Auteur Topic: FX-Audio versterker voor Magnat monitor B of toch iets anders  (gelezen 339 keer)

jopie1978

• *
FX-Audio versterker voor Magnat monitor B of toch iets anders
« Gepost op: 14 maart 2018, 14:11:27 »
Dames & heertjes,

Ik zit al langer tegen een nieuw versterkertje aan te hikken omdat mijn Technics SA-103 begint te haperen (2de handse meuk, misschien een beetje pech gehad qua aanschaf maar was zeer goedkoop). Eerst een beetje gekeken naar die microversterker van teac, omdat ik een grotere versterker net iets teveel ruimte vind innemen als monitorstand. Voor 2de handse meuk zijn die microversterkers, oftewel versterkers met een iets kleinere afmeting zoals van bijvoorbeeld teac en pioneer heeft ze volgens mij ook, toch nog vrij duur voor een product zonder garanties.
Daarom twijfel ik op moment van schrijven of ik de 2de handse prijzen op marktplaats nog wel passen bij wat ik voor een 2de handse 2.0 of 2.1 versterker zou willen uitgeven. Toen bliekte ik wat verder richting ali-express en kwam 2.0 en 2.1 versterkertjes tegen van FX-Audio.

FX-Audio XL-2.1BL
2017 FX-Audio FX-502E Hifi 2.0

Mijn speakergegevens zijn:

Wat ik graag zou willen weten is:
1. Hoe goed of slecht zijn denken jullie dat die fx-audio apparaatjes zijn voor een computeropstelling i.c.n. de speakers hierboven. Is de output echt een stuk minder als een meer volumieuze versterker. Of zou het al knap zijn als ik een verschil zou kunnen waarnemen met deze Magnat speakers op 1 meter afstand.
2. Hebben jullie nog tips waar ik voor tientjeswerk nog steeds een degelijke 2de handse versterker kan aanschaffen met een treble/bass/balance regeling zonder display of radio.?

Edit:

Het liefste laat ik toch de chinese doosjes liggen. Heb nog een beetje gegoogled en die budget NAD versterkers lijken me wel wat. Die beginnen in de provincie hier rond de 75 euro voor de types die geen award hebben gewonnen. Wel duurder maar dan ben ik hopelijk ook klaar voor de komende paar jaar.
Ik kan ook nog wel een Technis SU-VZ220 versterker kopen, maar ik heb hier nu net juist een kapotte Technics SA-103, dus een beetje huiverig voor.
« Laatst bewerkt op: 14 maart 2018, 21:02:45 door jopie1978 »

Mmuetst

Re: FX-Audio versterker voor Magnat monitor B of toch iets anders
« Reactie #1 Gepost op: 1 april 2018, 09:56:47 »
Indien je in de buurt van Utrecht woont wil ik je Technics SA-103 wel repareren, kosten: alleen de onderdelen. En ik bespreek eerst wat ik +/- moet verspijkeren aan de versterker. Weggooien is ook jammer. Meestal is zo'n reparatie maar een paar euro aan onderdelen. Versterker moet je wel zelf komen brengen/halen.

Be tweeter

• Understandig little makes a lot likely....
    • ARJANKU.IT service
« Reactie #2 Gepost op: 1 april 2018, 10:01:54 »
Indien je in de buurt van Haarlem woont wil ik hem ook repareren voor onderdelen, arbeidsloon en btw.  ;)
groeten,
Arjan

An inability to grasp science is no argument against it....

Hannibal

• **
« Reactie #3 Gepost op: 1 april 2018, 19:47:30 »
Zo te lezen gaat je amp wel gerepareerd worden :)

Op marktplaats gekeken voor ander forum lid en ik was er verbaasd over hoeveel compacte goede versterkers er aangeboden worden. Overigens, ik had het lijstje bewaard, zijn ze ook vlot verkocht zie ik.

Ik denk te duur, maar misschien kan er iets af:

http://link.marktplaats.nl/m1267558106?utm_source=ios_social&utm_medium=social&utm_campaign=socialbuttons&utm_content=app_ios_tablet
Woonkamer: Rega mira+Planet (beiden 3de generatie), Totem Hawks, Rega DAC-R, Rega RP2 (upgraded), Sonos Connect. Eetkamer&Slaapkamer Sonos AMP+Wharfedales. Kinderkamer& badkamer Sonos Play:one. (Offline Rega Mira+Planet+Radio 1ste gen. Musical Fidelity V-DAC 1st gen. Sonos connect)

Fotohuis

• **
« Reactie #4 Gepost op: 1 april 2018, 20:14:34 »
Mijn NAD C352 was Eur. 120 maar deze Yamaha is ook niet slecht (maar wel een paar tientjes te duur). Die Chinese klasse D versterkertjes halen in werkelijkheid niet eens de helft van het opgegeven vermogen. Over de DC beveiliging, thermische beveiliging en stabiliteit zullen we het helemaal maar niet hebben.
Dan kun je nog beter de mono blokjes aanschaffen op basis van een DMos IC. TDA7293, TDA7294 e.d. Die heb je ook voor een paar tientjes en leveren afhankelijk van de voedingsspanning en/of brugschakeling tussen de 2x 30W - 2x 140W.
Verschillende merken gebuiken ze ook in hun programma: Dynavox ET-100 , VT-100 zitten ze ook in. Ook heel compact zo'n kastje.

jopie1978

• *
« Reactie #5 Gepost op: 3 april 2018, 17:29:57 »
Mij viel nu pas de notificatie van replies op mijn topic in de email, mijn excuses. Bedankt voor het aanbod m.b.t. reparatie maar ik wil een andere. Ik blijf marktplaats wel in de gaten houden tot er iets in de buurt is wat de moeite voor me is. Thanks again.

frits denon

• **
  • HiFi is emotie
« Reactie #6 Gepost op: 3 april 2018, 21:36:32 »
Mensen weten soms niet wat voor goed spul ze voor weinig op MP zetten. Je zult vast wat vinden.

Wel snel zijn als je iets leuks tegenkomt. Succes!
Oude(re) spullen van Scott, Denon, Hepta en Rel.