Auteur Topic: Denon avr x1000 samen met Canton movie 265  (gelezen 160 keer)

Boerenkaas

• *
Denon avr x1000 samen met Canton movie 265
« Gepost op: 15 juni 2017, 19:52:06 »

Goedenavond,

Graag zou ik wat advies willen over mijn aangeschafte apparatuur.

Heb een nieuwe set 5.1 speakers Canton movie 265 gekocht.

Reviews gelezen en zag eigenlijk alleen maar positieve reacties.

Daarna een receiver bij gezocht, ben uit gekomen bij een Denon avr x1000.

Dus is mijn vraag, zijn de speakers goed genoeg voor de receiver? Of zijn de speakers té goed voor de receiver?

Als je kijkt naar vermogen/watt speakers, 145w (volgens mij, lees het op de doos) ten opzichte van de receiver 80w.

Lees wel over clippen, en dat de speakers stuk kunnen gaan door te laag vermogen vanuit de receiver.

Hoor graag jullie mening!

BVD

Bram

PeterD

• *
    • Het weer en zo - IJsselstein
Re: Denon avr x1000 samen met Canton movie 265
« Reactie #1 Gepost op: 16 juni 2017, 08:38:41 »
Vermogen gaat in het laag zitten. De Canton subwoofer heeft een eigen versterker, dus dat hoeft de Denon niet te leveren. Wat vermogen betreft zit je wel goed.

Ik wil je wel waarschuwen voor het kopen van een 2e hands of refurbished AV-Reiver.
Kwetsbaar onderdeel is het HDMI processing board. Problemen daarmee is vaak de reden om hem weer van de hand te doen.
Dus liever een nieuw uitloop model. Deze gaan soms weg voor 50% van de adviesprijs.

Prersoonlijk zou ik dan een stapje omhoog doen. Een iets duurdere Marantz of Denon. Niet vanwege het vermogen maar vanwege de muzikale kwaliteit.

Succes met je installatie.
AV Receiver:   Marantz SR6007
TV:         Samsung UE50JU6870
Blue-Ray:      Sharp BD-HP22S
Platenspeler:   Technics SL-Q2 / AT95E
Luidsprekers:   Tannoy  (o.b.v. Tannoy 637)
Surround:      Mission 700
Center:      Infinity Alpha
Set-top box:   VuPlus Duo
Streaming:   ApplTV IV / iPad Air / Spotify Premium

Boerenkaas

• *
« Reactie #2 Gepost op: 16 juni 2017, 16:18:00 »
Beste Peter,

Dank voor je reactie.

Het verhaal van vermogen is me nu wat duidelijker, alleen nu betreft het wat je zegt..

Kwetsbaar onderdeel is het HDMI processing board. Problemen daarmee..

In wat voor problemen uit zich dat? Waar kan ik het aan herkennen, horen?

Zelf zat/zit ik toch te denken aan een andere/nieuwe receiver, wat jij zegt, een stapje hoger.
Op het vlak van specs. waar kan en moet ik dan het meeste opletten? Praten we dan toch over Watt?

Welke receiver zou de speaker set van mij het beste tot z'n recht laten komen?

Het liefst Denon of Marantz (waarom? m.i toch wel de betere)

De functies die ik graag zou willen, internet (mag bedraad),  Airplay, Spotify (-connect) en bluetooth evt. (Heb nu muziek app op android tel die Airplay ondersteund en dat werkt uitstekend)

Qua afmeting niet echt restricties, de achterkant van het meubel is er reeds uitgesloopt voor de huidige opstelling.

Bij voorbaat dank voor je reactie.

Gr

PeterD

• *
    • Het weer en zo - IJsselstein
« Reactie #3 Gepost op: 18 juni 2017, 11:05:15 »
Over het HDMI board probleem: Ga maar een googelen. Onkyo heeft daar veel last van gehad.
Over de oorzaak heb ik hier https://marantzforum.nl/forum/index.php/topic,14916 al eens wat geschreven.

Marantz of Denon? Komen beide uit dezelfde stal. Goede bewezen kwaliteit. Jij zegt Denon, ik heb Marantz, dus daar vinden we elkaar. Wil niet zeggen dat er géén andere goede merken zijn.

Een stapje hoger. De featurelist van een brochure zegt niet alles. De brouwkwaliteit moet je voelen (gewicht) of ervaren als je hem hoort. Een duurder model gebruikt betere componenten en kiest voor een geavanceerder ontwerp. Het is moeilijk om daar een ondergrens in aan te geven. Jouw budget is ook belangrijk.

What's Hifi geeft goede en betrouwbare recensies: https://www.whathifi.com/best-buys/home-cinema/best-home-cinema-amplifiers
De nieuwe Denon 2400 wordt nu goed beoordeeld. Dus je zou kunnen kijken of de 2300 met een leuke korting wordt aangeboden.
AV Receiver:   Marantz SR6007
TV:         Samsung UE50JU6870
Blue-Ray:      Sharp BD-HP22S
Platenspeler:   Technics SL-Q2 / AT95E
Luidsprekers:   Tannoy  (o.b.v. Tannoy 637)
Surround:      Mission 700
Center:      Infinity Alpha
Set-top box:   VuPlus Duo
Streaming:   ApplTV IV / iPad Air / Spotify Premium

Boerenkaas

• *
« Reactie #4 Gepost op: 19 juni 2017, 10:04:55 »
Dankje voor de heldere uitleg en tips.

Ik ga stilletjes aan op zoek naar een betere receiver.

Gr

erikjan

« Reactie #5 Gepost op: 20 juni 2017, 21:53:54 »
"Bouwkwaliteit moet je voelen(gewicht)"

Ik heb de extra r maar uit de bouwkwaliteit gehaald. Daarnaast: ooit van klasse D gehoord? Weegt bijna niets, presteert beter dan de zware meuk. Minder energie verbruik, veel minder warmte ontwikkeling, veel lichter van gewicht, etc.

Nee, gewicht is geen maatstaf (meer), tenzij je gewichtig wilt doen.

Recensies zijn onbetrouwbaar, al is het maar omdat het een persoonlijk oordeel is. Meestal worden goede beoordelingen echter gekocht. Verschil is niet hoorbaar, tenzij de betreffende apparaten buiten hun specs worden gebruikt en/of kapot zijn.
“What're quantum mechanics?"
"I don't know. People who repair quantums, I suppose.”
― Terry Pratchett, Eric