Auteur Topic: Newbie vraagt advies over bekabeling etc.......  (gelezen 126 keer)

TheMaestro

• *
  • "The message is in the music"
Newbie vraagt advies over bekabeling etc.......
« Gepost op: 13 juli 2017, 23:13:29 »
Sinds kort heb ik op 62 jarige leeftijd besloten om via de 2e hands markt tot een aanzienlijke upgrade van mijn installatie te komen.
Heb een mooie Arcam Solo model 2008 op de kop getikt en ben nu doende mijn Quadral Ascent 850 na bijna 20 jaar trouwe dienst te vervangen door een mooie 2e hands set Monitor Audio RS6 speakers. De laatste tijd ben ik links en rechts op wat fora aan het snuffelen en ik loop tegen zaken aan waarover ik wel wat advies kan gebruiken. Graag zou ik wat tips willen krijgen betreffende de onderlinge verbindingen, de interlinks en kabels en pluggen, hoeft niet top of the bill te zijn maar wel graag iets wat aansluit bij de kwaliteit van de Arcam Solo, de MA speakers en mijn 6 disc CD changer van Onkyo. Mijn vinyl draai ik op de Thorens 166 MKII met AT 95E element. Alvast bedankt voor alle input.
Huidige setup: Arcam Solo, Cambridge 640P, Thorens TD166 MKII, Onkyo DX-C390, Monitor Audio RS6.

benjamin

• Oost,west,thuis is het ook niet alles.
Re: Newbie vraagt advies over bekabeling etc.......
« Reactie #1 Gepost op: 14 juli 2017, 00:20:04 »
Hopelijk wordt dit niet de honderdste bladzijde uit de Kabeltjeskrant,  :armswing:
IMF TLS50 met vier maal Wharfedale Laser 100 high/mid drivers en aangepaste filters met Intertechnik Reference caps & coils.
En nog meer rotzooi uit de kringloop.

TheMaestro

• *
« Reactie #2 Gepost op: 15 juli 2017, 00:29:51 »
Linkje??
[ Tsjonge ....] Sorry hoor!
Huidige setup: Arcam Solo, Cambridge 640P, Thorens TD166 MKII, Onkyo DX-C390, Monitor Audio RS6.

benjamin

« Reactie #3 Gepost op: 15 juli 2017, 00:39:47 »
Niets aan de hand  ^-^. De ervaring leert dat als het onderwerp kabels en interlinks hier ter discussie komt, dat je je kunt opmaken voor een professionele moddergooiwedstrijd.

Wel altijd amusant om te lezen, vind ik zelf.
IMF TLS50 met vier maal Wharfedale Laser 100 high/mid drivers en aangepaste filters met Intertechnik Reference caps & coils.

TheMaestro

• *
« Reactie #4 Gepost op: 15 juli 2017, 00:49:00 »
No hard feelings!
Was al bang een giga belangrijk topic over het hoofd te hebben gezien.
Zoveel installaties, zoveel meningen. Dat snap ik.
Wil alleen het beste uit mijn installatie halen, vandaar de vraag om tips.
Makkelijkste is om de bestaande bekabeling [ zwarte en rode speakerdraad ] gewoon op mijn nieuwe speakers aan te sluiten [ single wire ] en voor de verbinding CD naar amp gewoon de oude bekende "tulp" stekkers te gebruiken.
Alles wat een verbetering is, "hoor" ik graag.

benjamin

« Reactie #5 Gepost op: 15 juli 2017, 01:03:57 »
Als de kabels goed zijn afgeschermd, goed stevig zijn aangesloten, en niet extreem dun of extreme lengtes bezitten, zit je feitelijk gebeiteld.

Er wordt in hifi-land wat betreft kabels vrachtladingen onzin verkocht. Standaard kabels van de bouwmarkt zijn net zo goed als exemplaren van honderden euro's.