Auteur Topic: Terugkerend defect Marantz PM64 mk2  (gelezen 144 keer)

EricLeenes

• *
Terugkerend defect Marantz PM64 mk2
« Gepost op: 2 oktober 2017, 14:43:35 »
Heb een eind jaren 80 Marantz PM64 mk2 die over een set vifa vivace's draait. Qua klank tevreden, maar nu al sinds de 3e keer in een jaar of 5 hetzelfde probleem: het linker kanaal valt weer weg. Relais zijn al een keer vervangen. Heb het idee dat als ik aan de bronkeuzeschakelaar knop draai het even beter wordt. Ook als ik op source direct druk, werkt het linkerkanaal ineens wel. Iemand een idee? Vraag me af of het nog zinvol is om weer dezelfde reparatie te laten uitvoeren.

frits denon

• *
  • HiFi is emotie
Re: Terugkerend defect Marantz PM64 mk2
« Reactie #1 Gepost op: 2 oktober 2017, 16:12:18 »
Ligt er mogelijk ook aan hoe goed de reparateur was? ;)

Al even op het buurforum: Marantzforum.nl gevraagd? Daar zitten een aantal experts.

Oude(re) spullen van Scott, Denon, Hepta en Rel.

Jan

« Reactie #2 Gepost op: 2 oktober 2017, 17:03:36 »
Misschien slechte soldeerverbindingen in het toonregeling gedeelte.

mr_marantz

• There can be only one............classic Marantz!
« Reactie #3 Gepost op: 4 oktober 2017, 21:22:32 »
Zou ik moeten zien/onderzoeken.

classicmarantz@gmail.com

Ruud13

« Reactie #4 Gepost op: 12 oktober 2017, 17:43:15 »
Heb een eind jaren 80 Marantz PM64 mk2 die over een set vifa vivace's draait. Qua klank tevreden, maar nu al sinds de 3e keer in een jaar of 5 hetzelfde probleem: het linker kanaal valt weer weg. Relais zijn al een keer vervangen. Heb het idee dat als ik aan de bronkeuzeschakelaar knop draai het even beter wordt. Ook als ik op source direct druk, werkt het linkerkanaal ineens wel. Iemand een idee? Vraag me af of het nog zinvol is om weer dezelfde reparatie te laten uitvoeren.

Er valt zo op afstand weinig over te zeggen. Gezien je klacht zou het in het linker kanaal ergens een los contact  kunnen zijn. Ik denk dat er niet veel anders opzit dan de versterker naar iemand te brengen die met verstand van zaken de fout wl weet te vinden.