Auteur Topic: Netflix via de kabel?  (gelezen 4012 keer)

Kermit

• Moderator
Netflix via de kabel?
« Gepost op: 18 juli 2017, 16:26:28 »
TV kijken via de reguliere zenders begint steeds meer irritatie op te roepen, met name door de vele onderbrekingen, ellenlange reclame blokken en voortdurende aankondigingen van wat er de komende tijd te zien zal zijn. Dat maakt Netflix een steeds aantrekkelijker alternatief. Ik overweeg Ziggo er uit te gooien en over te stappen, maar ik wil dat niet via draadloze toepassingen doen. Is er een mogelijkheid om Netflix gewoon via de kabel binnen te halen? En wat heb ik daar voor nodig?
Als je verschillen hoort die er niet zijn, wat zegt dat dan over de verschillen die je zegt te horen?

erikjan

Re: Netflix via de kabel?
« Reactie #1 Gepost op: 18 juli 2017, 17:01:48 »
Wat bedoel je met via de kabel? Via Internet? Lijkt me wel:
Kijk even op Netflix.com en kies de oplossing die je wilt...
« Laatst bewerkt op: 19 juli 2017, 14:18:20 door Gent »
“What're quantum mechanics?"
"I don't know. People who repair quantums, I suppose.”
― Terry Pratchett, Eric

PeterD

• *
    • Het weer en zo - IJsselstein
« Reactie #2 Gepost op: 19 juli 2017, 09:05:44 »
Dit zijn mijn ervaringen met Netflix en media spelers.

In z’n algemeenheid kunnen alle hier besproken oplossingen zowel via vast ethernet als ook via WiFi gebruikt worden.
Tenzij je ver verwijderd bent van je Access Point is er géén reden om bang te zijn voor Netflix via WiFi.
Wel adviseer ik om de “speler” een vast (Fixed) IP adres te geven.
Tevens ga ik ervan uit dat je de oplossing via HDMI aansluit op je Home-Theater Receiver of TV.

De mooiste oplossing is om gebruik te maken van de Netflix app op de Smart TV.
Geen gedoe met kabels en voedingen en makkelijk te bedienen met de afstandsbediening van de TV.
Installeren en configureren is eenvoudig (alleen gebruikersnaam en wachtwoord invullen).
Ondersteund 4K op een 4K TV

Heb je géén Smart TV dan zou je kunnen kijken naar de Apple TV.
Makkelijk in te stellen en werkt eenvoudig en goed.
Bediening met de bijgeleverde afstandsbediening.
Ondersteund géén 4K.

Wil je minder geld uitgeven, zou je kunnen kijken naar een Android gebaseerde media speler.
Dit kan de Humax TV box zijn (zelf géén ervaring mee maar lijkt me een gedegen product) of een Minix (heb ikzelf).
Zoek je het avontuur, dan zou je ook voor weinig geld iets dergelijks kunnen kopen op AliExpress.
Let er dan wel op dat deze uit de officiële Google Play Store apps kan downloaden.
Het configureren van de box kan lastig zijn.
Voor een goede bediening is het raadzaam om een zogenaamde flymouse erbij te nemen.

Als laatste wil ik de Home-Theater-PC noemen.
Lekker universeel en flexibel.
Neem dan een fan-less model (Intel NUC of Asus VivoPC) die ook 4K en HDMI 2.x ondersteund
Nadeel dat je een volwaardig toetsenbord en muis nodig hebt om deze te kunnen bedienen. Een flymouse zou hier ook kunnen werken.
Zelf had ik het probleem om 5.1 geluid eruit te krijgen, maar inmiddels zou dit opgelost kunnen zijn.

Streamen via Chromecast of Airplay vindt ik géén prettige oplossing, omdat je afhankelijk bent van een tablet of smartphone en het niet prettig werkt.
AV Receiver:   Marantz SR6007
TV:         Samsung UE50JU6870
Blue-Ray:      Sharp BD-HP22S
Platenspeler:   Technics SL-Q2 / AT95E
Luidsprekers:   Tannoy  (o.b.v. Tannoy 637)
Surround:      Mission 700
Center:      Infinity Alpha
Set-top box:   VuPlus Duo
Streaming:   ApplTV IV / iPad Air / Spotify Premium

Kermit

• Moderator
« Reactie #3 Gepost op: 19 juli 2017, 09:38:11 »
Draadloze oplossing is geen optie. Heeft niets te maken met de afstand tot een access-point oid, maar met hetgegeven dat hier in huis iemand zit die (over)gevoelig is voor HF-straling. Hier is dus niets meer draadloos en telefoons en tablets staan altijd op de vliegtuigstand.
Als je verschillen hoort die er niet zijn, wat zegt dat dan over de verschillen die je zegt te horen?

Gent

• Modder-eter
  • Moderator
    • RF and Microwave Rotary Joints
« Reactie #4 Gepost op: 19 juli 2017, 10:32:42 »
Wij kijken Netflix via een Apple TV.
De Netflix app zit daar standaard op en dat werkt prima.
Gewoon goed is goed genoeg     -     Every person is unique .... just like everybody else     -     Nostalgie is ook niet meer wat het geweest is.

Gent

• Modder-eter
  • Moderator
« Reactie #5 Gepost op: 19 juli 2017, 14:18:36 »
:police: Netflix is blijkbaar dermate paranoïde dat een linkje naar een pagina op hun website allerlei alarmbellen doet afgaan. Ik kreeg een telefoontje van de host van dit forum dat Netflix via allerlei wegen de server wilde platleggen. Gelieve dus geen links naar Netflix meer te plaatsen.
Gewoon goed is goed genoeg     -     Every person is unique .... just like everybody else     -     Nostalgie is ook niet meer wat het geweest is.

benjamin

• Oost,west,thuis is het ook niet alles.
« Reactie #6 Gepost op: 19 juli 2017, 16:51:38 »
:police: Netflix is blijkbaar dermate paranoïde dat een linkje naar een pagina op hun website allerlei alarmbellen doet afgaan. Ik kreeg een telefoontje van de host van dit forum dat Netflix via allerlei wegen de server wilde platleggen. Gelieve dus geen links naar Netflix meer te plaatsen.
Waarom dat ? We maken op deze manier toch eigenlijk reclame voor ze ?
IMF TLS50 met vier maal Wharfedale Laser 100 high/mid drivers en aangepaste filters met Intertechnik Reference caps & coils.
En nog meer rotzooi uit de kringloop.

Kermit

• Moderator
« Reactie #7 Gepost op: 19 juli 2017, 17:47:00 »
Misschien eens een linkje op Facebook plaatsen..

erikjan

« Reactie #8 Gepost op: 19 juli 2017, 21:31:25 »
Bijzonder. En erg illegaal.
― Terry Pratchett, Eric

Gent

• Modder-eter
  • Moderator
« Reactie #9 Gepost op: 20 juli 2017, 15:31:03 »
Waarom dat ? We maken op deze manier toch eigenlijk reclame voor ze ?

Dat was mijn reactie ook. Maar blijkbaar werd de link beschouwd als phishing o.i.d. Netflix is natuurlijk als de dood dat gebruikersnamen en wachtwoorden gekraakt worden. Blijkbaar reageren ze dus nogal overdreven op dit soort zaken.

erikjan

« Reactie #10 Gepost op: 20 juli 2017, 16:18:19 »
Ik zou bijna een melding bij ACM doen wegens bedreiging en illegaal handelen. Er stond niets bijzonders in de tekst, het was een heel normale link naar hun eigen pagina. Inderdaad reclame voor Netflix. Nu niet meer.  Bah wat een nare partij is dat.
― Terry Pratchett, Eric

sterremuur

• Alleen de muziek telt
    • Tapedeckforum
« Reactie #11 Gepost op: 23 juli 2017, 09:48:49 »
Ik zoek me suf maar kan nergens vinden dat anderen problemen met Netflix over links hebben.
Informatie over bandrecorders en muziek