Auteur Topic: Wat vind je een goede (de beste of slechtste) film?  (gelezen 18175 keer)

benjamin

• Oost,west,thuis is het ook niet alles.
Re: Wat vind je een goede (de beste of slechtste) film?
« Reactie #135 Gepost op: 23 mei 2016, 00:03:02 »
Nog even over Nederlandse films en of die nu zo slecht zijn en of er zo slecht in wordt geacteerd.
Ik vermoed dat ons van films in een vreemde taal nuances ontgaan zodat we die minder snel het predikaat slecht geacteerd zouden geven. Vandaag 'Dial M for Murde' en gister 'Vertigo' op tv die qua acteerwerk in elk geval sleets zijn geworden maar mogelijk ook gewoon matig zijn. Neemt niet weg dat ik ook veel Nederlands werk niet te pruimen vind.
Twelve monkeys vind ik een heerlijke film terwijl Annie Golden (ex Shirts) als taxichauffeur echt wel slecht acteert en aan het stuurwiel draait als Raikkonen in de achtervolging terwijl ze in de file rijden....
Ook in buitenlandse films spelen rampzalig slechte acteurs. En ja ,wij als Nederlands publiek zien in een eigen productie gelijk als een acteur of actrice er een potje van maakt.
Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat acteurs van eigen bodem een soort van onnatuurlijk geforceerd gedrag vertonen in Nederlandse rolprenten. Misschien dat ze me daarom niet zo aanspreken.

Maar ja ; in het buitenland vergissen ze zich ook hoor , neem bijvoorbeeld de wereldberoemde "Anyway....we delivered the bomb" scene uit Jaws.

Robert Shaw zou hiervoor per direct nog postuum een Oscar voor horen te krijgen.....wat een acteur !

http://www.bing.com/videos/search?q=robert+shaw+jaws+you+tube&view=detail&mid=F8DE1DA2DCC4E34B39F7F8DE1DA2DCC4E34B39F7&FORM=VIRE
IMF TLS50 met vier maal Wharfedale Laser 100 high/mid drivers en aangepaste filters met Intertechnik Reference caps & coils.
En nog meer rotzooi uit de kringloop.

benjamin

• Oost,west,thuis is het ook niet alles.
Re: Wat vind je een goede (de beste of slechtste) film?
« Reactie #136 Gepost op: 30 mei 2017, 12:37:59 »
A cure for wellness.    2 en een half uur genieten van een zinderende thriller die me nog lang zal bijblijven.

https://www.youtube.com/watch?v=JF1rLFCdewU
IMF TLS50 met vier maal Wharfedale Laser 100 high/mid drivers en aangepaste filters met Intertechnik Reference caps & coils.
En nog meer rotzooi uit de kringloop.