bij die programma's) maar die gast van daarnet, is in mijn optiek toch wel een van de betere zangers die in zo'n talentenshow voorbij is gekomen. Even los van hoe hij eruitziet etc.
Hij doet het vrij gemakkelijk, vaak is het zo geforceerd en gemaakt.

Dat er een frank sinatra tegenover word gezet vind ik dan wel weer comisch...dat is gewoon niet te vergelijken.

Maar idd wat Han al vele malen heeft gezegd, het is een kwestie van smaak.
I read Playboy magazine for the same reasons I read National Geographic magazine.
I like to see pictures of places I know I┤ll never visit.

Yamaha C-45 Yamaha CX-830 Yamaha M-45, Sony PS-4300, B&M accoustic palladium

CT1000

• Synergy Acoustics
« Reactie #79 Gepost op: 13 september 2011, 23:34:09 »
Helemaal met Marcel eens.

Maar om heel eerlijk te zijn vind ik dat Adam Lambert eigenlijk iets tÚ goed zingt. Alles gaat zo gemakkelijk en zijn bereik is zo ontzettend groot, dat het daardoor misschien wat aan emotie inboet. Als een zanger de hoogste noten uit zijn tenen moet halen, maar ze wel zuiver weet te produceren raakt me dat vaak meer. Adam Lambert is voor mij een beetje als geschoolde jazz-musici die aan de meest complexe toonfietserij doen: heel knap en gaaf om eens live mee te maken, maar ik zet er thuis geen cd'tje van op.

Han, je vindt Adam Lambert niets? Je hebt een hekel aan musical? Luister hier dan maar niet naar (met bovendien een nog slanke Val Kilmer):
 ;) Ja... ik vind dit echt prachtig  :armswing: .

EDIT: woord te veel weggehaald.
« Laatst bewerkt op: 13 september 2011, 23:47:25 door CT1000 »
Martijn - Synergy Acoustics

stick

• **
« Reactie #80 Gepost op: 13 september 2011, 23:45:07 »
deze dan is glad maar toch

Marcel_r

« Reactie #81 Gepost op: 13 september 2011, 23:49:03 »
deze dan is glad maar toch

http://www.youtube.com/watch?v=dgLHVi40Gc8

glad of niet, mooi is het wel.....
I read Playboy magazine for the same reasons I read National Geographic magazine.

Han

• Moderator
    • studio
« Reactie #82 Gepost op: 13 september 2011, 23:49:08 »
@C1000

Ik moet je helaas teleurstellen en dat doet me echt pijn :D, maar ik vind er werkelijk geen flikker aan. Het is een kunstje dat hij doet en dat grote bereik valt best wel tegen. Met kopstem kan hij vrij hoog, maar Gerard Joling verslaat hem.

Soort van mannelijke Mariah Carey lijkt hij en ik zie dat hij vreselijk zijn best doet, maar weet je wat ik wel mooi vind op musicalgebied? Julie Covington als zij 'Don't cry for me argentina' deed, maar dat is lang geleden. En er zijn nog wel een paar voorbeelden waar ik even naar op zoek moet gaan.
Niets is zeker en zelfs dat niet.

Het licht aan het eind van de tunnel kan ook een idioot met een lamp zijn.

CT1000

• Synergy Acoustics
« Reactie #83 Gepost op: 14 september 2011, 00:01:04 »
Ik moet je helaas teleurstellen en dat doet me echt pijn :D, maar ik vind er werkelijk geen flikker aan. Het is een kunstje dat hij doet en dat grote bereik valt best wel tegen. Met kopstem kan hij vrij hoog, maar Gerard Joling verslaat hem.

Soort van mannelijke Mariah Carey lijkt hij en ik zie dat hij vreselijk zijn best doet, maar weet je wat ik wel mooi vind op musicalgebied? Julie Covington als zij 'Don't cry for me argentina' deed, maar dat is lang geleden. En er zijn nog wel een paar voorbeelden waar ik even naar op zoek moet gaan.

Je moet niet met zijn seksuele geaardheid spotten ;) . Adams kopstem is wel heel goed ontwikkeld. Ik kan niet horen waar zijn overgangen zitten. Ik weet dat Joling ook een fantastische zanger is. Maar gaat hij werkelijk hoger dan Bb5?

En Mariah Carey is toch ook wel een goede zangeres? Julie Covington zingt dat inderdaad mooi, maar het is ook wel een betrekkelijk makkelijk liedje - zelfs Madonna doet het niet onaardig! Als we het over goede zangers hebben, moeten we m.i. wel moeilijk materiaal aandragen, zodat je hun talent ook werkelijk terughoort.

turbomarco

• Audiofiel .....kuch
« Reactie #84 Gepost op: 14 september 2011, 00:10:36 »
In het rijtje beste zangers mag van mij Nils K. Rue niet ontbreken  :)

« Laatst bewerkt op: 14 september 2011, 00:25:40 door turbomarco »
diyma

DiMarco

« Reactie #85 Gepost op: 14 september 2011, 00:46:56 »
Goede zangers? Mike Patton, Thom Yorke, Maynard James Keenan.

Dus.

dozo

« Reactie #86 Gepost op: 14 september 2011, 09:03:40 »
Dat hij die finale verloren heeft snappen ze daar nog steeds niet.....

Ik hoop serieus dat hij een hoop hele goeie platen gaat maken en niet te veel van die commerciele zooi waar je straks niks meer van hoort.

Hij heeft een groot bereik met z'n stem, want zo'n optreden met kiss ging ook niet verkeerd.

Yep, maar met een halve Kiss show in 3 minuten geperst kan er eigenljk weinig mis gaan ;)

Als ik dat zie krijg ik gelijk weer zin in een Kiss concert!

Marcel_r

« Reactie #87 Gepost op: 14 september 2011, 20:00:39 »
Dat hij die finale verloren heeft snappen ze daar nog steeds niet.....

Ik hoop serieus dat hij een hoop hele goeie platen gaat maken en niet te veel van die commerciele zooi waar je straks niks meer van hoort.

Hij heeft een groot bereik met z'n stem, want zo'n optreden met kiss ging ook niet verkeerd.

Yep, maar met een halve Kiss show in 3 minuten geperst kan er eigenljk weinig mis gaan ;)
http://www.youtube.com/watch?v=E6GgsOMPiuM

Als ik dat zie krijg ik gelijk weer zin in een Kiss concert!

Daar heb je een punt.....een hele avond met die gasten op t podium overleeft hij niet vrees ik  :guitar:

Be tweeter

• Understandig little makes a lot likely....
    • ARJANKU.IT service
« Reactie #88 Gepost op: 14 september 2011, 20:21:41 »
Ik vind
dit
knap omdat het een beetje de draak speelt met serieuze duetten.
Dat musicalgedoe zegt mij ook niet veel.

Zaz
spreekt mij op het moment erg aan alsmede ook de zangeres van het Belgische Jacko Bond (Riet Muylaert).

...en de hamster in overdrive
Geddy Lee
vind ik in zijn oudere Rush werk ook nog steeds fabuleus, vooral omdat zijn zanglijnen nogal afwijken van wat hij op de bas presteert ( luister ook naar livewerk als A show of hands). Voor menigeen absoluut niet te pruimen, da's duidelijk. ;)
« Laatst bewerkt op: 14 september 2011, 20:30:12 door Be tweeter »
groeten,
Arjan

An inability to grasp science is no argument against it....

CT1000

• Synergy Acoustics
« Reactie #89 Gepost op: 14 september 2011, 20:33:41 »
Inderdaad! Die Alex kan goed zingen.

EDIT: Geniaal! En niet eens om de zang:

Niet alleen luisteren, maar vooral ook kijken.
« Laatst bewerkt op: 14 september 2011, 20:39:15 door CT1000 »