Auteur Topic: Aan koop hi res mp3 speler (Flac)  (gelezen 271 keer)

Mathias

• *
Aan koop hi res mp3 speler (Flac)
« Gepost op: 15 augustus 2017, 17:49:28 »
Dag allemaal, eerst en vooral ik ben nieuw hier en ik hoop dat ik dit op de juiste locatie gepost heb.

Nu mijn vraag: Ik ben een grote fan van muziek en heb sinds kort een p5 hoofdtelefoon van bouwers en wilkins gekocht waar ik zeer tevreden over ben. In mijn Macbook klinkt de hoofdtelefoon zeer goed. Maar als ik luister met mijn gsm klinkt het al een pak minder .

Nu ben ik op zoek naar een compacte hi res audiospeler. Heeft hier iemand ervaring me?
Zijn hier duidelijke verschillen te horen tussen bv een ipod, pioneer, sony spelers rond dezelfde prijsklassen maximum 300 euro.

Al vast bedankt.

Vincent Kars

• *
    • The Well-Tempered Computer
Re: Aan koop hi res mp3 speler (Flac)
« Reactie #1 Gepost op: 15 augustus 2017, 20:36:57 »
Als de geluidskwaliteit een probleem is zou je ook eens kunnen kijken naar een portable USB DAC.
Dat kan een compactere en mogelijk goedkopere oplossing zijn dan een losse media player
Een incompleet lijstje op mijn website: http://www.thewelltemperedcomputer.com/HW/USB_Portable.htm

BST

• Wat je ook leuk vind aan hifi, vergeet nooit te genieten..
Re: Aan koop hi res mp3 speler (Flac)
« Reactie #2 Gepost op: 15 augustus 2017, 21:17:08 »
Volgens mij wil hij graag vanaf zijn telefoon muziek luisteren, en afhankelijk van de telefoon kan de kwaliteit daar inderdaad nogal verschillen, hoewel als je een beetje uit de low-budget regionen komt de meeste wel aardig klinken.

Ik heb zelf verschillende draagbare apparaten gebruikt met 320kbps MP3'tjes, en qua geluidskwaliteit waren de creative spelers en ipod vergelijkbaar. Het enige leuke aan de ipod vind ik de smart playlists die je kan maken met iTunes waardoor de inhoud van de playlist constant wordt aangepast. Als je dat niet belangrijk vind dan is het volgens mij niet echt nodig om er vele honderden euro's aan uit te geven..
Groeten, BST