Auteur Topic: Onkyo tx nr636  (gelezen 84 keer)

Joeyscholtes

• *
Onkyo tx nr636
« Gepost op: 5 juni 2017, 18:44:40 »
Beste forumleden,

Enkele weken geleden heb ik de Heco victa set gekocht samen met de klipsch sub en de onkyo tx nr636.

2x 602
1x 102
2x 202
En een klipsch ksw 10

Enkel kom ik niet aan de juiste instellingen.
Als ik de crossover instel op.

Front 602 op 50hz
Center 102 op 80hz
Surround 202 op 80hz
Lpf van lfe 120hz

Blijven mijn front speakers naar mijn idee fullband spelen, bij bepaalde muziek in stereo mode draait de sub wel mee maar de fronts ook waardoor je af en toe een lichte kraak hoort.

Nu heb een met de computer eens getest met een hz programma. En als ik 40hz afspeel in stereo mode speelt de sub als de front speaker dit samen. Terwijl naar mijn idee de crossover dit moet blokkeren. :think:

De subwoofer is aangesloten via de lfe ingang en de pre out van de versterker.

Graag zou ik jullie mening weten of dit zo hoort of dat de versterker misschien niet goed is.

Met vriendelijke groet

Mokumer45

• Een zeer ge´nteresseerde 65plusser.
Re: Onkyo tx nr636
« Reactie #1 Gepost op: 5 juni 2017, 23:18:59 »
Ik snap even iets niet, maar dat ligt wrsch aan mij. De sub staat aangesloten op de pre-out van de Onkyo en de LFE-ingang van de Sub? Zit er dan geen SUB-uitgang op de Onkyo - volgens foto's nl wel? Op die uitgang moet de sub aangesloten worden, als je de LFE-ingang van de sub gebruikt. De pre-uitgang geeft het volledige geluidssignaal weer (van laag naar hoog), terwijl de LFE-uitgang alleen het laag doorgeeft (volgens mij tot 120Hz). Ook staat hier volgens mij de ondergrens van de fronts veel te laag, die staat meestal zo rond de 90 tot 120 Hz bij gebruik van een sub. De front speakers hebben op zich niets met het LFE-signaal te maken, die geven het volledige geluidssignaal weer tot aan hun ondergrens, behalve als je die ondergrens zelf hoger in stelt - ergens tussen die 90 en 120Hz. De ondergrens voor de andere speakers (surround en center) is wrsch prima met 80 Hz, uiteraard afhankelijk van wat hun opgegeven ondergrens is.
En eigenlijk zou er nooit een kraak gehoord mogen worden, lijkt mij.
PS: waar die pre-out wel voor is, weet ik niet, maar dat staat ongetwijfeld in de manual.
« Laatst bewerkt op: 5 juni 2017, 23:23:07 door Mokumer45 »

Joeyscholtes

• *
« Reactie #2 Gepost op: 6 juni 2017, 09:14:39 »
Dank u voor een u reactie,

U heeft gelijk de subwoofer zit inderdaad op de sub aansluiting aangesloten en niet op de pre-out.

Enkel als ik de ondergrens instel, en het maakt niet uit of dat nu 40 t/m 200hz is de fronts blijven laag spelen. Het is net of de receiver zijn werkt niet doet.

Met vriendelijke groet,

Mokumer45

« Reactie #3 Gepost op: 6 juni 2017, 10:31:08 »
Een  vraag: staan in het speakermenu van de receiver de front speakers wel op "small/klein" oid ingesteld? Als dit niet zo is, is er een goede kans, dat dit de oorzaak is. De receiver zou dan, ongeacht die andere instelling, wel eens het volle/totale geluid/signaal naar de speakers kunnen sturen. Die stand "small" of "large" heeft nl niets te maken met het formaat van de front speakers, maar geeft aan welk geluid/signaal naar die speakers gestuurd moet worden.

Joeyscholtes

• *
« Reactie #4 Gepost op: 6 juni 2017, 10:47:08 »
Beste mokumer,

Dit kan ik niet instellen bij deze receiver zover ik kan vinden.

Met vriendelijke groet

Mokumer45

« Reactie #5 Gepost op: 6 juni 2017, 15:22:00 »
Ik heb ook even getracht het op te zoeken in manual, maar kan er ook niets over vinden. Helaas kan ik je niet verder helpen, maar er zijn op dit forum heel veel ter zake kundige mensen aanwezig. En misschien ook wel eigenaren van deze Onkyo, die je verder kunnen helpen.
Succes en laat het weten, als er een resultaat/oplossing is.

Joeyscholtes

• *
« Reactie #6 Gepost op: 6 juni 2017, 15:37:16 »
Dank je wel voor de moeite.

Mokumer45

« Reactie #7 Gepost op: 14 juni 2017, 14:50:31 »
Al iets meer te weten gekomen of een oplossing gevonden/gekregen?