Auteur Topic: De Waarheid / Onwaarheid Achter Het Bose Systeem  (gelezen 33872 keer)

Frits

• het gaat om de muziek
    • Eigen Saab Viggen site
Re:De Waarheid / Onwaarheid Achter Het Bose Systeem
« Reactie #300 Gepost op: 12 oktober 2011, 11:52:22 »
Stichtingen en verenigingen hebben niet automatisch 'recht' op subsidie, maar alleen als ze onder een bepaalde subsidieregeling vallen. Dat is een puur gemeentelijke aangelegenheid.
Kenwood DP7060, Dual 510 met Coral MC-88E, Sony TA-F630ESD, A.D.A.M. compact

Door feiten is nog nooit iemand van z'n geloof gevallen (Karel van het Reve)

Markus

• The real fiel
« Reactie #301 Gepost op: 12 oktober 2011, 11:58:30 »
En ik heb zomaar het vermoeden dat er geen breed draagvlak zal zijn...., betreffende gemeentelijke subsidiëring dan... ::)
BEYOND HIGH-END

speakerjaap

« Reactie #302 Gepost op: 12 oktober 2011, 12:02:51 »
Iedere stichting of vereniging heeft recht op subsidie. Ik bedoel, de jeugd moet toch ook ''elektronica'' leren? De ouderen onder ons moeten er toch eens een keertje uit?  :wink2:

Zelfs een door 2 personen opgerichte straatvereniging krijgt subsidie.
« Laatst bewerkt op: 12 oktober 2011, 12:05:06 door speakerjaap »
Technics

Frits

• het gaat om de muziek
    • Eigen Saab Viggen site
« Reactie #303 Gepost op: 12 oktober 2011, 12:04:56 »
Ik neem aan dat je dit niet serieus bedoelt. Er bestaat niet zoiets als een algemeen recht op subsidie.
Kenwood DP7060, Dual 510 met Coral MC-88E, Sony TA-F630ESD, A.D.A.M. compact

Door feiten is nog nooit iemand van z'n geloof gevallen (Karel van het Reve)

speakerjaap

« Reactie #304 Gepost op: 12 oktober 2011, 12:12:10 »
Komt ook inderdaad een beetje plat over. Uiteraard zijn er verenigingen of stichtingen die subsidie geweigerd word. Maar stel dat er een ''audiostichting'' zou zijn is het niet alleen het hardware gedeelte. Ook beteken je iets voor de gemeenschap. Ik denk dat zo'n stichting een reele kans heeft op subsidie.

Een stichting mag ook geen winst maken dus zijn ze meestal aangewezen op subsidie. Verenigingen zit daarintegen net weer is anders in elkaar.

Hoe dan ook roep ik zomaar een idee in het rond
« Laatst bewerkt op: 12 oktober 2011, 12:21:00 door speakerjaap »
Technics

Teska

• *
Re: De Waarheid / Onwaarheid Achter Het Bose Systeem
« Reactie #305 Gepost op: 12 juni 2018, 15:09:05 »
Ik heb heel dit topic doorgelezen en registreer me nu om alvast te reageren hier. Ik heb van de week een gebruikte Acoustimass 5 serie III set gekocht. Niet omdat ik last heb van verstandsverbijstering, wel omdat het goedkoop was en de Bose statieven erbij waren.

Ik vatte nl het superidee op om die cubes als achterluidsprekers in mijn homecinema te gebruiken. Wist ik veel dat die krengen onder de 280 hz niks weergeven  :think:

Ik ben één van die mensen die de Bose revolutie first hand heeft meegemaakt. De hype die gecreeërd werd. De verkoopspraatjes. Maar ik luisterde toen al naar goede boxen en haatte Bose. Als rock en metal liefhebber ontbrak bij die gehypte set het gebied waar de gitaren te horen waren.

Ik heb dus uiteindelijk een set mooie Wharfedale speakers gekocht in de jaren 90.

Ik heb een zoon van 17, die onlangs tegen me zei “pa, weet ge wat goed is ? BOSE !” En ik kreeg het bijna aan mijn hart. Dus ben ik samen met hem deze Acoustimass set gaan oppikken en heb ik het thuis aangesloten op een vintage Technics stereoset. Ik zet alles op en hij reageert ”ziet ge, klinkt geweldig”. Dan volgde een kleine demo met verschillende muziekstijlen. Dance en hiphop klonk acceptabel. Maar snel merkte hij zelf al op dat het hoog schel klonk en de bas vervormd en onduidelijk. Met wat tweaken op de versterker klonk het iets beter.

Hij heeft uren, via bluetooth, zijn muziek beluisterd over die Bose set. Dan heb ik mijn Magnat Lamda 5 speakers terug aangesloten en er zat plots terug leven in de muziek ! En bij deze weet mijn zoon nu de waarheid over Bose.
« Laatst bewerkt op: 12 juni 2018, 15:15:43 door Teska »

XXsanderXX

• *
« Reactie #306 Gepost op: 12 juni 2018, 23:59:48 »
Ik heb zelf de 321 gsx van bose. Een paar manden geleden ben ik me eens een beetje gaan verdiepen in hifi. We hebben pas een nieuwe keuken en daar wilden we ook een nieuwe radio. De keuken is gescheiden van de woonkamer. Dus een leuk simpel pioneer radiootje gekocht. En wat een slecht geluid, dit had ik niet verwacht van pioneer. Ben een beetje gaan rond zoeken en kwam in een hifi winkel hier in alkmaar terecht. Daar hadden ze leuke argon octave 4 boekenplank speakers te koop staan. Dus ik vroeg kun je deze op de simpelste versterker aansluiten die je hebt staan. En wow wat een helder en vol geluid kwam eruit.
Dus die speakertjes meegenomen en aan gesloten. En nu zit ik in de keuken muziek te luisteren omdat deze 10 x beter klinken als de bose die in de woonkamer staat. Wel heb ik er een woofer bij gemaakt om de bass wat voller en dieper te maken.
En ik ben nu bezig om vloerstaande speakers te maken voor in de woonkamer. 😁

Gr Sander.

👍

Teska

• *
« Reactie #307 Gepost op: 13 juni 2018, 17:11:08 »
Ik weet het, ik blijf deze draad omhoog kicken  >:D

Maar ik wil effe zeggen dat ik de cubes rechtstreeks heb aangesloten en deze verbazend goed klinken. De harmonischen van een basgitaar zijn echt hoorbaar en ze gaan best toch hoog. Dat maakte me nieuwsgierig en ik heb ze nu verbonden aan mijn passieve Wharfedale sub en ja hoor !

Dat klinkt véél beter ! Die cubes komen plots tot leven en het klankbeeld is plots best breed. Dus het echte probleem bij de Acoustimass ligt blijbaar bij de subwoofer en scheidingsfilter.