Auteur Topic: Guide + probleem  (gelezen 984 keer)

Ceessie

• *
Guide + probleem
« Gepost op: 26 december 2010, 13:27:58 »
Weet iemand misschien hoe ik de guide + ingesteld krijg. Sinds kort gebruik ik een Tele2 iTV decoder, deze decoder heeft maar 1 HDMI uitgang,welke op mijn Sony Bravia is aangesloten op HDMI 1. Hiermee kan ik de tele2 guide  selecteren.

Ik heb een sony home entert.set bestaande uit een multi channel rec. STR-KS 1100 en een DVD rec. RDR HX750 met 160G harde schijf.  De rec. heeft 3 HDMI mogelijkheden, DVD in, Video2/BD in en Out.
Ik heb de Out uitgang aangesloten op de HDMI 2 van de TV. De DVD heeft een HDMI mogelijkheid die ik op HDMI 3 van de televisie heb aangesloten.
Het bekijken van DVD's en HDD werkt perfect.

Alleen het opnemen lukt niet, dit zou moeten kunnen met het GUIDE + systeem van sony, ik krijg alleen geen signaal naar mijn recorder. Is er iemand die weet hoe ik dit moet oplossen.

Cees  

Fonzy

Re:Guide + probleem
« Reactie #1 Gepost op: 26 december 2010, 15:54:28 »
Misschien werkt het Guide+ systeem in de sony alleen voor in de sony geprogrameerde zenders?
Ik heb hier zelf een sat receiver en een hd recorder met guide+.
In principe kan ik daarmee zenders van de sat receiver mee opnemen,daarvoor moet de recorder de sat receiver aansturen.
Dat gebeurd met een kabeltje met een speciaal ledje erop,dat bootst commando's van de afstandbediening na.

Be tweeter

• Understandig little makes a lot likely....
    • ARJANKU.IT service
Re:Guide + probleem
« Reactie #2 Gepost op: 26 december 2010, 16:19:56 »
Het Guide+ systeem haalt de informatie uit analoge ontvangst  en niet uit het HDMI signaal voor zover ik weet.
Het makkelijkste werkt eigenljk altijd een ontvanger/ recorder van de aanbieder. Je neemt dan in dezelfde kwaliteit op als waarin je ook digitaal kijkt.
Een losse recorder kan werken als eerder aangegeven met een IR blaster maar meestal neem je dan in PAL RGB kwaliteit op.
groeten,
Arjan

An inability to grasp science is no argument against it....