Auteur Topic: Pro-Ject plateau 'wobble'  (gelezen 584 keer)

Jack

• *
Re: Pro-Ject plateau 'wobble'
« Reactie #15 Gepost op: 8 februari 2018, 08:06:25 »

Mmuetst

« Reactie #16 Gepost op: 9 februari 2018, 00:03:57 »
Thanks
Ik hoop voor je dat de volgende het zwarte goud zonder hobbels afspeelt.

Jack

• *
« Reactie #17 Gepost op: 9 februari 2018, 10:10:56 »

Kermit

• Moderator
« Reactie #18 Gepost op: 9 februari 2018, 10:40:26 »
Deze heeft een scheefstaande of kromme spindle.
Wat raar dat dit soort zaken ineens een probleem is geworden.
Als je verschillen hoort die er niet zijn, wat zegt dat dan over de verschillen die je zegt te horen?

Jack

• *
« Reactie #19 Gepost op: 9 februari 2018, 11:43:05 »
De doos had wel wat beschadiging. Kan best zijn dat ermee gegooid wordt in het pakhuis.
Ik weet niet of het deze problemen kan veroorzaken.
Iig, de platendraaier is terug naar de winkel. Ik heb de twee laatste uit de stock geprobeerd, binnen een week of twee zouden ze weer nieuwe moeten hebben.
Die probeer ik nog en anders wil ik mijn geld terug en is Pro-Ject een vies woord.

peter23

• **
« Reactie #20 Gepost op: 9 februari 2018, 16:36:36 »
Ik denk idd een kromme spindel en dat krijg je tijdens vervoer echt niet voor elkaar.
Zoals gezegd, gewoon fabricagefout en geen of slechte eindcontrole. Waardeloos!
Je hebt veel geduld... wat mij betreft zouden ze het rambam kunnen krijgen...
van Medevoort CA222, PA222, CD333  *  Rotel RA-980BX, RCD-965BX, RT-950BX, RT-945AX  *  NAD 7130, 5320  *  Thorens TD160 MKII  *  Pro-Ject Xpression III, Ortofon 2M red, Pro-Ject Speedbox II,  *  Tannoy D500  *  Sennheiser HD595

frits denon

• **
  • HiFi is emotie
« Reactie #21 Gepost op: 9 februari 2018, 19:30:27 »
+1.
Oude(re) spullen van Scott, Denon, Hepta en Rel.

Jack

• *
« Reactie #22 Gepost op: 9 februari 2018, 23:02:14 »
Het is een principe kwestie geworden door de arrogante houding van Belgische importeur voor Pro-Ject.

Ik heb dit probleem voorgelegd aan onze technische dienst en hij heeft dit nog bij geen enkele platenspeler van Pro-Ject gezien.”
En dan op geen enkele mail meer antwoorden. Really…

Dat triggert iets bij mij en dan ben ik heel geduldig. No problemo, ik ga jullie volledige stock wel door tot ik een goeie heb en zet alle modellen op YT. Daarna kunnen ze dit soort onzin niet meer verkondigen.

Ruud13

« Reactie #23 Gepost op: 12 februari 2018, 04:04:57 »
Het is een principe kwestie geworden door de arrogante houding van Belgische importeur voor Pro-Ject.

Ik heb dit probleem voorgelegd aan onze technische dienst en hij heeft dit nog bij geen enkele platenspeler van Pro-Ject gezien.”
En dan op geen enkele mail meer antwoorden. Really…

Dat triggert iets bij mij en dan ben ik heel geduldig. No problemo, ik ga jullie volledige stock wel door tot ik een goeie heb en zet alle modellen op YT. Daarna kunnen ze dit soort onzin niet meer verkondigen.

Het komt wel vaker voor dat de bovenkanten van plateaus van draaitafels tijdens het ronddraaien dat niet op gelijke hoogte doen gezien vanaf een vast punt op het chassis waarop de tonearm staat. Ik geef toe dat bij de Pro-ject draaitafel de mate van de schommeling wel erg groot is. Iets wiebelen tijdens het draaien lijkt me echter onvermijdelijk gezien dat wat diverse draaitafels doen. Zelfs van mijn Thorens TD125 draait de bovenkant van het plateau waar de draaitafelmat het gietwerk raakt niet 100% in hetzelfde vlak. Daar lig ik trouwens niet wakker van omdat de schommelingen die de vrijwel nooit vlakke draaitafelmat en niet te vergeten het gemiddeld gesproken verre van vlakke vinyl dramatisch meer gewiebel veroorzaakt.   

peter23

• **
« Reactie #24 Gepost op: 12 februari 2018, 12:27:45 »
Mee eens!

Maar in dit geval gaat het om het geleverde product en de service. Pro-Ject pretendeert een kwaliteitsmerk te zijn (en dat zijn doorgaans ook). Met het afleveren van zo'n hork van een speler gooi je de goede naam te grabbel. De slechte nazorg maakt de boel alleen maar erger... Ernstig!
van Medevoort CA222, PA222, CD333  *  Rotel RA-980BX, RCD-965BX, RT-950BX, RT-945AX  *  NAD 7130, 5320  *  Thorens TD160 MKII  *  Pro-Ject Xpression III, Ortofon 2M red, Pro-Ject Speedbox II,  *  Tannoy D500  *  Sennheiser HD595

Jack

• *
« Reactie #25 Gepost op: 12 februari 2018, 19:01:12 »
Ik heb vandaag een antwoord gehad van de importeur.

Pro-ject zelf vraagt om de positie van de platter eens te veranderen om te zien of het hetzelfde effect is.
Het is mij niet duidelijk hoe ik de positie van de platter moet veranderen. Dat hoop ik snel van ze te weten.

Het bericht eindigt dat dit anders binnen de tolerantie van Pro-Ject ligt.
Ben ik dan echt zo moeilijk? Ik heb hier een veel goedkopere Technics SL-BD20D staan die niets van wobble heeft. Wat is een ok tolerantie dan voor een draaitafel die bijna €500 duurder is?

PuNkEnStEiN

• **
« Reactie #26 Gepost op: 12 februari 2018, 19:43:07 »
Beetje trieste reactie van Pro-Ject. Ze willen dus dat je net zo lang gaat schuiven met het plateau tot het minder lijkt. Maar goed wordt het nooit en dat weten ze.
Komop zeg, het hoort gewoon goed te zijn als je het spul monteert; zo niet, dan is het een fabricagefout.
Als ik jou was, zou ik m'n geld terugvragen en een andere speler zoeken.
Quad 99CDS ♦ FM ♦ PRE ♦ POW ♦ 21L2 Dual CS420 Synology DS215+
Squeezebox Touch Cambridge DacMagic ♦ Plus ♦ XS Shure SRH840

Kermit

• Moderator
« Reactie #27 Gepost op: 12 februari 2018, 23:10:57 »
Ik heb nog een Dual 701 staan (een jaar of 50 oud), die het niet meer doet. Ik heb eens een zwieper aan dat plateau gegeven en daar zit niets van een wobble in. Het plateau draait retestrak.
Als iemand nog een origineel contragewicht heeft (met een correct werkende anti-resonator) voor een 701....
« Laatst bewerkt op: 13 februari 2018, 15:47:17 door Kermit »
Als je verschillen hoort die er niet zijn, wat zegt dat dan over de verschillen die je zegt te horen?

erikjan

« Reactie #28 Gepost op: 13 februari 2018, 12:04:57 »
Ik heb ook nog eens naar mijn Thorens TD 160 MkII uit begin jaren 80 gekeken, die is ook perfect vlak.
“What're quantum mechanics?"
"I don't know. People who repair quantums, I suppose.”
― Terry Pratchett, Eric

Pimmie1968

• Geluid kun je voelen maar is nooit tastbaar
« Reactie #29 Gepost op: 13 februari 2018, 12:41:17 »
Je kunt er lang of kort over lullen, een plateau hoort vlak te zijn en dan bedoel ik dat deze tijdens het draaien absoluut vlak moet blijven.
je zal een lichte wobble in de muziekweergave niet horen maar het ziet er niet fraai uit.
Rotel RC-1090 - Rotel RB-991 - Rotel RCD-991 - HDX-1000 - TDL Monitor