Auteur Topic: Advies plaatsing speakers d.m.v. muurbeugels  (gelezen 223 keer)

PascalP

• *
Advies plaatsing speakers d.m.v. muurbeugels
« Gepost op: 20 december 2017, 14:58:33 »
Hallo, ik ben nieuw op dit forum en ben hier terechtgekomen omdat ik graag advies wil betreffende het veranderen van onze HT installatie :)

Grootste vraagstuk momenteel is hoe ik mijn Dali Zensor 1's als rear ga positioneren.
Ik wil eigenlijk geen stands omdat we een kleine in huis hebben die nu net begint met kruipen en ben bang dat hij deze omtrekt...
Bij voorkeur hang ik ze dan ook hoog in de hoek en draai ze naar binnen richting de luisterpositie, ik kan ze in theorie wel vlak tegen de muur hangen zoals aangeraden volgens de Dali handleiding (een boog splits de kamer in tweeŽn zeg maar), maar dan zou de Sur R maar vrij kort van een hoge boekenkast staan, dit lijkt me ook niet echt ideaal.

Dus wat is aan te raden?
En welke muurbeugels zijn goed? Heb de Vogel's 3200 gezien en deze bevalt me wel kwa uiterlijk, of zijn er andere goede alternatieven? Zoals de B-Tech BT332?

Verder setup:
Denon X3300
Dali Zensor 1 front, deze gaan naar achter en er komen Zensor 7 voor in de plaats
Dali Zensor Vokal
Sub is nu nog een oude Harman Kardon HKTS11, maar zal een REL of SVS worden

« Laatst bewerkt op: 20 december 2017, 15:00:40 door PascalP »

Mmuetst

Re: Advies plaatsing speakers d.m.v. muurbeugels
« Reactie #1 Gepost op: 23 december 2017, 12:58:04 »
Ik zie een boekenkast die het geluid blokkeert bij surround R, Kun je de rechter surround luidspreker niet in de boekenkast plaatsen? PS let op met kleintjes voor ingedeukte tweeters ;)

Pimmie1968

• Geluid kun je voelen maar is nooit tastbaar
« Reactie #2 Gepost op: 23 december 2017, 19:30:59 »
Ik zou me eerder druk maken om de opstelling van je fronts, die staan naar mijn bescheiden mening veel te dicht op elkaar.
Rotel RC-1090 - Rotel RB-991 - Rotel RCD-991 - HDX-1000 - TDL Monitor

PascalP

• *
« Reactie #3 Gepost op: 2 januari 2018, 09:13:27 »
Ik zie een boekenkast die het geluid blokkeert bij surround R, Kun je de rechter surround luidspreker niet in de boekenkast plaatsen? PS let op met kleintjes voor ingedeukte tweeters ;)

Dat is inderdaad mijn punt, vandaar de optie om de speakers aan beugels in de hoek te hangen en naar binnen te draaien. (of toch op stevige stands en deze naar binnen draaien).

In de boekenkast is geen optie daar deze dicht is met deurtjes/glas...

PascalP

• *
« Reactie #4 Gepost op: 2 januari 2018, 09:23:13 »
Ik zou me eerder druk maken om de opstelling van je fronts, die staan naar mijn bescheiden mening veel te dicht op elkaar.

De opstelling van de front zal ook gaan veranderen, de tekening is niet exact op schaal, maar de fronts (Zensor 1) staan nu op de uiteinden van het TV meubel naast een 55" TV met nog iets ruimte ertussen.

Plan is om de Zensor 7 als ze komen naast het TV meubel te zetten aan beide zijden waardoor ze dan zo'n 2,5m uit elkaar staan schat ik