Auteur Topic: Aankoop hoofdtelefoon voor mobiel gebruik  (gelezen 73 keer)

Bloom

• Bloom's music blooms!
    • Mijn set
Aankoop hoofdtelefoon voor mobiel gebruik
« Gepost op: 6 januari 2018, 13:15:53 »
Ik heb onlangs de Audio-Technica ATH-MSR7GM gekocht en ontvangen, uitgepakt en meteen geprobeerd. Kostprijs: momenteel staat hij op 177 euro (en 169 euro voor de zwarte versie).
Hij moet dienen voor mobiel gebruik, dus om bijvoorbeeld muziek te beluisteren op de trein als ik naar mijn werk in Brussel moet. Dus: gesloten, 32 Ohm impedantie en een gevoeligheid van minstens 98 dB.

De indruk die meteen overheerst bij het eerste luisteren is: waauw!
Dit is echt nog een volledige klasse beter dan de AKG Y50BT die ik tot dusver gebruikte. Een warme klank met kurkdroge bassen, zoals het hoort. Bovendien blijkt de Audio-Technica een hogere gevoeligheid te hebben dan de AKG, zodat alles vanzelf beter en krachtiger klinkt.

Ik kan het dan ook niet meer oneens zijn met de inhoud van deze review: https://www.whathifi.com/audio-technica/ath-msr7/review
En als je de inhoud leest, snap je ook waarom. De reviewer heeft alleen maar van dynamiek ontdane popmuziek gebruikt om de hoofdtelefoon mee te beoordelen en kloeg dan dat de klank ongebalanceerd en niet voldoende basrijk was. Kennelijk wilde hij per se zijn schedel voelen dreunen.
Ik heb ook popmuziek geprobeerd (Jean-Michel Jarre) en uiteraard klassiek en ik ben mr dan in de wolken over de klank van deze Audio-Technica en hij klinkt zoals ik al zei warm met kurkdroge bassen die knallen waar het moet. Ik ben zr tevreden!

erikjan

Re: Aankoop hoofdtelefoon voor mobiel gebruik
« Reactie #1 Gepost op: 6 januari 2018, 14:08:47 »
Ziet er mooi uit! Gefeliciteerd met de aankoop waar je tevreden mee bent! Hoe is de onderdrukking van geluiden van buitenaf?
What're quantum mechanics?"
"I don't know. People who repair quantums, I suppose.
― Terry Pratchett, Eric

Bloom

• Bloom's music blooms!
    • Mijn set
« Reactie #2 Gepost op: 6 januari 2018, 14:19:05 »
Ik heb daar geen problemen mee, maar ik heb hem tot dusver alleen op de trein gebruikt. De aankondigingstonen voor een mededeling van de treinbegeleider zijn net hoorbaar en dat vind ik wel prettig.

Gent

• Modder-eter
  • Moderator
    • RF and Microwave Rotary Joints
« Reactie #3 Gepost op: 8 januari 2018, 12:53:36 »
Fraai ding Bloom.  :guitar:

Ik reis nogal veel (en ver) met het vliegtuig en was aan een nieuwe hoofdtelefoon met actieve ruisonderdrukking toe. In alle reviews werd de Bose QuietComfort 35 de hemel in geprezen. Ik heb dan ook -geheel tegen mijn principes in- voor het eerst van mijn leven een Bose product gekocht.

De reviews zijn niet gelogen. Ik kan moeiteloos acht uur met dat ding op mijn hoofd zitten zonder enige irritatie. De ruisonderdrukking is werkelijk fenomenaal dus ik ben een tevreden mens.

Eerlijk gezegd kwam de geluidskwaliteit voor mij niet op de eerste plaats. Daarvoor zijn er ongetwijfeld betere producten verkrijgbaar, wellicht zoals jouw Audio-Technica.
Gewoon goed is goed genoeg     -     Every person is unique .... just like everybody else     -     Nostalgie is ook niet meer wat het geweest is.

erikjan

« Reactie #4 Gepost op: 8 januari 2018, 15:48:46 »
Wat dat betreft ben ik ook uitermate tevreden over de Quiet Comfort 25 van Bose, ik vlieg ook veel, lang en ver. Ook tegen mijn principes in het ding gekocht, en het werkt fenomenaal. Daarbij valt de geluidskwaliteit valt absoluut niet tegen maar dat mag ook wel voor die prijs.
What're quantum mechanics?"
"I don't know. People who repair quantums, I suppose.
― Terry Pratchett, Eric