Auteur Topic: Akoestisch dempende foto pannelen op maat.  (gelezen 5004 keer)

H.Zuidema

• *
Akoestisch dempende foto pannelen op maat.
« Gepost op: 2 februari 2012, 13:23:30 »
Beste audio liefhebber, graag wil ik jullie allemaal op de hoogte brengen van een nieuw product wat ik besteld heb omdat ik een erg storende galm in mijn huiskamer heb. Het zijn akoestische dempende foto panelen, men kan zelf een eigen foto uitzoeken met een minimum waarde van 72 DPI deze stuurt u naar www.pr-runner.com in Lichtenvoorde en u krijg een geweldig mooi akoestisch dempend geluidsscherm die in elke woonkamer toepasbaar is met eigen foto.

Mijn maat is geworden op de toepasbare kamerwand 120x 80.

Heel veel mensen klagen over het feit datt men last heeft van reflectie en galm maar door deze aloestische schermen te gebruiken is men er geheel van af.

U kunt naar de volgende website gaan voor het bestellen van iedere maat.www.pr-runner.com te Lichtenvoorde.

Men kan het scherm mischien ook afhalen als het klaar is en dat scheelt weer veel verzendkosten.

KT_88

• De Gooische Matras
  • The cat's meow.
    • http://www.ambulancewens.nl/
Re:Akoestisch dempende foto pannelen op maat.
« Reactie #1 Gepost op: 2 februari 2012, 16:07:49 »
Kijk, dat is nou nog eens een mooi en fraai alternatief voor die foeilelijke sjoelbakken.

Ik ken iemand die ze zelf maakt, niet met foto's maar met zelf geschilderde taferelen. Doet echt een hoop tegen nare flutter-echo's en reflecties.

In het laag zijn helaas andere maatregelen nodig.
De intuitieve geest is een godsgeschenk
en het rationele verstand is een dienaar.
In memoriam mijn lieve Wilma

Leonard

« Reactie #2 Gepost op: 2 februari 2012, 16:15:26 »
Foto“s op canvas, frame 4cm met geluiddemping al een tijd geleden gekocht in Denemarken. Hier ook geen galm meer.

http://www.sumopix.com/en/better_acoustics

enjoyprog

• HiFi = Klank + (gemoedstoestand x 2) = Beleving
    • ProgArchives
« Reactie #3 Gepost op: 3 februari 2012, 09:11:34 »
Het zijn zeker mooie oplossingen!

Maareuh....canvas laat toch geen geluid door, hoe kan het daar achter dan door rockwool geabsorbeerd worden?
Vincent CD-S6 - Proton AP1100 - Proton D1200 - Zelfbouw luidspreker (B&G Neo3, Kef sp1003, Kef sp1039)

Frits

• het gaat om de muziek
    • Eigen Saab Viggen site
« Reactie #4 Gepost op: 3 februari 2012, 11:20:09 »
Maareuh....canvas laat toch geen geluid door,

Heb je wel eens gekampeerd?  ;)
Kenwood DP7060, Dual 510 met Coral MC-88E, Sony TA-F630ESD, A.D.A.M. compact

Door feiten is nog nooit iemand van z'n geloof gevallen (Karel van het Reve)

cz79

• *
« Reactie #5 Gepost op: 3 februari 2012, 11:34:01 »
Ik dacht ook dat canvas niet zo heel goed geluid doorliet, in dat geval kun je het ook gewoon bij een fotozaak laten maken en er dan zelf bijv. Rockwool of andere demping achter plaatsen

enjoyprog

• ProgArchives
« Reactie #6 Gepost op: 3 februari 2012, 14:20:36 »
Ik dacht ook dat canvas niet zo heel goed geluid doorliet, in dat geval kun je het ook gewoon bij een fotozaak laten maken en er dan zelf bijv. Rockwool of andere demping achter plaatsen

Precies, maar volgens mij gaat dat niets helpen. Misschien dat hun canvas heel veel gaatjes heeft  ???

Maareuh....canvas laat toch geen geluid door,

Heb je wel eens gekampeerd?  ;)

:)  ja hoor, maar ik wist niet hoe ik het beter kan omschrijven  :-\
Aan de andere kant van een betonnen muur kan je ook geluid horen, maar om daar isolatie achter te doen heeft vrij weinig zin  ;)

Volgens mij reflecteer canvas te veel om echt goed te kunnen absorberen.
Vincent CD-S6 - Proton AP1100 - Proton D1200 - Zelfbouw luidspreker (B&G Neo3, Kef sp1003, Kef sp1039)

cz79

• *
« Reactie #7 Gepost op: 3 februari 2012, 14:55:08 »
Canvas met een foto erop geprint laat dan nog minder door dan blanco canvas, aangezien er inkt op zit (op de fotoversie dan)

H.Zuidema

• *
« Reactie #8 Gepost op: 4 februari 2012, 10:03:04 »
Ik heb het in mijn advies over akoestisdch dempende panelen nooit over canvas gehad. Het is een aluminium paneel met dempende wol en geluid door latende boven materiaal.

H.Zuidema

• *
« Reactie #9 Gepost op: 4 februari 2012, 10:05:53 »
Als men reageerd op een artikel moet men het beter gaan lezen want zo ontstaat verwarring door een persoon DUS GEEN "CANVAS" MAAR EEN NIEUW MATERIAAL WAT UITSTEKEND WERKT en geluid doorlaat en dempt door wol!!!

starbase218

• Het maakt niet uit wat je gisteren deed - het gaat om dat wat je morgen pas weet
  • Sabbe dhamma nalam abhinivesaya
« Reactie #10 Gepost op: 5 februari 2012, 14:05:18 »
Bij GIK acoustics kun je ook dit soort panelen bestellen: het GIK Artpanel, gebaseerd op de 242 mid/hoog absorber. Kost wel wat meer dan de standaard panelen trouwens: http://www.gikacoustics.co.uk/index.asp?function=WEBPAGE&id=11.

Ik heb trouwens meteen maar even een mailtje gestuurd of ik eventueel mijn bestaande 242's in kan ruilen voor 3 ArtPanels en hoeveel het dan zou kosten. :)

enjoyprog

• ProgArchives
« Reactie #11 Gepost op: 6 februari 2012, 06:17:50 »
Foto“s op canvas, frame 4cm met geluiddemping al een tijd geleden gekocht in Denemarken. Hier ook geen galm meer.

http://www.sumopix.com/en/better_acoustics
Als men reageerd op een artikel moet men het beter gaan lezen want zo ontstaat verwarring door een persoon DUS GEEN "CANVAS" MAAR EEN NIEUW MATERIAAL WAT UITSTEKEND WERKT en geluid doorlaat en dempt door wol!!!

Ik heb vrij goed gelezen hoor  ;)
En reageerde dus ook niet op jou.

Mark-Audio-Freak

• *
Re: Akoestisch dempende foto pannelen op maat.
« Reactie #12 Gepost op: 14 juli 2017, 10:19:31 »
Even ter info; dit is ook gewoon in Nederland te bestellen voor consumenten (meeste bedrijven zijn B2B georiėnteerd). Ik heb het bij www.wallstars.nl besteld, meer info over akoestische panelen staat hier: https://www.wallstars.nl/akoestische-canvas-schilderijen.htm

Hogere frequenties gaan ook wel redelijk weg bij 20mm dik materiaal, lagere frequenties worden ook gedempt bij 40mm dik akoestisch materiaal. Fotodoek er overheen en weg is de galm!

Be tweeter

• Understandig little makes a lot likely....
    • ARJANKU.IT service
Re: Akoestisch dempende foto pannelen op maat.
« Reactie #13 Gepost op: 14 juli 2017, 11:16:53 »
is het toeval dat sommige posters qua taalfouten zeer dicht die op de site benaderen die ze aanprijzen?
Canvas laat inderdaad geluid prima door, het is namelijk beweeglijk en licht.
groeten,
Arjan

An inability to grasp science is no argument against it....