Auteur Topic: Geluids absorberende panelen enzo  (gelezen 750 keer)

KayaRahnee

Re: Geluids absorberende panelen enzo
« Reactie #15 Gepost op: 25 maart 2017, 09:13:32 »
Ik vind het echt jammer dat JohnCS niet meer reageert

JohnCS heeft nu even geen tijd om te reageren ... "zooi" kopen / ophangen. :wink2:
« Laatst bewerkt op: 25 maart 2017, 09:15:34 door KayaRahnee »

scheveningen

• *
« Reactie #16 Gepost op: 14 april 2017, 12:12:04 »
Weliswaar mijn eerste post hier, maar ik ben ook van de mening dat akoestiek juist heel belangrijk is. En dat hoeven zeker niet altijd van die panelen te zijn. Soms is iets dat het midden en hoog wat verstrooid al genoeg om de akoestiek in een kamer wat rustiger te maken. Ik was laatst bij audiocentrum veenendaal waar ze supergrote foto's van een luchtdoorlatend materiaal hebben hangen. Ik was er ook voor dat ze die plaatsten; zo! dat scheelt echt veel. En die gasten hebben daar ook een studio die wel vol hangt met die panelen. Helemaal niet altijd nodig zeggen zij.

Afijn; tof forum dit! Leuk om doorheen te neuzen.

Pimmie1968

• Geluid kun je voelen maar is nooit tastbaar
« Reactie #17 Gepost op: 14 april 2017, 16:14:49 »
Akoestiek is, samen met je speakers, het belangrijkste van heel je audioketen.
akoestiek is te vaak een ondergeschoven kindje terwijl DAT je uiteindelijke geluid bepaald en niet je versterker en/of bekabeling. Hoe exotisch deze ook geprijsd worden.
Een goede set in een ruimte met slechte akoestiek klinkt nog steeds K..
Een redelijke set in een ruimte met een goede akoestiek zal beter klinken dan hierboven.
Maar ja, wat is een goede akoestiek?
Buiten in open veld heb je de beste akoestiek, geen reflecties, geen staande golven, geen flutter niks.
Binnen heb je al het bovenstaande.
Afhankelijk van de afmetingen, interieur en aankleding van je luisterruimte/ woonkamer zal je akoestiek beter of slechter zijn.
Je kunt aan de gang met panelen, absorbers en dergelijke maar fraaier wordt het er niet op.
Ik heb gekozen voor een mini dsp, deze haalt hinderlijke pieken en dalen onder de 500 Hertz weg (zoveel mogelijk) en het geluid knapt er aanzienlijk van op.
Daarbij heb ik zelf akoestische panelen gemaakt die de flutterecho grotendeels wegnemen. Op die manier ben je al op de goede weg.
Rotel RC-1090 - Rotel RB-991 - Rotel RCD-991 - HDX-1000 - TDL Studio 4

benjamin

• Oost,west,thuis is het ook niet alles.
« Reactie #18 Gepost op: 14 april 2017, 16:20:49 »

Buiten in open veld heb je de beste akoestiek, geen reflecties, geen staande golven, geen flutter niks.

Ik ga in een kartonnen doos wonen. ;D
IMF TLS50 met vier maal Wharfedale Laser 100 high/mid drivers en aangepaste filters met Intertechnik Reference caps & coils.
En nog meer rotzooi uit de kringloop.

erikjan

« Reactie #19 Gepost op: 14 april 2017, 16:57:38 »
In een tent kan ook. :) Alleen heb je dan last van de buren. :P
“What're quantum mechanics?"
"I don't know. People who repair quantums, I suppose.”
― Terry Pratchett, Eric

johncs

• **
« Reactie #20 Gepost op: 14 april 2017, 19:42:25 »
Ik heb wel tijd om te reageren
Maar ik ben er uit al jaren
Bij mij staat het en klinkt het goed thuis!
Ook dat ik nog thuis woonde had ik passende speakers in mijn kleine kamer
Maar nu kopen mensen eerst speakers
En dan zeggen ze he het klink niet in mijn huis???
Hoe kan dat nou?
gr
John

scheveningen

• *
« Reactie #21 Gepost op: 15 april 2017, 09:59:20 »
Goed punt John. Ik kocht recent mijn eerste serieuze set en was verbaast dat de verkoper mij adviseerde om de set eerst een weekje thuis te proberen. No strings attached. Ik mijn geval pakte dat trouwens goed uit.
Maar ik was dus verbaast dat ze dat zelf aanboden. Ik vroeg er naar en kreeg als antwoord dat ze liever 5 tevreden klanten hebben dan 10 waarvan de helft na een half jaar weer op marktplaats staat. Klasse!