Auteur Topic: Van AV versterker naar stereo..?  (gelezen 153 keer)

Niekmh@gmail.com

• **
Van AV versterker naar stereo..?
« Gepost op: 9 juni 2017, 23:14:25 »
Hallo daar!!

Ik zit al een tijdje in m'n hoofd met een idee, en dat is m'n Denon AVC-A11Sr aan te (laten) passen zodat het enkel een stereo word.
Ik gebruik 'm enkel en alleen in Pure Direct Mode.
Het idee is een zo kort mogelijke signaalwegen te maken en zodoende een beter eind signaal over te houden dan dat nu het geval is.

Heeft iemandhier ervaring mee, en zou ik dit moeten willen??

Met vriendelijke groet,
Niek

Raymond1

Re: Van AV versterker naar stereo..?
« Reactie #1 Gepost op: 12 juni 2017, 14:03:08 »
Lijkt me niet te doen. Je kan denk ik beter gewoon een stereoversterker kopen. Dit komt op mij over alsof je van een zesgangendiner een éénpansmaaltijd wilt maken.

Gent

• Modder-eter
  • Moderator
    • RF and Microwave Rotary Joints
« Reactie #2 Gepost op: 12 juni 2017, 14:53:38 »
je wilt van DIT een gewone stereo versterker maken ???

Dit is een volledig digitale versterker. Ook de analoge ingangen worden eerst gedigitaliseerd en pas dan verwerkt. Als je er slechts twee kanalen van gebruikt, werkt dit ook prima hoor. Die andere kanalen zitten niet in de weg of zo.

Wat hoop je te winnen bij een 'gewone' stereo versterker?
Gewoon goed is goed genoeg     -     Every person is unique .... just like everybody else     -     Nostalgie is ook niet meer wat het geweest is.

Niekmh@gmail.com

• **
« Reactie #3 Gepost op: 12 juni 2017, 16:09:09 »
je wilt van DIT een gewone stereo versterker maken ???

Dit is een volledig digitale versterker. Ook de analoge ingangen worden eerst gedigitaliseerd en pas dan verwerkt. Als je er slechts twee kanalen van gebruikt, werkt dit ook prima hoor. Die andere kanalen zitten niet in de weg of zo.

Wat hoop je te winnen bij een 'gewone' stereo versterker?

Hee, Thanks voor je reactie!

Het lijkt me dat er in het 'voorversterker gedeelte' veel meer schakelingen zijn dan bij een gewone versterker. Ook in Direct Mode, en dacht misschien zijn die wegen wel korter te maken?  :think: 

Hoop dan een beter/mooier eindsignaal over te houden. 

Gent

• Modder-eter
  • Moderator
    • RF and Microwave Rotary Joints
« Reactie #4 Gepost op: 12 juni 2017, 16:26:10 »
Het lijkt me dat er in het 'voorversterker gedeelte' veel meer schakelingen zijn dan bij een gewone versterker. Ook in Direct Mode, en dacht misschien zijn die wegen wel korter te maken?  :think: 

Er is niet echt een 'voorversterkergedeelte'. Dit is een volledig digitale versterker, waarbij alle signalen eerst gedigitaliseerd worden. vervolgens worden er allerlei digitale signaal processing trucjes mee uitgehaald. Pas aan het einde wordt het digitale signaal weer omgezet naar een analoog signaal, net voor de eindversterkers.

Wat de Direct Mode precies inhoudt weet ik niet, maar ik vermoed dat er een aantal digitale processen uitgeschakeld worden (bijv. equalizer en multikanaalsweergave).

Zo'n volledig digitale versterker heeft best wat voordelen, zeker voor digitale bronnen. Je houdt het signaal van je digitale bron (CD, DVD, DAB radio, streamer enz.) helemaal digitaal tot aan de DA omzetting, net voor de eindversterking.

Wellicht zitten er wat veel toeters en bellen op voor 'gewone' stereo weergave. Maar dat wil zeker niet zeggen dat het eindresultaat daarom slechter is, integendeel. Ik geef de voorkeur aan een digitale versterker. Ik heb namelijk helemaal geen analoge bronnen meer.
Gewoon goed is goed genoeg     -     Every person is unique .... just like everybody else     -     Nostalgie is ook niet meer wat het geweest is.

Niekmh@gmail.com

• **
« Reactie #5 Gepost op: 12 juni 2017, 17:18:03 »
Er is niet echt een 'voorversterkergedeelte'. Dit is een volledig digitale versterker, waarbij alle signalen eerst gedigitaliseerd worden. vervolgens worden er allerlei digitale signaal processing trucjes mee uitgehaald. Pas aan het einde wordt het digitale signaal weer omgezet naar een analoog signaal, net voor de eindversterkers.

Wat de Direct Mode precies inhoudt weet ik niet, maar ik vermoed dat er een aantal digitale processen uitgeschakeld worden (bijv. equalizer en multikanaalsweergave).

Zo'n volledig digitale versterker heeft best wat voordelen, zeker voor digitale bronnen. Je houdt het signaal van je digitale bron (CD, DVD, DAB radio, streamer enz.) helemaal digitaal tot aan de DA omzetting, net voor de eindversterking.

Wellicht zitten er wat veel toeters en bellen op voor 'gewone' stereo weergave. Maar dat wil zeker niet zeggen dat het eindresultaat daarom slechter is, integendeel. Ik geef de voorkeur aan een digitale versterker. Ik heb namelijk helemaal geen analoge bronnen meer.
Hmm da's idd ook wel een goed punt!  Ik gebruik zelfs de interne dac veelvuldig (is gewoon een goeie) en gebruik enkel en alleen maar digitale bronnen.
De Denon sluit idd de toonregelingen en het video gebeuren uit.   In Drect Mode via de interne dac maakt ie ook gebruik v/d Aplha processor.  Die ik weer errug fijn vind!:)

Kjjk, ik heb deze versterker nooit A-B vergeleken met een goeie stereo versterker,.. dus je gaat soms wel eens wat denken wat "beter" zou klinken?

frits denon

• *
  • Muziek is emotie
« Reactie #6 Gepost op: 16 juni 2017, 08:52:01 »
Misschien moet je die test gewoon eens doen?
Oude(re) spullen van Denon, Hepta en Rel.

Niekmh@gmail.com

• **
« Reactie #7 Gepost op: 16 juni 2017, 15:15:50 »
Misschien moet je die test gewoon eens doen?
Ja da's ook zo...  moet je net iemand kennen die (het liefst) een mooie Denon stereo versterker heeft staan?

frits denon

• *
  • Muziek is emotie
« Reactie #8 Gepost op: 16 juni 2017, 17:28:50 »
Dit is een voorbeeld van een goede Denon versterker die ik op MP vond: https://link.marktplaats.nl/m1174360126

De PMA 1500ae staat er ook op. https://link.marktplaats.nl/m1169897368

De R versies zijn  ouder.

Oude(re) spullen van Denon, Hepta en Rel.