Auteur Topic: Teufel T 500 MK2  (gelezen 1467 keer)

gehaktBAL

• *
Teufel T 500 MK2
« Gepost op: 11 januari 2016, 12:32:11 »
(Ik weet niet of dit het juiste topic er voor is)

Mijn vraag is, heeft iemand de Teufel T 500 MK2 thuis staan.
En is het geen probleem als ik even kom luisteren?

Ik was van het weekend in de Teufel winkel te Amsterdam, maar daar stonden ze niet.
En proef luisteren thuis gaat moeilijk, omdat ik ze cadeau krijg. (als ik dat wil)

Mvg, Rinne

Frits Raaf

• Doe eens gek. Let op je spelling.
Re: Teufel T 500 MK2
« Reactie #1 Gepost op: 11 januari 2016, 13:41:35 »
Ik denk dat je je daaraan geen buil kan vallen.
De recensies zijn over het algemeen erg lovend: klik.
Receiver: Denon DRA-1000
Cd-speler: Denon DCD-755AR
Versterker (tv): NAD C316BEE
Speakers Denon: Tanny Reveal
Speakers NAD: Eltax Monitor III Anniversary + Mordaunt Short MS-308 sub

gehaktBAL

• *
« Reactie #2 Gepost op: 11 januari 2016, 14:33:11 »
Ik denk dat je je daaraan geen buil kan vallen.
De recensies zijn over het algemeen erg lovend: klik.

Dat denk ik ook niet.
Het liefst wil ik de Ultima 40 Mk2, omdat deze er heel mooi uit ziet.
Maar ik vond hem wat gekleurd en iets rommelig in het laag, deze heeft ook goede recensies,
maar dat zal wel in prijs/kwaliteit verhouding zitten.
Ik hoop gewoon dat de T 500 strakker in het laag is en meer open in het hoog.

Mokumer45

• Een zeer ge´nteresseerde 65plusser.
« Reactie #3 Gepost op: 11 januari 2016, 16:41:03 »
Ik kan je eigenlijk geen echt advies over de T500 Mk2 geven, maar ik heb zelf de T400 Mk2 staan en die voldoen voor en bij mij prima. Deze T400 Mk2 is eigenlijk het iets kleinere broertje van de T500 Mk2, maar (misschien helaas) al enkele jaren uit de productie. Ze hadden wel een aantal dagen inspelen nodig, maar daarna was het geluid (vooral het laag) prima in orde in mijn belevenis. Ik heb ze zelfs eerst nog op spikes moeten zetten i.v.m. het doordreunen van de bas, maar daarna vond en vind ik het geluid echt prima voor mij. De T500 Mk2 is wat groter en loopt wat verder door in het laag door grotere woofers. Ik denk, dat het geluid niet veel zal verschillen, omdat het principe en ontwerp eigenlijk hetzelfde is, alleen de uitvoering iets groter is.
Ook zijn er redelijk veel positieve tot zeer positieve beoordelingen op diverse sites te vinden.

bink79

• *
« Reactie #4 Gepost op: 2 maart 2018, 23:46:24 »
klinkt fantastisch de ultima 40 mk2 en de look erg mooi  :heart:

want ze zijn niks voor niks zo goed getest en ze doen niet onder voor dure speakers want je lees alleen maar goeie reviews erover  :armswing:

want ik heb ze zelf ook thuis op een marantz versterker aangesloten :heart:

maar hier geen last van hoor dat ze rommelig in het laag zijn dat licht dan toch echt aan de versterker wat erop aangesloten staat of de instelling wat verkeerd staat

maar je komt het weekend maar luisteren dan ben je verkocht je moet ze ook wel op een goeie versterker aansluiten met genoeg vermogen :armswing:

« Laatst bewerkt op: 3 maart 2018, 00:04:00 door bink79 »

Fotohuis

• **
« Reactie #5 Gepost op: 7 maart 2018, 13:54:01 »
Recent een setje Teufel Ultima 20 Mk2 aangeschaft. Voor een kleine boekenkast luidspreker een erg goed geluid. De technische uitvoering van de luidspreker klopt ook allemaal: 16mm MDF, MKP folie condensatoren in het filter, een mooie acryl vergulde aansluiting tot 4mm2, trompetvormige reflex poort, BAF dempings materiaal op de juiste plaatsen. Er zitten dezelfde drivers in als bij de Ultima 40 Mk2.

supernova

« Reactie #6 Gepost op: 7 maart 2018, 14:48:14 »
Als je ze cadeau krijgt ga je toch niet eerst luisteren in een winkel! Thuis luisteren en niet tevreden kun je ze toch weer verkopen, dus win win situatie. En luisteren bij een ander geeft wel een beetje een indruk, maar bij jou thuis kan het dan minder klinken of nog beter.

Mokumer45

• Een zeer ge´nteresseerde 65plusser.
« Reactie #7 Gepost op: 7 maart 2018, 15:19:07 »
Als je ze cadeau krijgt, is het toch makkelijk. Altijd doen, zeker met deze speakers. Moet wel raar lopen, als ze je niet zouden bevallen. Zijn echt prima speakers, zeker voor die prijs (😁). Bevallen ze echt niet, kan je ze altijd nog terug geven met het excuus, dat ze bij jou niet tot hun recht komen. Verkopen lijkt mij een beetje cru, iets verkopen wat je gekregen heb.

Eip

« Reactie #8 Gepost op: 25 april 2018, 21:00:50 »
 ;D
Onkyo r-811 rds  NAD C720BEE in opslag.
Marantz cd5001
Elac BS 203.2
Marantz SR5023
Marantz CD6006

Grisjahil

• *
« Reactie #9 Gepost op: 12 juni 2018, 06:38:06 »
Simplification of the design so that the effect is that we get the facts straight and do not be afraid to have false information.