Auteur Topic: Streaming  (gelezen 994 keer)

Frits Raaf

• Doe eens gek. Let op je spelling.
Streaming
« Gepost op: 22 maart 2017, 10:22:53 »
Ik zoek een simpel, doch goedkoop apparaat dat ik op m'n versterker aan kan sluiten om muziek (Spotify en/of rechtstreeks van pc/iPhone/iPad) te beluisteren.
Nou kan ik zelf uren gaan Goegelen, maar ik neem aan dat er genoeg forumleden zijn die inmiddels zo'n voorziening hebben.
Ik lees graag uw reacties.
Receiver: Denon DRA-1000
Cd-speler: Denon DCD-755AR
Versterker (tv): NAD C316BEE
Speakers Denon: Tanny Reveal
Speakers NAD: Eltax Monitor III Anniversary + Mordaunt Short MS-308 sub

KayaRahnee

Re: Streaming
« Reactie #1 Gepost op: 22 maart 2017, 10:59:17 »

Mokumer45

• Een zeer ge´nteresseerde 65plusser.
« Reactie #2 Gepost op: 22 maart 2017, 12:37:26 »
Kijk eens bij Teufel, daar staat de Teufel Raumfeld Connector 2 audio streamer voor een heel prettige prijs (flinke korting) in de aanbieding.
Heeft goede recencies, veel kwaliteit voor zijn geld, zeker nu met de aanbieding. Ik heb hem zelf al zo'n 1,5 Ó 2 jaar en hij bevalt nog steeds prima. Heel makkelijk te installeren en erg simpel via een smartphone en/of een tablet te bedienen (Android of Apple).

Frits Raaf

• Doe eens gek. Let op je spelling.
« Reactie #3 Gepost op: 22 maart 2017, 19:15:09 »
Bedankt voor de reacties.
Ik ga het eens proberen met een Chromecast.
« Laatst bewerkt op: 22 maart 2017, 20:04:35 door Frits Raaf »
Receiver: Denon DRA-1000
Cd-speler: Denon DCD-755AR
Versterker (tv): NAD C316BEE
Speakers Denon: Tanny Reveal
Speakers NAD: Eltax Monitor III Anniversary + Mordaunt Short MS-308 sub

A&R 72T

« Reactie #4 Gepost op: 23 maart 2017, 08:42:53 »
Argon stream 1 en 2 zijn ook betaalbaar. De Chromecast is voor het geld een prima optie.
Succes

Ad58

« Reactie #5 Gepost op: 30 mei 2017, 14:06:41 »
Ik heb de Google Chromecast ongeveer een half jaar in bezit en het bevalt me uitstekend. Optisch aangesloten op mijn Denon AVC A11SR. Met een gewoon optisch snoertje en gebruikmaking van een verloopplugje.

Deze dus: www.kabeldirect.nl/optische-toslink-3-5mm-mini-toslink-adapter.html
« Laatst bewerkt op: 30 mei 2017, 14:11:51 door Ad58 »

Mokumer45

« Reactie #6 Gepost op: 30 mei 2017, 14:20:22 »
Mooi om te horen. Ik stream nu zo'n kleine 2 jaar via een Teufel Raumfeld Connector 2 en dat bevalt mij ook prima.
Veel luistergenot!
« Laatst bewerkt op: 30 mei 2017, 14:26:31 door Mokumer45 »

Tortel

• *
« Reactie #7 Gepost op: 2 juli 2017, 16:58:35 »
Beste Mokumer45,
Kan je iets zeggen over hoe makkelijk deze Raumfeld bestanden op een pc of externe harde schijf herkent en of het makkelijk zoeken is met de app?
Sony DN860 AV receiver, Denon DCD-50 cd speler, Pro-Ject RPM 3 Carbon draaitafel, Pro-Ject Phono Box S via Infinity Reference 51 MK II luidsprekers.

Mokumer45

« Reactie #8 Gepost op: 2 juli 2017, 17:27:31 »
Nee, helaas niet. Ik gebruik hem alleen om via het internet (TuneIn) naar div. radiostations te luisteren.

BlowhardA

• *
« Reactie #9 Gepost op: 15 maart 2018, 20:52:49 »
Dat ziet er interessant uit

Hannibal

• *
« Reactie #10 Gepost op: 24 maart 2018, 10:52:29 »
Hmmmm de Teufel Raumfeld Connector 2 doet volgens mij alles wat ik wil voor high res streaming.... :think:

In de aanbieding nu bij teufel zelf ook nog.... 129 Ç?
Alleen geen coax uitgang.... alleen toslink, maar .....

Ik ga het gewoon proberen!

Besteld!
Woonkamer: Rega mira+Planet (beiden 3de generatie), Totem Hawks, Rega DAC-R, Rega RP2 (upgraded), Sonos Connect. Eetkamer&Slaapkamer Sonos AMP+Wharfedales. Kinderkamer& badkamer Sonos Play:one. (Offline Rega Mira+Planet+Radio 1ste gen. Musical Fidelity V-DAC 1st gen. Sonos connect)

Mokumer45

« Reactie #11 Gepost op: 24 maart 2018, 11:22:15 »
Ben benieuwd, of en hoe hij je gaat bevallen! Voor mijn doeleinde een prima appararaat. Laat s.v.p. je bevindingen even hier horen.

Hannibal

• *
« Reactie #12 Gepost op: 24 maart 2018, 18:24:23 »
Hey Mokum guy....

Ik zal zeker laten weten wat ik er van vind. Als highres test heb ik (misschien valt het tegen voor het doel dat ik voor ogen heb) de Raumfeld connector 2 besteld. Ik zag dat die alleen nog beschikbaar waren bij teufel zelf (product gaat er uit) voor een imo prijs om te kunnen experimenteren (129Ç).
Een Raspberry oplossing is duurder, zeg maar.

Ik wil daarmee eerst eens kijken of 24/96 een hoorbare verbetering oplevert. De vergelijking die ik wil maken is die van mijn huidige flacs met de HD content (die ik nog even moet zien te vinden).
Misschien sonos vs raumfeld HD als wat men zegt waar is, dat ze vergelijkbaar zijn op een set.

Dank je voor het attenderen op dit apparaat, als het een coaxiale digitale spdif uitgang had gehad was het helemaal perfect geweest.

Ik ga hem wel direct aansluiten op mijn externe DAC, gewoon omdat ik weet hoe die klink en die ook de aanleiding was om HD content te luisteren.

Zin in (damn... waarom is tie er nog niet  :wacko:)
Woonkamer: Rega mira+Planet (beiden 3de generatie), Totem Hawks, Rega DAC-R, Rega RP2 (upgraded), Sonos Connect. Eetkamer&Slaapkamer Sonos AMP+Wharfedales. Kinderkamer& badkamer Sonos Play:one. (Offline Rega Mira+Planet+Radio 1ste gen. Musical Fidelity V-DAC 1st gen. Sonos connect)

Mac-kees1961

• *
« Reactie #13 Gepost op: 25 maart 2018, 16:52:53 »
Dat hele high res is voor grootste gedeelte pure onzin.
Probleem is hoe het spul wel of niet opnieuw geremastered is.
We weten allemaal dat eigenlijk nieuwe cd's kopen die zeg maar na 2002 uitgekomen zijn  vaak vernacheld zijn door de zg sound engineers ( die zitten aan de knoppen en brengen het product naar de knoppen), vandaar ook die opleving opnieuw naar vinyl ( helaas begint men daar deze truuk ook al toe te passen )
Zoeken naar high res doe ik zelf ook maar punt is om echt goede opnames te vinden waar niet mee geknoeid is.

Ook vinyl klinkt vaak beroerd, heb die hele handel bewust meegemaakt en geloof me als je vroeger een LP in handen kreeg van bv decca, CBS en dergelijke had je 9 van de 10 keer prima opnames.
Ik heb echter ook spul van K-tel, Arcade en echt beroerd MFP wat stond voor Music For Pleasure 😂
Een niet verklote opname op high res ga je echt plezier aan beleven ,maar dat geld dus ook voor een LP of CD
Er zijn er nog maar een paar die in audioland begrijpen hoe het moet ( Dire Straits, alles waar meneer Eric Woolfson van Alan Parsons Project aan gewerkt heeft en misschien nog paar anderen)

« Laatst bewerkt op: 25 maart 2018, 16:55:04 door Mac-kees1961 »

Mac-kees1961

• *
« Reactie #14 Gepost op: 25 maart 2018, 17:01:26 »
Kleine aanvulling, ik heb een hoop van Usenet afgehaald ( mag niet ik weet t)
Die serie heet Real Audiofeel , echt van alles wat en gewoon goed klinkend zelfs de normale 16 bit 44,1 opnames
Zit echt van alles tussen SACD, 192 96 en 88,2
Ongeveer 21 albums allemaal Flac of DSF
KUN je m nog vinden er zwerft ook een Pink Floyd - THE Wall rond in 24/96 rond die klinkt echt meesterlijk, beter dan wat ik op LP/of CD heb.

« Laatst bewerkt op: 25 maart 2018, 17:03:28 door Mac-kees1961 »