Auteur Topic: mezelf voorstellen, videonerd  (gelezen 1020 keer)

VideoNerd

• *
Re: mezelf voorstellen, videonerd
« Reactie #15 Gepost op: 4 mei 2016, 17:02:35 »

Ach ik ben juist een freak. Lekker tweaken, dingen testen en aanklooien. Dat kan gewoon meer met een android. scriptjes voor kodi maken/testen. Kodi aanpassen naar mijn smaak.
Ik gebruik het muziek afspelen juist veel visueel. alle info die ik heb toegevoegd komt ook allemaal in beeld en online. ik heb een getweakte versie van de link. (rustiger qua uitstraling)
https://vimeo.com/162902877

Ik denk dat je precies et verschil te pakken hebt. Tweaken door ik voor mijn werk, soms langer per dag dan me lief is. Daarom wil ik thuis juist iets wat altijd werkt, ook al kan je er niets aan instellen. Heerlijk!

Omdat ik voor mijn werk al de hele dag naar schermen moet staren, in bioscopen of tentoonstellingen, ben ik juist thuis op zoek naar rust voor mijn ogen. Beeld en extra informatie bij muziek is het laatste waar ik dan op zit te wachten...
Is zeker geen kritiek, wil alleen maar aangeven dat iedereen wat anders verwacht of zoekt in zijn muziek/beeld installatie thuis. Leuk om de verschillen te lezen.

VideoNerd

• *
« Reactie #16 Gepost op: 4 mei 2016, 17:10:30 »
Snap je volkomen hoor.
Met een externe dac of passtrough naar een goede versterker via optical ben ik qua kwaliteit toch ook net zo ver gok ik..
https://vimeo.com/162902877

Mijn persoonlijke ervaringen zijn niet zo. Heb veel luistertests gedaan, op zowel HIFI speakers thuis, in bioscopen en grote PA systemen. bij vrijwel alles kwam mijn macbook met audirvana beter uit mijn persoonlijke test. Kan uiteraard ook een kwestie van smaak zijn. Ik heb getest met een IFI nano en een audioquest jitterbug en alles met zowel 24bit/96KHz als 16bit/44,1KHz aiff files.

VideoNerd

• *
« Reactie #17 Gepost op: 4 mei 2016, 17:17:50 »
By the way, hoe bevallen die beauties van een 804 D3?
Heerlijk, het is even bloeden in de portemonnee maar geen spijt van. Kan ze iedereen aanraden.
Eerst nog even met een Naim versterker geprobeerd, maar was niet mijn smaak. Ik ben echt verliefd op de klank van die Moon neo 330a. Het merk Simaudio hoor je niet heel vaak langskomen, maar in mijn ogen onterecht.

Wel de MIT xlr interlinks inmiddels vervangen voor zelfbouw. De MIT maakte het hoog echt te fel, waardoor je luistermoe wordt. Tevens een blinde test met 2 collega geluidstechnici gedaan en allebei hoorde ze wel degelijk verschil in kabels. Ik weet dat dit voor veel collega hifi liefhebbers moeilijk te geloven is, maar het is toch echt zo.
Nu zelf kabels gemaakt van tasker C128 kabel met Neutrik connectoren en nu klinkt het helemaal naar wens.

Be tweeter

• Understandig little makes a lot likely....
    • ARJANKU.IT service
« Reactie #18 Gepost op: 4 mei 2016, 17:49:58 »
MIT kabels zijn niet altijd als kabels te omschrijven omdat er passieve componenten in zitten.
Jullie kunnen een miljoen dollar verdienen wanneer jullie die kabelverschillen onder gecontroleerde omstandigheden kunnen duiden.
groeten,
Arjan

An inability to grasp science is no argument against it....

fla

• *
« Reactie #19 Gepost op: 7 mei 2017, 11:34:06 »
Dag, is die Moon eindversterker echt goed, ik zoek namelijk een eindversterker om een Musical Fidelity M6i te vervangen, wegens geplande aanschaf dac/voorversterker

VideoNerd

• *
« Reactie #20 Gepost op: 12 mei 2017, 16:39:09 »
Dag, is die Moon eindversterker echt goed, ik zoek namelijk een eindversterker om een Musical Fidelity M6i te vervangen, wegens geplande aanschaf dac/voorversterker

Beste,

Wat is jouw definitie van 'echt goed'? Voor mij persoonlijk, ja, hij is echt goed. Doet wat hij moet doen, geen vervorming waargenomen op B&W 804 D3's op luid volume en kan makkelijk omgaan met zeer lage impedanties.
Ook juist bij laag volume doet hij wat hij moet doen.
(ik gebruik express geen zinnen als ' hij klinkt waanzinnig e.d. omdat ik geen zin heb in versterker discussie nr. 1327 op dit forum, over klankverschillen tussen versterkers).

- Goed: ja.
- heel goed: ja, naar mijn mening/
- Prijzig: ja.
- Zijn er versterkers te vinden die hetzelfde kunnen voor minder geld: ongetwijfeld.
- Waarom heb ik dan toch deze aangeschaft?: goede vraag.... Waarschijnlijk omdat ik geen zin had om nog verder te zoeken naar een betere prijs/kwaliteit verhouding, en ik een iets aangenamere prijs kreeg op de hele set samen met mijn speakers.
- Kan ik hem je aanraden: zeker weten.