Poll

Onderdelen voor Bowers & Wilkens CDM7 NT

>
0 (0%)
>
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 0

Poll gesloten: 13 oktober 2017, 18:47:16

Auteur Topic: Bowers & Wilkins CDM7 NT  (gelezen 290 keer)

Row

• *
Bowers & Wilkins CDM7 NT
« Gepost op: 13 september 2017, 18:47:16 »
Onlangs heb ik de  cdm7 nt van Bowers & Wilkins aangeschaft. Ik heb de speakers zelf nog niet gezien (blindelings gekocht) maar weet dat een tweeter gescheurd is (maar nog wel functioneert) en de andere zou niet niet functioneren. Kan het meerdere oorzaken hebben, dan alleen dat de tweeter gewoon defect is? Is er iemand die eerder te maken heeft gehad met een defecte tweeter? Graag zou ik van een Bowers & Wilkins kenner willen weten wat de oorzaak zou kunnen zijn van het niet functioneren van een tweeter en waar ik de nodige onderdelen kan aanschaffen. Ook zou ik graag advies hebben over welke subwoofer het beste past bij de
B&W CDM7 NT. Alvast bedankt voor de goede tips!

Groeten, Row

Be tweeter

• Understandig little makes a lot likely....
    • ARJANKU.IT service
Re: Bowers & Wilkins CDM7 NT
« Reactie #1 Gepost op: 13 september 2017, 18:58:01 »
Tweeters sneuvelen door:
- botte overbelasting waarbij de spreekspoel verbrandt, los gaat zitten en onderbreekt.
- langdurige mechanische belasting door hard draaien waarbij de aansluitdraad ergens tussen aansluiting en spreekspoel door vermoeidheid breekt.
Nieuwe tweeters kun je o.a. bestellen bij speakerrepairshop.nl voor 120,- per stuk.
groeten,
Arjan

An inability to grasp science is no argument against it....

Row

• *
« Reactie #2 Gepost op: 13 september 2017, 20:09:21 »
Hallo Arjan,

bedankt voor je reactie. Is het mogelijk om de aansluitdraad die zich ergens tussen de aansluiting en spreekspoel bevindt te repareren? Of dient de tweeter gewoon in zijn geheel te vervangen worden. Kan de oorzaak van de defecte tweeter ook te maken hebben met een defecte printplaat in de speaker? Weet jij toevallig ook een goed passende subwoofer voor de CDM7 NT?

Groeten,
Ronald

Be tweeter

• ARJANKU.IT service
« Reactie #3 Gepost op: 13 september 2017, 21:28:30 »
Een onderbroken draad kan gefikst worden maar blijvend succes is (ook afhankelijk van de breukplek) niet gegarandeerd.
Een bijpassende sub? Een goed ingestelde sub is m.i. belangrijker dan een merk en op Marktplaats staan meerdere goede gesloten zelfbouwsubs met Hypex versterkers.
groeten,
Arjan

Row

• *
« Reactie #4 Gepost op: 13 september 2017, 21:40:43 »
Okay, het is mij duidelijk dat ik in mijn geval beter een nieuwe Tweeter kan aanschaffen. Zoals ik begrijp kan het een defect aan de Tweeter niet liggen aan een defecte printplaat in de speaker? Ik zal ook eens kijken of ik een goede zelfbouw subwoofer kan vinden.

Groeten,
Row

benjamin

• Oost,west,thuis is het ook niet alles.
« Reactie #5 Gepost op: 13 september 2017, 21:50:22 »
Tweeters sneuvelen door:
- botte overbelasting waarbij de spreekspoel verbrandt, los gaat zitten en onderbreekt.
- langdurige mechanische belasting door hard draaien waarbij de aansluitdraad ergens tussen aansluiting en spreekspoel door vermoeidheid breekt.

En kleine kinderen, die op visite zijn, en met hun grijpgrage kleine klauwtjes het o-zo-prettig vinden om eens uit te testen hoe diep ze die 'ronde zwarte knopjes' kunnen indrukken die gemonteerd zitten op die vreemde blokkendozen die ome Benjamin in zijn woonkamer heeft staan....GRRRRR >:D
IMF TLS50 met vier maal Wharfedale Laser 100 high/mid drivers en aangepaste filters met Intertechnik Reference caps & coils.
En nog meer rotzooi uit de kringloop.

Row

• *
« Reactie #6 Gepost op: 13 september 2017, 22:01:52 »
idd Benjamin,

kinderen moeten  uit de buurt blijven  ;D . De imf ts50 zijnaan te bevelen?

Groeten,
Ronald

Be tweeter

• ARJANKU.IT service
« Reactie #7 Gepost op: 13 september 2017, 22:24:15 »
Of het in het filter zit kun je makkelijk nagaan door de nog werkende tweeter in de andere luidspreker te proberen.
groeten,
Arjan

benjamin

• Oost,west,thuis is het ook niet alles.
« Reactie #8 Gepost op: 13 september 2017, 22:24:43 »
Hahaha, het zijn zulke schatjes.  ^-^

IMF's zijn voor de laagweergave zeker aan te bevelen (tenzij je in een gehorige flat ofzo zit).
In het midden en hoog zijn ze niet echt sterk, dan ben je met een set CDM7 speakers in mijn beleving een stuk beter af.
Maar dat is een moeilijke materie om zo maar uitspraken over te doen, speakers hebben allemaal hun eigen karakter: in mijn optiek is de hoogweergave van de B&w's een stuk homogener en natuurgetrouwer dan de Peerlessen in de IMF's
IMF TLS50 met vier maal Wharfedale Laser 100 high/mid drivers en aangepaste filters met Intertechnik Reference caps & coils.
En nog meer rotzooi uit de kringloop.

Row

• *
« Reactie #9 Gepost op: 14 september 2017, 09:07:13 »
Hallo Arjan,

mocht het uiteindelijk aan de filter liggen, is de filter dan ook nog te verkrijgen en heb ik dan te maken met hoge kosten? En is het vervangen van de filter goed om te doen of heb je daar specifieke kennis voor nodig?

Groeten,
Ronald
« Laatst bewerkt op: 14 september 2017, 09:11:13 door Row »

Row

• *
« Reactie #10 Gepost op: 14 september 2017, 09:10:04 »
Hallo Benjamin,

Ik heb de CDM7 NT gekocht omdat ik weet dat er een mooie klank inzit. Verder ben ik nog echt een leek op dit gebied. Ik heb op dit moment een Onkyo AV Receiver TX-DS575X. Maar eerst eens kijken of deze receiver een goede combi is met de  CDM7 NT.

Groeten,
Ronald

Be tweeter

• ARJANKU.IT service
« Reactie #11 Gepost op: 14 september 2017, 10:25:20 »
Belangrijker is of die B&W een goede combi is met je oren en de luisterruimte. Als leek ( en als niet-leek) zou ik ook niet direct defecte luidsprekers aaanschaffen om daarna te gaan kijken of ze bevallen. Ik hoop dat een goede ( lees lage ) prijs hebt betaald.
groeten,
Arjan

Row

• *
« Reactie #12 Gepost op: 14 september 2017, 10:34:50 »
Hallo Arjan,

Ik ben bekend met het geluid van de CDM7. Dit voldoet aan mijn eisen. Uit ervaringen van andere heb ik begrepen dat het geluid van de NT zuiverder is en in zijn geheel een mooiere klank hebben als de voorgangers van de CDM serie. De CDM7 NT die ik heb aangeschaft ziet er optisch goed onderhouden uit, het is enkel dus de tweeter die defect is. Ik heb enkel euro 125 betaald, dus dat lijkt mij een goede prijs  :)

Be tweeter

• ARJANKU.IT service
« Reactie #13 Gepost op: 14 september 2017, 12:53:26 »
Daar kun je je geen buil aan vallen.
groeten,
Arjan

Row

• *
« Reactie #14 Gepost op: 14 september 2017, 13:07:34 »
Hallo Arjan,

zo dacht ik er ook over. Bedankt voor de info, hier kan ik verder mee. Ik hoop dat het snel duidelijk wordt wat de oorzaak is van de kapotte tweeter zodat ik het probleem kan fixen en kan genieten van het geluid  :)

Groeten,
Row