Auteur Topic: Streaming van ipad naar versterker  (gelezen 646 keer)

Niekmh@gmail.com

• **
Re: Streaming van ipad naar versterker
« Reactie #15 Gepost op: 19 april 2017, 19:28:43 »
Hallo, die nieuwe versterker is helemaal niet "te krijgen" , ik krijg alleen dat apptv'tje erbij . Een optisch kabeltje heb ik ondertussen gaan halen. De iMac staat ook ergens anders ( boven) Er blijft ook nog de mogelijkheid van een airportexpress met analoge uitgang naar de oude versterker te koppelen, en dus rekenen op de dac van de airportexpress. Wat ik ondertussen ervaren heb is dat het beeld op de iPad verdwijnt als men bij het afspelen de appletv verkiest ipv het tablet, en dat moet wel, wil men het geluid in de hifiketen krijgen, dit is wel een serieus nadeel waar ik niet aan gedacht heb en dat zo het comfort gefnuikt wordt. Daarmee blijkt dat de apptv eigenlijk toch meer bedoeld is om scherm (tv bvb ) aan te sturen. De ipad als klein monitortje gebruiken zit er dus niet in met die appletv. Miljarde!!
Mvg
Je kunt gewoon eens beluisteren hoe het klinkt met die AiportExpress, misschien klinkt het wel acceptabel?

Maar snap niet hoed wat je bedoeld met je iPad??  :think:   Wanneer je AirPlay gebruikt op je iPad kun je je iPad nog steeds voor vanalles gebruiken. Weet niet hoe jij iPad nog meer gebruikt?!  Of stream je spul van YouTube?? (Zo'n komt het een beetje over). 
Vertel eens precies hoe jij het spul gebruikt en wat je streamt...dat schept voor mij een beter beeld over hoe en wat?

jdc

• *
« Reactie #16 Gepost op: 19 april 2017, 20:54:41 »
Kort, die airportexpress is een idee, ik heb die niet huis, en die aankopen om even te proberen zie ik niet zitten.
De streams die ik probeer zijn van alle soort origine bvb van de halve finale van de KoninginElisabeth-wedstrijd en vele anderen ook youtube enz...Maar, als ik overschakel van iPad naar appletv verdwijnt het filmscherm op de iPad, de rest blijft en men kan verder werken, maar het filmbeeld dat men wil volgen is een grijs schermpje.
Hopelijk is mijn uitleg toch niet te verwarrend?
Mvg

Vincent Kars

• *
    • The Well-Tempered Computer
« Reactie #17 Gepost op: 19 april 2017, 20:59:43 »
Apple TV re-sampled alles naar 16 bit / 48 kHz.
Of dat ook een hoorbare verslechtering geeft is een tweede maar ik vind het wel een beperking.

Mogelijk is een Chromecast Audio + een app op de iPad een oplossing
http://www.makeuseof.com/tag/cast-local-media-mac-chromecast/

jdc

• *
« Reactie #18 Gepost op: 19 april 2017, 21:29:58 »
Die re-sample is interessant om weten, daarmee vervalt een gedeelte van kwaliteitsclaim die ik met de Elac ea101eq wil realiseren.
Dat wegvallen van het filmgebeuren op mijn iPad moet nog geklaard worden.

Gent

• Modder-eter
  • Moderator
    • RF and Microwave Rotary Joints
« Reactie #19 Gepost op: 20 april 2017, 12:26:17 »
Wat ik ondertussen ervaren heb is dat het beeld op de iPad verdwijnt als men bij het afspelen de appletv verkiest ipv het tablet, en dat moet wel, wil men het geluid in de hifiketen krijgen, dit is wel een serieus nadeel waar ik niet aan gedacht heb en dat zo het comfort gefnuikt wordt.

Neehoor, dan heb je een stukje gemist. Zoals jij het beschrijft gebruik je airplay om je geluid en beeld naar je Apple TV te sturen.

Je moet de "remote" app installeren.

https://itunes.apple.com/be/app/itunes-remote/id284417350?mt=8

Daarmee bedien je je iTunes en kies je op welk apparaat je je geluid kunt afspelen. Je iPad wordt op die manier een hele gebruiksvriendelijke afstandsbediening.

Gewoon goed is goed genoeg     -     Every person is unique .... just like everybody else     -     Nostalgie is ook niet meer wat het geweest is.

jdc

• *
« Reactie #20 Gepost op: 21 april 2017, 14:35:51 »
Ik heb de remote geïnstalleerd, maar dat werkt niet, op de ipad staat geen iTunes ( op de iMac wèl, maar op een andere verdieping en eigelijk weinig in gebruik) Alleen geluid wegsturen vanuit de iPad naar de appletv lukt niet, en zelfs met een aangekoppelde projector wordt alles verplaatst naar de projector en op iPad blijft nog een grijs vlak waar voorheen de beeldinformatie was. Bij vrienden geprobeerd is dit ook zo, de airplay geeft ofwel iPad ofwel  appleTv. Voor mij wordt het dan oninteressant.
Mvg

Niekmh@gmail.com

• **
« Reactie #21 Gepost op: 21 april 2017, 15:12:28 »
Ik heb de remote geïnstalleerd, maar dat werkt niet, op de ipad staat geen iTunes ( op de iMac wèl, maar op een andere verdieping en eigelijk weinig in gebruik) Alleen geluid wegsturen vanuit de iPad naar de appletv lukt niet, en zelfs met een aangekoppelde projector wordt alles verplaatst naar de projector en op iPad blijft nog een grijs vlak waar voorheen de beeldinformatie was. Bij vrienden geprobeerd is dit ook zo, de airplay geeft ofwel iPad ofwel  appleTv. Voor mij wordt het dan oninteressant.
Mvg

Beste!...Remote van Apple is géén stream-applicatie maar een Remote (dus afstandsbediening) en wel een 'afstandsbediening-applicatie voor je iMac.
Dus met die app op je iPad bedien je iTunes op je iMac.  Simpeler kan het niet, en kan ik het je ook niet uitleggen.
iMac, iPad en applicatie op hetzelfde netwerk aansluiten, elkaar laten zoeken en spelen maar!

Nog iets..wanneer je media streamt van iPad naar AppleTv zou je scherm níet grijs moeten worden (misschien oude iPad??). En waarschijnlijk gebeurd dit omdat je ook beeld streamt (zoals bij YouTube) en dus niet enkel muziek.

jdc

• *
« Reactie #22 Gepost op: 21 april 2017, 15:39:30 »
Nogmaals bedankt voor de uitleg, om de iMac the synchroniseren met de iPad, daar moet ik nog iets aan doen. Het gaat hier over mijn iPad-pro 9,7" dus geen oud model, en het is de inhoud (beeld +klank, of wat dan ook)  die moet eveneens op de iPad te zien zijn ook als het "doorgestuurd" wordt, de iPad moet dan dienst doen als een soort monitor, dat is toch eigenlijk logisch en niet te veel gevraagd aan de software-mensen? Waarschijnlijk zie ik het een en ander over hoofd, ik boer verder.
Mvg

Gent

• Modder-eter
  • Moderator
« Reactie #23 Gepost op: 21 april 2017, 17:12:21 »
Voor alle duidelijkheid nog even de setup:

1. Een computer (liefst een Mac, maar Windows werkt ook) met iTunes
2. Een iPad (of iPhone, of iPod) met de remote applicatie.
3. Die laat je elkaar vinden zodat je iTunes kunt bedienen met de iPad
4. De Apple TV correct installeren zodat iTunes 'm ook ziet.
5. Op de Remote app op je iPad bedien je iTunes en selecteer je de Apple TV als bestemming voor muziek en video.

AirPlay heb je niet nodig.
Gewoon goed is goed genoeg     -     Every person is unique .... just like everybody else     -     Nostalgie is ook niet meer wat het geweest is.

Gent

• Modder-eter
  • Moderator
« Reactie #24 Gepost op: 21 april 2017, 17:15:28 »
om de iMac the synchroniseren met de iPad, daar moet ik nog iets aan doen.
Er hoeft niets gesynchroniseerd te worden. Op je iMac staat iTunes met al je muziek. De iPad dient alleen als afstandsbediening.

Citaat
Het gaat hier over mijn iPad-pro 9,7" dus geen oud model, en het is de inhoud (beeld +klank, of wat dan ook)  die moet eveneens op de iPad te zien zijn ook als het "doorgestuurd" wordt, de iPad moet dan dienst doen als een soort monitor, dat is toch eigenlijk logisch en niet te veel gevraagd aan de software-mensen? Waarschijnlijk zie ik het een en ander over hoofd, ik boer verder.
Je bent nog steeds met AirPlay aan het prutsen, waarbij je beeld en geluid van je iPad doorstuurt naar je Apple TV. Dat moet je laten vallen, want dat heb je niet nodig. Het enige waar je je iPad voor nodig hebt is als afstandsbediening voor je iTunes, met die Remote app.

Roelof

« Reactie #25 Gepost op: 25 april 2017, 22:55:53 »
In mijn geval open ik Itunes op de mac.
Zoek dan mijn La Rosita en bedien alles dan met mij iPad .
In jou geval zou hij dan de Apple tv moeten zien.
En daar gebruik ik de Remote App voor.
Maar het lukt ook als ik Itunes op mijn iPad open en dan verbinding maak met mijn La Rosita.

Hansd

• *
« Reactie #26 Gepost op: 8 augustus 2017, 19:30:16 »
Je kunt op 2 manieren AirPlay gebruiken:
1. Zoals jij beschrijft
2. Het beeld klonen

Je kunt dit kiezen als je verbinding maakt.
Met de 2e optie zie je op je iPad het zelfde als op de tv, dus dat lijkt me geschikt voor jou.
Wel een voorbehoud, zo was het, maar Apple verandert nogaleens wat, ik ga het straks proberen.

Hansd

• *
« Reactie #27 Gepost op: 11 augustus 2017, 18:57:52 »
Goed, het is dus veranderd, er is geen keuze meer, maar als je een video afspeelt met je browser dan kloont hij en als je de zelfde video afpeelt met de app dan wordt de video geprojecteerd op je tv scherm.