Auteur Topic: Help Technics cassettedeck RS-BX501 verkreukelt band  (gelezen 69 keer)

Adelaar09

• *
Help Technics cassettedeck RS-BX501 verkreukelt band
« Gepost op: 11 augustus 2017, 16:13:15 »
Via Marktplaats dit autoreverse toppertje gekocht (draait kop om bij reverse, heeft auto tape calibratie) maar helaas pas thuis gemerkt dat hij tape verkreukelt. Dat had de verkoper er niet bij verteld...
En ik heb het niet gemerkt/gehoord bij proefdraaien want dat ging met koptelefoon waardoor ik niet kon horen wat er met de tape gebeurde. Het lijkt er op dat hij de tape kreukelt op/na de kop.
Ik dacht eerst dat hij het alleen in reverse doet, maar ook vooruit gaat het mis. Hij speelt een paar minuten goed en dan begint de band te kreukelen. Aan het loopwerk/de bandloop zie ik niets bijzonders (ik heb m laten draaien met de klep eraf, zodat je de kop, rollers en cassette kunt zien). Lijkt goed te werken maar toch kreukelt hij de rand van de tape (ongeveer 1/3 van de breedte, vanaf de voorkant gezien).
Ik heb gegoogled in NL en Engels maar kan geen vergelijkbare fout/storing vinden.

Iemand enig idee?

Bvd Adelaar

« Laatst bewerkt op: 11 augustus 2017, 16:16:22 door Adelaar09 »

PeterD

• *
    • Het weer en zo - IJsselstein
Re: Help Technics cassettedeck RS-BX501 verkreukelt band
« Reactie #1 Gepost op: 12 augustus 2017, 11:30:39 »
Wat ik me van vroeger herinner, kwam dit vaak door het te hard trekken aan de band.
Oorzaak kan de cassette zelf zijn, als deze niet lekker opgespoeld zit, of het loopwerk van de speler.
Daar dit deck al wat ouder is, denk ik dat het smeermiddel dat in het loopwerk zit is uitgedroogd, en de real die bij het spelen afloopt, te sterk geremd word.

Dus andere cassette proberen, of het loopwerk (laten) nakijken.
AV Receiver:   Marantz SR6007
TV:         Samsung UE50JU6870
Blue-Ray:      Sharp BD-HP22S
Platenspeler:   Technics SL-Q2 / AT95E
Luidsprekers:   Tannoy  (o.b.v. Tannoy 637)
Surround:      Mission 700
Center:      Infinity Alpha
Set-top box:   VuPlus Duo
Streaming:   ApplTV IV / iPad Air / Spotify Premium

Be tweeter

• Understandig little makes a lot likely....
    • ARJANKU.IT service
Re: Help Technics cassettedeck RS-BX501 verkreukelt band
« Reactie #2 Gepost op: 13 augustus 2017, 15:09:45 »
Drukrollen zijn vaak de veroorzakers van bandschade.
groeten,
Arjan

An inability to grasp science is no argument against it....