Auteur Topic: Combo 683S2 en SR7012  (gelezen 63 keer)

sebatje

• *
Combo 683S2 en SR7012
« Gepost op: 11 juni 2018, 18:06:08 »
Na enkele jaren gewoon surround geluisterd te hebben naar een yamaha setje ben ik vorig weekend eens een echte winkel binnen gestapt. Deze hebben me de set BW 683S2 en Marantz SR7012 aangeprezen. Ik wil dus beginnen met een stereo opstelling die later uitbreidbaar is naar surround. Aangezien de hoge kost natuurlijk, ben een liefhebber van muziek, maar het is niet mijn prioriteit. Nu weet ik dat bv de ene versterker wel goed klinkt op een set speakers maar sommige niet. In de winkel heb ik geluisterd naar mijn eigen muziekgenre, Daft Punk, LL Cool J, Paul Kalkbrenner en het klonk wel goed. Iemand die weet of dit een goede combo is voor mijn muziekgenre of bestaan er andere gelijkaardige setjes?

Raymond1

Re: Combo 683S2 en SR7012
« Reactie #1 Gepost op: 11 juni 2018, 20:20:10 »
Persoonlijk zou ik voorzichtig zijn met deze combi en eerst uitgebreid gaan luisteren. Ik heb jaren terug B&W 685 S1 icm een Marantz SR 4500 gehad. Dit klonk helemaal nergens naar. Wat ik ook probeerde, er was geen fatsoenlijk geluid uit te krijgen. Echt een totale mismatch. Met een Yamaha versterker klonk het echter wel goed. Zelf geef je aan dat het in de winkel “wel goed” klonk. Dat geeft mi aan dat je er dus niet razend enthousiast over was.

sebatje

• *
« Reactie #2 Gepost op: 11 juni 2018, 21:04:29 »
wel, goed klonk... hoe moet ik weten of het goed klinkt als ik er eigenlijk geen ... van ken? Voor mij was er wel een heel duidelijk verschil tussen bv de 684 en 683. 683 had veel meer laag, waardoor een eventuele subwoofer uit de surround kan weggelaten worden. Ik hoef niet een bereik te hebben van weet ik veel wat... Want 1 oor is maar 85% meer en het andere 65%... Dusja, laag voel ik, alles wat boven de 19.000 is (dacht ik) hoor ik niet meer... Ruimte is 4*6m.

Mokumer45

• Een zeer geďnteresseerde 65plusser.
« Reactie #3 Gepost op: 12 juni 2018, 02:42:19 »
Ik weet uiteraard je leeftijd niet, maar als je in de buurt van 30 jaar of zelfs ouder bent, hoor je hoogstwaarschijnlijk echt geen 19 khz meer, en hoe ouder je wordt, hoe lager die bovengrens wordt. Ook weet ik natuurlijk niet, wat de invloed van het mindere gehoor van jou op het horen van hoge tonen is. Bij mij ligt de grens ergens tussen de 12 en 14 khz ivm mijn leeftijd, ben ik bang.