Auteur Topic: Hoe Klinkt De Moderne Muziek????  (gelezen 3261 keer)

dozo

Re:Hoe Klinkt De Moderne Muziek????
« Reactie #15 Gepost op: 7 juli 2012, 00:01:44 »
Ook al is de opname ruk, als de muziek mooi is draai ik het er niet minder om. Als ik bij iemand op luisterbezoek ga neem ik wel een aantal goede opnames mee om een goed beeld te krijgen.
Maar in het genre muziek wat ik leuk vind is het zoeken met een lampje naar goede opnames....

Platgeslagen en/of slechte opnamen blijven hier toch meestal wel in de kast staan. Doodzonde maar niet echt een ramp, heb genoeg keuze.

thur

• You cannot follow me on Twitter!
    • Mijn website: Lauriergracht No. 37
« Reactie #16 Gepost op: 7 juli 2012, 00:14:15 »
Platgeslagen en/of slechte opnamen blijven hier toch meestal wel in de kast staan. Doodzonde maar niet echt een ramp, heb genoeg keuze.

Okee!
Maar de vraag is: en als die platgeslagen opname nou eens fantastische muziek laat horen? Laat je dat in de kast staan?

Groet, Thur
Lauriergracht No. 37. This online Kaleidoscope is fuelled by gallons of Nescafé, some fine Aged Tawny Port, WordPress, a few touches of Healthy Narcissism and Radiohead.

Hififreak

• http://www.hififreak.nl
« Reactie #17 Gepost op: 7 juli 2012, 07:49:00 »
Ik heb oude urgulopnames die klinken als een krant maar het beluisteren geeft me een enorm gelukzalig gevoel.  8)

thur

« Reactie #18 Gepost op: 7 juli 2012, 11:46:03 »
Ik heb oude urgulopnames die klinken als een krant maar het beluisteren geeft me een enorm gelukzalig gevoel.  8)

Inderdaad.
JK verwees naar het topic Hier is hij dan, de ultime Top 30 (Best klinkende albums).

Leuker, of minstens net zo leuk, zou een Top 30 van Slechts Klinkende Albums Met Zinnenstrelende Muziek kunnen zijn :D

Ik noem eens wat, in willekeurige volgorde:

- Stravinsky conducts Stravinsky - The complete Columbia Recordings
- Magic, Bruce Springsteen

Niet fair, want het eerste voorbeeld is niet slecht, maar slechts gedateerd.
'Magic' echter, klinkt echt zwaar k*t.

Groet, Thur

Lauriergracht No. 37. This online Kaleidoscope is fuelled by gallons of Nescafé, some fine Aged Tawny Port, WordPress, a few touches of Healthy Narcissism and Radiohead.

ADAMAudio

« Reactie #19 Gepost op: 7 juli 2012, 11:51:28 »
Wat is slechtklinkende?
Als oude opnames meer info geven die je (gemoeds)toestand kunnen bewerken/triggeren dan de perfect opgenomen audiofiele opnames,welke is dan de beste?

Technisch gezien de audiofiele mischien..
Maar gevoelsmatig/ervaar matig de andere

dozo

« Reactie #20 Gepost op: 7 juli 2012, 12:29:36 »

Okee!
Maar de vraag is: en als die platgeslagen opname nou eens fantastische muziek laat horen? Laat je dat in de kast staan?

Het meeste wel. Er zijn echter wat Kiss albums uit de begin periode die echt rampzalig zijn en die draai ik dan weer wel. Maar daar zijn ze vooral uitgeschoten met de eq ;)

thur

« Reactie #21 Gepost op: 7 juli 2012, 13:03:38 »
Wat is slechtklinkende?

Tsja, goeie vraag.
Maar die wordt niet gesteld bij de topics over Best Klinkend  ;D

Groet, Thur