Auteur Topic: Het verschil tussen kabels  (gelezen 24077 keer)

benjamin

• Oost,west,thuis is het ook niet alles.
Re: Het verschil tussen kabels
« Reactie #705 Gepost op: 12 juli 2017, 20:42:22 »
Laten we een nieuw uniek topic openen , zoals het een goed forum betaamt :

IMF TLS50 met vier maal Wharfedale Laser 100 high/mid drivers en aangepaste filters met Intertechnik Reference caps & coils.
En nog meer rotzooi uit de kringloop.

Frankie

• **
« Reactie #706 Gepost op: 13 juli 2017, 00:52:24 »
Als je even goegelt op die kabel (monitor pc- ofc-symmetry-response) kom je ook afbeeldingen zoals deze tegen:

Gezien de verdikkingen (wat zit daar in?) is het ook weer niet onmogelijk dat ze anders klinken. Ik vind de stelligheid waarmee vrijwel iedere verschil-bewering naar het rijk der fabelen wordt verwezen stuitend en zelfs als een nieuweling iets roept wat niet klopt is dat nog geen reden om die persoon gelijk maar weer weg te jagen. Zo druk is het hier de laatste tijd ook niet meer...  :wink2:

Nb, misschien kun je even een foto van je interlink plaatsen?

benjamin

« Reactie #707 Gepost op: 13 juli 2017, 01:11:01 »
De grote vergissing die je nu maakt is dat je veronderstelt dat '' kabels anders klinken. ''

Een kabel ''klinkt'' niet. Een kabel geeft een signaal door.
Een goede kabel laat niets weg, en voegt niets toe.
IMF TLS50 met vier maal Wharfedale Laser 100 high/mid drivers en aangepaste filters met Intertechnik Reference caps & coils.

Frankie

• **
« Reactie #708 Gepost op: 13 juli 2017, 01:30:32 »
Nee hoor, de meeste kabels klinken precies hetzelfde. Maar het is niet onmogelijk om een een kabel te fabriceren die anders klinkt.

Ruud13

« Reactie #709 Gepost op: 13 juli 2017, 02:59:17 »
[...] Gezien de verdikkingen (wat zit daar in?) is het ook weer niet onmogelijk dat ze anders klinken. Ik vind de stelligheid waarmee vrijwel iedere verschil-bewering naar het rijk der fabelen wordt verwezen stuitend en zelfs als een nieuweling iets roept wat niet klopt is dat nog geen reden om die persoon gelijk maar weer weg te jagen. Zo druk is het hier de laatste tijd ook niet meer...  :wink2: [...]

Op de plek van die verdikkingen zitten ferrietkralen die om het coaxsnoer zitten. Die ferrietkralen doen met frequenties die in het audiospectrum zitten niets substantieels. Derhalve is de invloed die ze op het via de kabel te transporteren audiosignaal wel meetbaar - als je heel erg je best doet en je de frequentie van het signaal flink ver boven het audiospectrum kiest - mr als je binnen het audiospectrum blijft kun je die ferrietkralen net zo goed weglaten want zowel met als zonder levert het geen hoorbaar verschil op.   

Even voor alle duidelijkheid: die persoon waar jij het over hebt werd niet weggejaagd maar zette zichzelf buiten spel. Ik heb de man een aantal gewone inhoudelijke vragen gesteld waarop hij zo te merken niet wilde antwoorden. 

Gent

• Modder-eter
  • Moderator
    • RF and Microwave Rotary Joints
« Reactie #710 Gepost op: 13 juli 2017, 03:03:06 »
Laten we een nieuw uniek topic openen , zoals het een goed forum betaamt :

Die had ik jaren geleden al eens gelanceerd:

Gewoon goed is goed genoeg     -     Every person is unique .... just like everybody else     -     Nostalgie is ook niet meer wat het geweest is.

benjamin

« Reactie #711 Gepost op: 13 juli 2017, 12:49:24 »
Hahaha , da's ook toevallig    :)

sterremuur

• Alleen de muziek telt
    • Tapedeckforum
« Reactie #712 Gepost op: 13 juli 2017, 15:26:50 »
Die ferrietringen helpen tegen hf instraling.
Van Dect, Wifi, portofoons, gsm, en uiteraard kortegolf.
Ik werd vroeger vaak geplaagd door Radio Moskou op mijn zelfgemaakte phono pre.
Ook helpt het tegen uitstraling van stoorsignalen vanuit PC's en zo. Vandaar dat ze altijd in monitorkabels zitten.
Maar goede audio hoort immuun ontworpen te zijn dus in audiokabels zou het tegenwoordig overbodig moeten zijn.
Informatie over bandrecorders en muziek