Auteur Topic: Forum - Te Koop  (gelezen 372 keer)

erikjan

Re: Forum - Te Koop
« Reactie #15 Gepost op: 9 januari 2018, 19:06:37 »
Veel te vaak wordt door de niet-ingewijden (maar ook door mensen die hier al lang rondhangen) meningen als feiten gepresenteerd. Veel te vaak wordt dan die mening ook niet onderbouwd. Dat is waarop gereageerd wordt Pimmie1968.
“What're quantum mechanics?"
"I don't know. People who repair quantums, I suppose.”
― Terry Pratchett, Eric

Pimmie1968

• Geluid kun je voelen maar is nooit tastbaar
« Reactie #16 Gepost op: 9 januari 2018, 19:35:55 »
Je zegt het precies goed, " vaak wordt die mening niet onderbouwd" Dat is ook precies mijn punt.
Veel dingen zijn natuurkundig vastgesteld en dat  is gewoon zo maar op het gebied van beleving kun je simpelweg niet alles onderbouwen.
En waarom zou je ook?? Beleving kan uit veel dingen bestaan en waarom zou je daaraan tornen?
Omdat het wetenschappelijk vast staat?
Klopt maar iedereen beleeft muziek anders, luistert anders, dat heeft niets met natuurkunde te maken.
Waar het mij om gaat is dat eenieder zijn voorkeuren heeft voor een bepaalde kabel, een merk, het uiterlijk, vermogen, klankkleur, you name it.
Laat ieder zijn eigen voorkeuren hebben en laten we niet gaan drammen om onze eigen "onderbouwde" mening te laten gelden.
Dat was het wel zo'n beetje... ;)

Veel te vaak wordt door de niet-ingewijden (maar ook door mensen die hier al lang rondhangen) meningen als feiten gepresenteerd. Veel te vaak wordt dan die mening ook niet onderbouwd. Dat is waarop gereageerd wordt Pimmie1968.
Rotel RC-1090 - Rotel RB-991 - Rotel RCD-991 - HDX-1000 - TDL Studio 4

erikjan

« Reactie #17 Gepost op: 9 januari 2018, 19:43:43 »
Je mist het punt. Het gaat er om dat een mening als feit wordt gepresenteerd. Een onweerlegbaar feit.
“What're quantum mechanics?"
"I don't know. People who repair quantums, I suppose.”
― Terry Pratchett, Eric

Pimmie1968

• Geluid kun je voelen maar is nooit tastbaar
« Reactie #18 Gepost op: 9 januari 2018, 19:57:20 »
Je mist het punt. Het gaat er om dat een mening als feit wordt gepresenteerd. Een onweerlegbaar feit.

Je kunt het ook anders interpreteren, bijvoorbeeld dat een mening uit een beleving wordt gepresenteerd.
Daar is naar mijn mening niets mis mee.
Rotel RC-1090 - Rotel RB-991 - Rotel RCD-991 - HDX-1000 - TDL Studio 4

Gent

• Modder-eter
  • Moderator
    • RF and Microwave Rotary Joints
« Reactie #19 Gepost op: 11 januari 2018, 12:23:33 »
Waar ErikJan op doelt is dat er vaak een mening of een ervaring als vaststaand feit wordt gepresenteerd. Vaak gebeurt zoiets met een 'onderbouwing' à la "ik heb het zelf gehoord !".

Niet zelden wordt zo'n mening dan naar de techniek / wetenschap toe geschoven met de vraag er eventjes een verklaring voor te schrijven. Echter, diezelfde wetenschap stelt dat een fenomeen eerst objectief aangetoond moet worden, voordat er uberhaupt naar een verklaring kan worden gezocht. Zodra er dan ook maar een vraag komt of die waarneming wel object is vastgesteld voelt de persoon in kwestie zich aangevallen, met een bittere discussie tot gevolg.

Om die reden hanteren we hier de opvatting dat je alles mag zeggen, maar dat het wel onderbouwd moet worden.

Gewoon goed is goed genoeg     -     Every person is unique .... just like everybody else     -     Nostalgie is ook niet meer wat het geweest is.

Kermit

• Moderator
« Reactie #20 Gepost op: 11 januari 2018, 13:22:59 »
Je kunt het ook anders interpreteren, bijvoorbeeld dat een mening uit een beleving wordt gepresenteerd.

Er is ook op dit forum helemaal niets mis met een mening uit een beleving.
Als je verschillen hoort die er niet zijn, wat zegt dat dan over de verschillen die je zegt te horen?

benjamin

• Oost,west,thuis is het ook niet alles.
« Reactie #21 Gepost op: 11 januari 2018, 13:48:32 »
Een beleving zegt ook niet veel. Mijn oudste dochter is gek op paardrijden en dressuur. Dus ga ik geregeld met haar mee naar de manege, een grote overdekte ruimte, met een puntdak van golfplaten, en muren van hout.

Aan de korte zijde van de ruimte komt de muziek vandaan, tsja en wat willen die jonge meiden graag horen ? Justin Bieber, Bruno Mars, The weeknd....enzovoort, en dan het liefst zo hard mogelijk.

Op zekere dag sta ik daar te kijken, en het viel me op dat de muziek verdomde lekker klonk, ik kon de speakers echter niet zien, want die hingen schuin naar boven gericht achter een paar draagbalken.

De keer daarop viel het me alweer op hoe verdomde goed het daar klonk in die holle megastal, nu was ik echt nieuwsgierig: en in de hoek van de manegestal pakte ik stiekem een huishoudtrappetje om over de balk te kunnen kijken welke speakers daar nu toch hingen.

Drie keer raden. Een paar Bose 901.
IMF TLS50 met vier maal Wharfedale Laser 100 high/mid drivers en aangepaste filters met Intertechnik Reference caps & coils.
En nog meer rotzooi uit de kringloop.

frits denon

• **
  • HiFi is emotie
« Reactie #22 Gepost op: 11 januari 2018, 15:43:23 »
Een speaker waar qua filosofie niks mis mee is. :idol:
Oude(re) spullen van Scott, Denon, Hepta en Rel.

Mmuetst

• **
« Reactie #23 Gepost op: 25 januari 2018, 20:42:34 »
Een beleving zegt ook niet veel. Mijn oudste dochter is gek op paardrijden en dressuur. Dus ga ik geregeld met haar mee naar de manege, een grote overdekte ruimte, met een puntdak van golfplaten, en muren van hout.

Aan de korte zijde van de ruimte komt de muziek vandaan, tsja en wat willen die jonge meiden graag horen ? Justin Bieber, Bruno Mars, The weeknd....enzovoort, en dan het liefst zo hard mogelijk.

Op zekere dag sta ik daar te kijken, en het viel me op dat de muziek verdomde lekker klonk, ik kon de speakers echter niet zien, want die hingen schuin naar boven gericht achter een paar draagbalken.

De keer daarop viel het me alweer op hoe verdomde goed het daar klonk in die holle megastal, nu was ik echt nieuwsgierig: en in de hoek van de manegestal pakte ik stiekem een huishoudtrappetje om over de balk te kunnen kijken welke speakers daar nu toch hingen.

Drie keer raden. Een paar Bose 901.
Heb je toen wel even 144 gebeld, toch? Paarden naar Bose laten luisteren...puur mishandeling en dat te bedenken dat we het over een edele dieren hebben  ;)
« Laatst bewerkt op: 25 januari 2018, 20:50:01 door Mmuetst »