Auteur Topic: Sony TA-2650 na 40 jaar defect  (gelezen 146 keer)

Sony_TA-2650

• *
Sony TA-2650 na 40 jaar defect
« Gepost op: 15 oktober 2017, 13:31:48 »
Hey allen,

Ik ben nieuw op dit forum dus excuus als ik mijn vraag op de verkeerde plek stel...

Ik heb een Sony TA-2650 staan waar ik jaren plezier van heb gehad (en mijn pa voor mij) maar nu hij 40 jaar oud is heeft hij het helaas begeven en zijn er 3 zekeringen gesprongen. Nu zou ik deze graag (laten) repareren natuurlijk, maar na wat onderzoek op internet zie ik vaak voorbij komen dat er nogal wat onderdelen vervangen moeten worden. Ik ben dus bang dat de kosten nogal op gaan lopen en zie dezelfde versterker ook vaak al voor < 100 euro op mp staan... Liever zou ik mijn eigen versterker gewoon weer werkend zien natuurlijk aangezien het een beetje een erfstuk is geworden en omdat ik dan zeker weet dat hij weer een tijdje meekan. Heeft een van jullie hier een idee van? Zelf repareren zou ook een optie zijn maar weet niet zo goed wat ik moet vervangen/doormeten. Een beetje solderen kom ik wel uit.

Als ik ergens foto's van moet maken of iets door kan meten hoor ik het wel trouwens.

Alvast super bedankt!

Gr. Cas
« Laatst bewerkt op: 15 oktober 2017, 13:42:27 door Sony_TA-2650 »

Be tweeter

• Understandig little makes a lot likely....
    • ARJANKU.IT service
Re: Sony TA-2650 na 40 jaar defect
« Reactie #1 Gepost op: 15 oktober 2017, 13:55:17 »
Ik vraag me af of een erfstuk het meest geŽigende apparaat is om op te leren repareren..
In Overveen zit SecondLife Audio,die doet voornamelijk dingen van die leeftijd.
groeten,
Arjan

An inability to grasp science is no argument against it....

Han

• Moderator
    • studio
« Reactie #2 Gepost op: 15 oktober 2017, 14:09:45 »
Dit is geen V-Fet versterker neem ik aan?
Niets is zeker en zelfs dat niet.

Het licht aan het eind van de tunnel kan ook een idioot met een lamp zijn.

Pimmie1968

• Geluid kun je voelen maar is nooit tastbaar
Rotel RC-1090 - Rotel RB-991 - Rotel RCD-991 - HDX-1000 - TDL Studio 4

Sony_TA-2650

• *
« Reactie #4 Gepost op: 18 oktober 2017, 18:06:22 »
Bedankt voor de reacties allemaal!

Ik denk dat het inderdaad niet heel verstandig is om zelf aan het repareren te slaan zonder te weten wat ik doe  ;D Maar als ik zou weten wat er vervangen zou moeten worden zou het solderen me wel lukken bedoelde ik meer (hier heb ik al wel ervaring mee). Ik zal eens kijken of ze bij secondlife audio een (grove) offerte kunnen maken, je weet er niet toevallig nog een wat meer in de buurt van Rotterdam te zitten? Als ik alleen de lijst met te vervangen onderdelen op de 2e foto op de site al zie ben ik bang dat dit flink in de kosten gaat lopen  :sceptic: Begrijp me niet verkeerd, ik snap best dat een reparatie geld kost, maar ben niet van plan er honderden euros aan uit te geven zegmaar... of zou dit meevallen?

Of het een V-Fet versterker is durf ik niet te zeggen, kan ik dat ergens aan zien?

Bedankt voor de service manual iig die zal zeker nog wel van pas komen!

Be tweeter

• Understandig little makes a lot likely....
    • ARJANKU.IT service
« Reactie #5 Gepost op: 18 oktober 2017, 18:40:22 »
Het is geen V-FET versterker dus dat vergemakkelijkt de zaken aanmerkelijk.
Je kunt ook kiezen voor een ouderwetse reparatie met alleen vervanging van de defecte onderdelen en helaas is daar geen spoorboekje voor te geven om het zelf te doen en zal er iemand moeten kijken die door de wol geverfd is in foutzoeken.
groeten,
Arjan

An inability to grasp science is no argument against it....