Auteur Topic: verschil in systeem???  (gelezen 947 keer)

wormblast30

• *
verschil in systeem???
« Gepost op: 25 augustus 2010, 17:59:43 »
kan iemand mij in normaal nederlands uitleggen wat het verschil is tussen :: Dolby Digitaal + DTS  &   Dolby True HD / DTS HD         ???
 :think:
alvast bedankt

marconist

Re:verschil in systeem???
« Reactie #1 Gepost op: 26 augustus 2010, 10:28:39 »
Het eerste is met verlies (lossy) gecomprimeerd; het tweede daarentegen niet.
"Wanneer iemand van ons een hele tijd niets ongewoons beleeft dan is dat zeer ongewoon."
L. Asimov

CarnivorousVulgaris

• ACME Genius vs. Accelerati Incrediblus
  • Vincent kan niet alleen schilderen ;-)
« Reactie #2 Gepost op: 5 september 2010, 12:45:11 »
Oftewel: De HD (High Definition) varianten kunnen veel meer informatie bevatten (door de grotere opslagruimte op bijv. BluRay-discs). Hierdoor hoeven ze niets in te pakken (of comprimeren zoals Marconist al zei) en behoudt de geluidstrack zijn volledige bandbreedte. Ik neem aan dat je wel bekend bent met het feit dat mp3's op 156Kbps minder klinken dan die van 320Kbps. Er kan veel meer informatie door de pijplijn, omdat deze groter is.

Je hebt echter wel een degelijke set nodig om dit verschil goed te kunnen waarnemen.
De zwarte dame zingt nog steeds uit volle borst. "Vincenza" heeft mijn hart gestolen. Versterking: Vincent SA-31 en SP-311, CR Dev. "Kalypso", Audioromy M-88A en Sony 930R QS. Bronnen: Marantz, Sony, PC, DacMagic en Thorens. Luidsprekers: Monitor Audio BR2, RS1 en RS8, Yamaha NS-BP111, JVC Woodcones

Devion

• *
« Reactie #3 Gepost op: 25 december 2010, 20:50:38 »
Heel eerlijk gezegd maakt het niks uit. Boven de 128kbps hoor je het kwaliteitsverlies van compressietechnieken zoals MP3 echt niet.

Wie het daarmee oneens is, mag een screenshot posten met een 100% score na 50 keer deze testen te hebben gedaan: http://mp3ornot.com/

Screenshot niet gaan faken hé!