Auteur Topic: Philips FA860  (gelezen 681 keer)

mission

• **
Re: Philips FA860
« Reactie #30 Gepost op: 7 maart 2018, 09:49:55 »
Sinds twee jaar heb ik ook een FA860, bevalt uitstekend. Enige twee dingen die ik erop aan te merken heb zijn;

Volgensmij is mijn mono knop defect, indrukken geeft geen enkele feedback (als in een klik of zo iets) en ingedrukt houden geeft geen verschil in geluid. En met name bij lagere volumes valt er vaak een speaker kanaal weg. Dit verhelpt zich door even aan de cd-knop wiebelen.

Tevens heb ik er de FT980 tuner bij, niet helemaal bijpassend daar deze eigenlijk bij de FA960 hoort. Maar de tuner uit de 800 serie (Type is mij even ontschoten) gebruikt een batterij om het zendergeheugen vast te houden en deze willen nogal eens gaan lekken. De cd spelers uit deze reeksen schijnen ook legendarisch te zijn, maar hier heb ik zelf geen ervaring mee. Ze staan zelden te koop, en wanneer er een te koop staat dan zijn de prijskaartjes ook niet mals.

Wat denken jullie trouwens? Is het beter om een versterker eens preventief te laten reviseren/afstellen of is dit meer iets voor wanneer er echt een defect is opgetreden?

KIMDD

• *
« Reactie #31 Gepost op: 17 april 2018, 23:32:35 »
De Philips heb ik weer verkocht zonder winst of verlies. Op marktplaats weer nieuwe aankopen gedaan. De Denon pma 1500AE. Prima ding. Hij is natuurlijk wat duurder en veel nieuwer. Klinkt wat analytischer en iets minder warm. Ik vind het een prima versterker. Bijna voor niets een Yamaha cdx 9. Echt een kleine monsterlijk goede cd speler! Veel beter dan musical fidelity, arcam uit dezelfde periode. Klinkt zeer luchtig en ruimtelijk met ruim voldoende detail. Tjonge, jonge! Sommige hebben de naam, maar andere maken het waar. Zeer tevreden met de Denon pma 1500AE i.c.m. de Yamaha cdx 9 :-) Andere suggesties van ondergeschoven merken series zijn van harte welkom.

Fotohuis

• **
« Reactie #32 Gepost op: 18 april 2018, 18:18:56 »
Als je iets speciaals van Philips wilt hebben moet je maar eens kijken naar de Philips Motional Feedback MFB speakers. Dit zijn actieve speakers waarbij gedeeltelijk actief gefilterd wordt en waarbij in de conus van de woofer een versnellingsopnemer zit die met een terugkoppeling in de eindversterker een zuiver laag signaal produceerd. Het eerste systeem in 1973 was de 532 maar zeker de tweede serie waarvan de modellen 544, 567 en 545 interessant zijn (3 weg systemen). De 544 is het kleinste 3 weg systeem wat ooit is gemaakt en waarvan de laag weergave doorloopt naar 30Hz.
Meestal zijn ze zo van 1975-1978 en hebben ze een re-cap nodig en een nieuwe afregeling van de 60Watt eindversterkers. De 545 is 100Watt maar die kom je zelden tegen.

KIMDD

• *
« Reactie #33 Gepost op: 18 april 2018, 18:42:51 »
Bedankt voor je reactie. Ik wil van alles proberen. Alleen nu geen speakers. Ik ben erg gesteld op mijn Tannoy D500. Deze gaan niet weg. Hiervoor had ik de D700 serie. Die vond  ik wat groot en deze zijn prima. Ik wil wel de Philips 960 series proberen. Alleen die worden niet veel aangeboden. Vervoer van andere speakers is voor mij ook een probleem. Ik heb geen auto. Misschien dat ik daarom voorlopig bij mijn Tannoy D500 blijf :-)