Auteur Topic: Aanschaf nieuwe hifi set  (gelezen 174 keer)

Daaniozo

• *
Aanschaf nieuwe hifi set
« Gepost op: 6 augustus 2017, 21:44:50 »
Beste leden,

Ik ben op zoek naar een nieuwe geluidsset voor mijn woonkamer, echter heb ik moeite met het maken van een keuze. De situatie is als volgt.

Woonkamer is +/- 75 m2 in een L-vorm.
Ik luister graag muziek (geen film liefhebber).
Tv moet ik wel kunnen aansluiten op de speakers.
Ik stream graag via spotify op mijn nieuwe systeem.
Tv staat in de L-hoek van de woonkamer.
Ik hoef niet persee een draadloos systeem omdat ik gemakkelijk kabels kan trekken. (woonkamer wordt opnieuw gestuct.
Speakers bij wil ik bij voorkeur gemonteerd aan de muur.
Budget is +/- 1000 tot 1250.

Wie kan mij adviseren, sonos vind ik erg duur aangezien ik inschat dat ik minimaal 4 luidsprekers denk nodig te hebben om de ruimte qua muziek 'te vullen'.

Ik heb een bose soundt 520 gezien alleen ik ben bang dat dit vooral goed is bij het kijken van films. Nogmaals, ik luister in 99% van de gevallen alleen muziek.

Ik ben benieuwd naar jullie ideeen.
Groet Daan

benjamin

• Oost,west,thuis is het ook niet alles.
Re: Aanschaf nieuwe hifi set
« Reactie #1 Gepost op: 6 augustus 2017, 22:59:39 »
Er zijn hierin honderd wegen die naar Rome leiden, maar streep zowel Sonos alsmede Bose maar alvast van het lijstje wanneer je echt van muziek wilt gaan genieten, dit zijn merken die drijven op marketing, en weinig met hifi van doen hebben.
Adviezen omtrent een stereo set beginnen altijd bij de luidsprekers en de akoestiek van je luisterruimte: die twee zijn voor 99% bepalend voor het uiteindelijke geluid.

Ga gewoon luisteren naar diverse luidsprekers, laat de verkopers maar l#llen; en ga vooral op je eigen gevoel af van wat je mooi vind klinken.
De rest van de installatie (versterkers, CD spelers) is pinda's t.o.v. de aanschaf van een stel goede speakers.
IMF TLS50 met vier maal Wharfedale Laser 100 high/mid drivers en aangepaste filters met Intertechnik Reference caps & coils.
En nog meer rotzooi uit de kringloop.