Auteur Topic: Nieuwe stereo vlaggenschepen van Yamaha (mooi!)  (gelezen 4138 keer)

SuperAvilyn

Re:Nieuwe stereo vlaggenschepen van Yamaha (mooi!)
« Reactie #30 Gepost op: 6 november 2012, 08:57:22 »
nee hoor Gent, groot zat
ik kijk bijna nooit t.v. en als ik dan eens bij iemand anders wat meekijk verbaas ik me altijd weer.
ik vind Sacha de Boer best een leuke dame om te zien maar niet meer dan levensgroot
dan word het voor mij een beetje eng.
maarrreeeehhhh, laten we het weer over die sjieke yamaha's hebben
daar kijk ik heel wat liever naar

Kijk je toch even op mrktplts of ebay,dan ben je voorlopig bedient.

Ik begrijp niet wat iemand voor bezwaar kan hebben tegen Sacha levensgroot in de kamer. Hoewel, sinds het Journaal een andere opzet kent, waarbij de nieuwslezers/-essen van top tot teen in beeld zijn, blijkt ze wel iets groter te zijn dan ik altijd dacht. Maar het is voor mij nog steeds een feest voor het oog. Reeds.

De kunst is natuurlijk wel om snel van zender te wisselen zodra Rachel Hazes levensgroot in beeld dreigt te verschijnen... Het is inderdaad wel link, met die 42" schermen.

Maar goed, de Yamaha's...
Ik vind het prachtig dat dit soort apparatuur terugkomt. Dit is het soort spullen waar ik vroeger als tiener kwijlend naar stond te kijken, in etalage of folder.
Met de soms wat amateuristische 'eigen teelt' hifi van veel kleinschalige fabrikanten heb ik nooit zoveel gehad. Dat spul dat in een schuurtje of omgebouwd kippenhok in elkaar lijkt te zijn gezet, met vaak zo'n 'gezocht' design... Uitzonderingen daargelaten natuurlijk. Maar dat is natuurlijk persoonlijk. Dat is wel de richting die het op dreigde te gaan met stereo (met uitzondering dan van Marantz, dat altijd is blijven investeren in tweekanaals).

Wat zou het mooi zijn als ook Sony zich met een nieuwe ES lijn zou aansluiten bij deze trend (want zo mag je het toch wel noemen). Of Kenwood, of JVC.
NAD C350, KEF RR103/4, Nakamichi CR-5E, Sony ST-SB920QS, Technics SL-1210 Mk2 met Denon DL-110, Rega Fono Mini A2D, Logitech Squeezebox Touch

YN Audio

• *
    • http://www.yn-audio.nl
Re:Nieuwe stereo vlaggenschepen van Yamaha (mooi!)
« Reactie #31 Gepost op: 11 november 2012, 09:26:22 »
Geweldig, ik denk gelijk weer terug aan een jaar of 28 geleden, als 12 jarige alle hifi winkels af fietsen om me aan al het moois te verlekkeren. Net als met Onkyo die een come back maakt doet me dit deugd :)
Music at its Best

Dealer van Aurum Cantus, Coda Technologies, JAS Audio, Black Rodium en JF Digital

Guust69

• *
Re: Nieuwe stereo vlaggenschepen van Yamaha (mooi!)
« Reactie #32 Gepost op: 6 april 2017, 15:16:35 »
Mijn ervaring en review van de Yamaha CD-S3000

In mijn beleving moet een top SACD speler voldoen aan drie voorwaarden: Uitzonderlijk goed geluid, gebruikersvriendelijk en solide gebouwd. Geluid geef ik een 8, gebruik een 6 en constructie een 2 uit een schaal van 10.

Het geluid is fantastisch. Het is licht, helder, breed, direct en in balans. Als je je ogen dicht doet zou je zweren dat de piano in je kamer staat te spelen. Cijfer: een 8 uit 10, geen 9. Daarvoor is het verschil tussen CD en SACD te klein. De DAC is niet uitzonderlijk. Hij is geweldig als je hem via USB aanstuurt, maar via de andere connecties is het geluid niet bijzonder.

De gebruikersvriendelijkheid valt tegen. De speler heeft minstens 12 seconden nodig om te beslissen of er een SACD, CD of helemaal niets in het laadje ligt. De laatste situatie is hinderlijk als je de DAC extern wilt gebruiken. Voor gebruik 6 uit 10.

Het chassis lijkt indrukwekkend. Zeker als je realiseert dat het apparaat 20 kg weegt. Helaas draagt het grote aantal kilogrammen niet bij aan de kwaliteit. Deze speler heeft grove ontwerpfouten. Ongeveer 15% van mijn CD collectie kan niet afgespeeld worden. Ook sommige nieuwe CD’s krijgen de kwalificatie: ‘No Disc’.
16 Maanden geleden heb ik deze speler gloednieuw gekocht. Na een maand besloot ik Hunky Dory van David Bowie te gaan beluisteren. Na enkele seconden begon de speler een luid stampend geluid te maken, te vergelijken met een drilboor op asfalt. Ook andere CD’s zorgde voor vreemde luide bijgeluiden. De CD-S3000 is het hifi top product van Yamaha. Om hun schaamte af te kopen kreeg ik van Yamaha meteen gratis een surround-versterker aangeboden. Na reparatie was het probleem niet verholpen en kreeg ik een nieuwe speler en daarna nog één. De derde CD-S3000 had geen moeite met David Bowie, maar wel met SACD’s. Dus maar weer terug naar de winkel. Na 3 spelers, 2 reparaties en 15 maanden gaf Yamaha het op en kreeg ik mijn geld terug.

Toen Yamaha de CD-S3000 lanceerde werd er verkondigd dat het merk terug is in het speelveld van de serieuze high-end audio en met elk merk de strijd durft aan te gaan. Na 3 jaar stel ik vast dat deze speler fantastische geluidskwaliteit heeft maar lachwekkend slecht gebouwd is voor 4000 euro en geen partij is voor de concurrentie.

benjamin

• Oost,west,thuis is het ook niet alles.
« Reactie #33 Gepost op: 6 april 2017, 16:55:28 »
SACD speler maakt niks uit , kun je net zo goed een blue-ray spelertje nemen. Zelfde.
IMF TLS50 met vier maal Wharfedale Laser 100 high/mid drivers en aangepaste filters met Intertechnik Reference caps & coils.
En nog meer rotzooi uit de kringloop.

jazzman

• **
« Reactie #34 Gepost op: 6 april 2017, 18:35:07 »
De mop van het jaar mijn inziens.... :wacko: :yeah: :armswing:
Lyngdorf DPA-1 - Lyngdorf SDA 2175 - Yamaha CD-S3000 - Aurender X100L - Velodyne SPL 1200 Ultra - Dynaudio C1 mkII - TEAC HA-501 - Sennheiser HD800 - Transparent Music Link Plus en Audioquest Diamond bekabeling

jazzman

• **
« Reactie #35 Gepost op: 6 april 2017, 18:39:11 »
Mijn ervaring en review van de Yamaha CD-S3000

In mijn beleving moet een top SACD speler voldoen aan drie voorwaarden: Uitzonderlijk goed geluid, gebruikersvriendelijk en solide gebouwd. Geluid geef ik een 8, gebruik een 6 en constructie een 2 uit een schaal van 10.

Het geluid is fantastisch. Het is licht, helder, breed, direct en in balans. Als je je ogen dicht doet zou je zweren dat de piano in je kamer staat te spelen. Cijfer: een 8 uit 10, geen 9. Daarvoor is het verschil tussen CD en SACD te klein. De DAC is niet uitzonderlijk. Hij is geweldig als je hem via USB aanstuurt, maar via de andere connecties is het geluid niet bijzonder.

De gebruikersvriendelijkheid valt tegen. De speler heeft minstens 12 seconden nodig om te beslissen of er een SACD, CD of helemaal niets in het laadje ligt. De laatste situatie is hinderlijk als je de DAC extern wilt gebruiken. Voor gebruik 6 uit 10.

Het chassis lijkt indrukwekkend. Zeker als je realiseert dat het apparaat 20 kg weegt. Helaas draagt het grote aantal kilogrammen niet bij aan de kwaliteit. Deze speler heeft grove ontwerpfouten. Ongeveer 15% van mijn CD collectie kan niet afgespeeld worden. Ook sommige nieuwe CD’s krijgen de kwalificatie: ‘No Disc’.
16 Maanden geleden heb ik deze speler gloednieuw gekocht. Na een maand besloot ik Hunky Dory van David Bowie te gaan beluisteren. Na enkele seconden begon de speler een luid stampend geluid te maken, te vergelijken met een drilboor op asfalt. Ook andere CD’s zorgde voor vreemde luide bijgeluiden. De CD-S3000 is het hifi top product van Yamaha. Om hun schaamte af te kopen kreeg ik van Yamaha meteen gratis een surround-versterker aangeboden. Na reparatie was het probleem niet verholpen en kreeg ik een nieuwe speler en daarna nog één. De derde CD-S3000 had geen moeite met David Bowie, maar wel met SACD’s. Dus maar weer terug naar de winkel. Na 3 spelers, 2 reparaties en 15 maanden gaf Yamaha het op en kreeg ik mijn geld terug.

Toen Yamaha de CD-S3000 lanceerde werd er verkondigd dat het merk terug is in het speelveld van de serieuze high-end audio en met elk merk de strijd durft aan te gaan. Na 3 jaar stel ik vast dat deze speler fantastische geluidskwaliteit heeft maar lachwekkend slecht gebouwd is voor 4000 euro en geen partij is voor de concurrentie.

Erg vervelend dat je deze ervaring hebt, wel goed dat je je geld terug hebt.

Ik heb deze ervaringen helemaal niet en ben nog steeds zeer tevreden.
Lyngdorf DPA-1 - Lyngdorf SDA 2175 - Yamaha CD-S3000 - Aurender X100L - Velodyne SPL 1200 Ultra - Dynaudio C1 mkII - TEAC HA-501 - Sennheiser HD800 - Transparent Music Link Plus en Audioquest Diamond bekabeling

Pimmie1968

• Geluid kun je voelen maar is nooit tastbaar
« Reactie #36 Gepost op: 7 april 2017, 22:13:41 »
Ik blijf deze serie versterkers van Yamaha erg mooi vinden
https://www.hifiengine.com/images/model/yamaha_m-80_stereo_power_amplifier.jpg

« Laatst bewerkt op: 4 mei 2017, 00:19:46 door Gent »
Rotel RC-1090 - Rotel RB-991 - Rotel RCD-991 - HDX1000 - TDL Monitor

blikjebier

« Reactie #37 Gepost op: 3 mei 2017, 20:55:28 »
Ik heb dezelfde SACD ellende meegemaakt met een Yamaha DVD-S2300. Tevens heb ik met de DVD-S1200 iisues gehad, dit was geen SACD speler maar een DVD-A speler. Beide apparaten heb ik weggedaan met tal van issues. Yamaha maakt goede versterkers, maar ik loop zelf met een grote boog om hun optical devices heen.
Naim CD5i | Chromecast Audio| SMSL M8 USB DAC | Naim Nait 5i | Monitor Audio RX1 > Atacama Nexus 5i

> Mijn set <