Auteur Topic: KEF B139B in basreflex kast.  (gelezen 6096 keer)

JohanGeers

• *
Re: KEF B139B in basreflex kast.
« Reactie #120 Gepost op: 27 januari 2014, 13:10:58 »
Beste medeleden, hebben jullie wel eens van deze Nederlandse bouwer gehoord:

http://www.hifiloudspeakers.info/speakertalk/viewtopic.php?p=832&sid=5c0dee478f06953fd3246fd79713ce53
You'll have to make friends with a German to find out about the very successful >105 litre ported Dutch kit - variants come up on German ePay from time to time. Take a CS7 box keep the front and rear baffle widths to maintain the TS parameters and increase the dimensions front to back and height by about 1.15 times, then expand the front profile by adding two >15cm boards at 60 degrees to either side of the front baffle and join up, making a pentagon - have fun  .

m.vr.gr.

Johan Geers

JohanGeers

• *
« Reactie #121 Gepost op: 10 mei 2014, 06:11:30 »
Beste medeleden, ik kon het niet laten om deze uitdaging aan te gaan “You'll have to make friends with a German to find out about the very successful >105 litre ported Dutch kit - variants come up on German ePay from time to time. Take a CS7 box keep the front and rear baffle widths to maintain the TS parameters and increase the dimensions front to back and height by about 1.15 times, then expand the front profile by adding two >15cm boards at 60 degrees to either side of the front baffle and join up, making a pentagon - have fun .”
Het maken van deze cabinets viel niet mee.
Ik heb eerst twee vloeroppervlaktes gemaakt waarbinnen ik de pentagonvorm kon maken (mallen voor de vorm)
De cabinets conform hierboven beschrijving gemaakt kwam uit op ongeveer 125ltr.
Toen de eerste klaar was deze geplaats en laten spelen met de nog ene CS7 box, toen kwam al naar voren dat het geluid beduidend beter was dan de CS7 een veel mooiere en diepere bas. 
Het midden en hoge tonen cabinet hetzelfde gelaten als in de CS7.
Filters zijn ook van de CS7
Het cabinet is aan de binnenzijde bekleed met de kussens van ons tuinstel (waren aan vervanging toe) en achter de B139B BAF deken gedaan van de CS7. (kussens zijn ong 5cm dik)
Met de tuningfrequentie wist ik niet goed welke kant ik daar mee op moest en ben ik iets boven de resonantie frequentie gaan ziten van de B139B n.l 28Hz.
Mijn vraag is, weet een van jullie of ik hier goed aan gedaan heb?
De poort in de box heb ik op de volgende manier gemaakt; ik heb een stuk plastic pijp met een binnendiameter van 17 mm van 23 gaatjes van 2.5mm voorzien.
Die gaatjes kan ik d.m.v een stuk tuinslag wat ik in de binnenzijde de pijp schuif afdichten cq openen.
Op het moment zijn alle gaatjes open.
De voorzijde van de boxen staan 62cm van de muur.
Ramen In de kamer staan altijd open alswel de gordijnen.
Ik moet zeggen de sound is fantasties en dat met een niet zo hoog kwalitiets versterker.
Ik heb de speakers tot nu toe getest met Celine Dion, Metalica,Dire Straits, Extreme, Nickelback en Nirvana unplugged.
Als jullie suggesties hebben van je moet die opname eens proberen en je moet dan daar en daar op letten, laat het me weten.

Het lukt mij niet om foto's te plaatsen anders had ik die er bij gedaan

Johan Geers

hrcc

« Reactie #122 Gepost op: 10 mei 2014, 23:16:36 »
Hee Johan,leuk dat je je project succesvol hebt kunnen afronden,veel luisterplezier !
vriendelijke groet
cees.

luistert allen naar FIP radio; jazz en wijde omstreken

JohanGeers

• *
« Reactie #123 Gepost op: 6 juli 2014, 01:52:10 »
toch nog Fotos helaas niet meer van de constructie.

Johan Geers

JohanGeers

• *
« Reactie #124 Gepost op: 6 juli 2014, 03:51:32 »
toch nog fotos van de constructie;

m.vr.gr.

Johan Geers

turbomarco

• Audiofiel .....kuch
« Reactie #125 Gepost op: 6 juli 2014, 09:40:16 »
Ik zie ze niet  :(

diyma

sterremuur

• Alleen de muziek telt
    • Tapedeckforum
« Laatst bewerkt op: 6 juli 2014, 10:28:41 door sterremuur »
Informatie over bandrecorders en muziek

JohanGeers

• *
« Reactie #127 Gepost op: 7 juli 2014, 00:30:01 »
Bedankt weer wat geleerd.

Johan

Toptech

• *
« Reactie #128 Gepost op: 10 oktober 2017, 16:59:39 »
Voor de liefhebbers... ik heb nog de tekening voor de KEF State of the Art speakers.
interesse?  8)

http://www.toptechnology.nl/images/kefsota.jpg

Ik ben nog steeds zeer tevreden over de audio kwaliteit. Al 20 jaar ongeevenaard.
« Laatst bewerkt op: 10 oktober 2017, 17:04:08 door Toptech »