Auteur Topic: Samsung TV op Pioneer receiver aansluiten  (gelezen 152 keer)

JopioV

• *
Samsung TV op Pioneer receiver aansluiten
« Gepost op: 7 mei 2017, 15:59:47 »
Goedendag, Vorige week woensdag mijn nieuwe TV ontvangen, te weten een Samsung UE55KU 6400S.
Deze TV heeft 3 HDMI ingangen.
HDMI 3 heeft een ARC, waarbij ik deze heb aangesloten op mijn receiver van het merk Pioneer VSX-924.
Deze Pioneer heeft ook een HDMI met ARC, volgens de handleiding aangesloten op OUT 1 (Control)
Bij de Pioneer setup heb ik de ARC op ON gezet !
Tevens bezit ik een Ziggo Cisco digitale ontvanger, die ik aangesloten heb op de tweede HDMI van de TV.
Ook mijn Eminent 7485 multimedia player heb ik aangesloten op de laatste HDMI van de TV.
Deze laatste twee apparaten heb ik het audio geluid d.m.v. tulp aangesloten op mijn Pioneer receiver.
Op deze manier heb ik overal beeld (HDMI) en geluid (tulp), alles aangestuurd met een Harmony One afstands bediening.
Maar als ik nu met mijn Samsung Smart tv wil gaan kijken, dan heb ik geen geluid uit mijn receiver !
Ben aan het zoeken op internet of ik de juiste HDMI kabel zou hebben, maar deze zou goed moeten zijn voor HDMI ARC.
Dit staat op mijn HDMI kabel,.....High Speed HDMI(tm) Cable with Ethernet.....
Als laatste poging heb ik een Optische Kabel vanaf mijn Samsung TV naar mijn Pioneer receiver aangesloten,
waarbij er nu wel geluid uit mijn receiver kwam, maar wel als ik de receiver,met de afstandsbediening, op de CD ingang zet.
Kortom,....ben nu al enkele dagen aan het stoeien, en het is nog niet naar wens, kunt u nog een aanvullende tip geven,
die ik nog niet uitgeprobeerd heb ?
Mvg. Joop.

Gooffy

• *
Re: Samsung TV op Pioneer receiver aansluiten
« Reactie #1 Gepost op: 8 mei 2017, 19:00:26 »
Ik zou alles via de Pioneer laten lopen, dus de cisco en de eminent via hdmi aansluiten op de hdmi ingangen van de pioneer en niet rechtstreeks op de TV.
Voor geluidsweergaven via ARC moet je waarschijnlijk in het audio menu van de tv aangeven dat het geluid via externe speakers weergegeven moet worden.

Gooffy,
Harman Kardon: AVR 370, Samsung: UE48JU6000, Dali: Zensor 7, Mission: 73c, Mission: 760i, Humax: ihdr-5200, Chromecast,
Dual: 704/Shure V15-III, NAD: PP1, LG: BD570, WD: TV Live Hub, HT-PC: Kodi, Logitech Harmony 525.

PeterD

• *
    • Het weer en zo - IJsselstein
« Reactie #2 Gepost op: 9 mei 2017, 09:53:42 »
Ik zou deze handleiding eens volgen:

http://denon-nl.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/999/~/samsung-tv-met-arc

Het activeren van de CEC functie hoefde bij mij niet (Samsung TV - Marantz) maar zou zo maar in jouw geval wel nodig kunnen zijn.
AV Receiver:   Marantz SR6007
TV:         Samsung UE50JU6870
Blue-Ray:      Sharp BD-HP22S
Platenspeler:   Technics SL-Q2 / AT95E
Luidsprekers:   Tannoy  (o.b.v. Tannoy 637)
Surround:      Mission 700
Center:      Infinity Alpha
Set-top box:   VuPlus Duo
Streaming:   ApplTV IV / iPad Air / Spotify Premium

Kermit

• Moderator
« Reactie #3 Gepost op: 9 mei 2017, 11:14:41 »
Ik heb op mijn pioneer receiver alles aangesloten via HDMI. Als ik dan toch het geluid van de TV zou willen, dan zet ik een instelling op Through en dan werkt het.
Als je verschillen hoort die er niet zijn, wat zegt dat dan over de verschillen die je zegt te horen?

JopioV

• *
« Reactie #4 Gepost op: 10 mei 2017, 20:44:40 »
Bedankt voor de tip Gooffy, ik heb het aangesloten zoals jij had omschreven, en inderdaad in het menu vd Samsung TV aangepast !

JopioV

• *
« Reactie #5 Gepost op: 10 mei 2017, 20:45:40 »
Ook PeterD en Kermit, bedankt voor jullie bijdrage.

Gooffy

• *
« Reactie #6 Gepost op: 10 mei 2017, 21:33:26 »
Mooi dat het werkt, veel luister en kijk plezier......

Gooffy,
Harman Kardon: AVR 370, Samsung: UE48JU6000, Dali: Zensor 7, Mission: 73c, Mission: 760i, Humax: ihdr-5200, Chromecast,
Dual: 704/Shure V15-III, NAD: PP1, LG: BD570, WD: TV Live Hub, HT-PC: Kodi, Logitech Harmony 525.