Auteur Topic: Home cinema setup  (gelezen 428 keer)

Gyfte

• *
Home cinema setup
« Gepost op: 14 maart 2017, 14:00:26 »
beste

Ik ben bezig met mijn home cinema en heb nog enkele vragen

Momenteel bestaat het systeem uit
Fronts => Klipsch RP280F
Center => Klipsch RP440C
Sub => R12W
Rears => Klipsch CT5800I
AVR Denon X2300W
Smart TV => Samsung UE65KS8000

Om ze allemaal te verbinden zit ik dus wat in de knoei.

Ik ben een belg dus zitten we bij telenet.

Dus de kabels komen binnen en daar staat een telenet router.
Hierop zou ik een Dlink Router aansluiten met een beter bereik en dergelijke.
Daarna een 24port Switch
 Notificatie bij reacties Terug naar dit topic. Gebruik geen smileys.
(met de 24port ben ik zeker dat alle utp kabels in mn huis gaan werken
=> en geen 2 switchen achter elkaar hoef te zetten )

er loopt een UTP naar mijn TV, Telenet digicorder en AVR.
Verder lopen er van mijn pc naar de AVR een hdmi.
Van de Telenet digicorder naar de AVR een HDMI
Van de AVR naar de TV een HDMI

ik heb nu ook een optische kabel besteld om AVR - TV te verbinden.

Is dit een correcte opstelling? momenteel krijg ik een lichte vertraging van mijn geluid ifv het beeld als ik tv kijk.
Als ik op de smart tv een youtube video opzet, krijg ik enkel geluid via de tv.
Als ik de hdmi in de ARC van mijn tv en de arc van mijn AVR zet, vind hij geen signaal.

kan iemand me hiermee helpen?
Als er meer info nodig is. laat me het gerust weten.

alvast bedankt,
yves

Gent

• Modder-eter
  • Moderator
    • RF and Microwave Rotary Joints
Re: Home cinema setup
« Reactie #1 Gepost op: 14 maart 2017, 14:57:07 »
Dus de kabels komen binnen en daar staat een telenet router.
Hierop zou ik een Dlink Router aansluiten met een beter bereik en dergelijke.
Daar zie ik het nut niet van in. Die D-Link router voegt niets toe. Het Telenet alles in één apparaat (modem / router / switch / wifi access point) is prima. Als je ergens in je huis je Wifi signaal wilt verbeteren kun je beter op dat punt een extra access point plaatsen. Je kunt beter direct uit de Telenet modem een kabeltje naar je 24 poort switch leggen en vanuit daar verder gaan.

Citaat
Daarna een 24port Switch
(met de 24port ben ik zeker dat alle utp kabels in mn huis gaan werken
=> en geen 2 switchen achter elkaar hoef te zetten )
Dat kan maar op die manier moet je minstens 3 UTP kabels naar je audio- en videoapparatuur leggen. Je kunt ook één UTP kabel naar je AV meubel trekken en daar een 5 of 8 poort switch plaatsen om daar al je apparatuur op aan te sluiten. Dat werkt ook prima.

Citaat
Van de AVR naar de TV een HDMI
ik heb nu ook een optische kabel besteld om AVR - TV te verbinden.
Waar is die optische kabel voor nodig als er al een HDMI tussen AVR en TV zit?

Citaat
Als ik op de smart tv een youtube video opzet, krijg ik enkel geluid via de tv.
Dat zal een kwestie zijn van de handleiding uitpluizen. Ik mag toch aannemen dat je TV een audio-out via HDMI of optische verbinding heeft.
Gewoon goed is goed genoeg     -     Every person is unique .... just like everybody else     -     Nostalgie is ook niet meer wat het geweest is.

Gyfte

• *
« Reactie #2 Gepost op: 14 maart 2017, 16:27:22 »
Als ik al kan besparen op die router, zoveel te beter. Wat moet ik dan kopen om het wifi signaal van de telenet router te versterken?

Er zitten reeds 4 utp kabels klaar in de muur aan de tv. daarom kan ik ze rechtstreeks verbinden.
dit is wel heel ver van waar de kabels binnenkomen, (ik schat zo'n 25m draad tot aan de tv )

Die optische kabel zou zijn om het geluid van de tv naar de avr te brengen,
Ik heb zitten zoeken en spelen met de instellingen maar vind geen oplossing.
ook lijkt die arc niet te doen wat ik dacht.
de hdmi uit de avr vertrek vanuit de arc poort tot in de hmdi4/arc van de tv, toch vind hij geen signaal

Gent

• Modder-eter
  • Moderator
« Reactie #3 Gepost op: 15 maart 2017, 12:18:09 »
Als ik al kan besparen op die router, zoveel te beter. Wat moet ik dan kopen om het wifi signaal van de telenet router te versterken?
Als je ergens in of rond je huis merkt dat je slechte wifi ontvangst hebt, dan kun je beter een extra access point op die plaats installeren. Ik woon zelf ook niet lullig en heb naast de Telenet modem in de garage er eentje in de woonkamer en eentje op de bovenverdieping die ook het terras van wifi voorziet.

Citaat
Er zitten reeds 4 utp kabels klaar in de muur aan de tv. daarom kan ik ze rechtstreeks verbinden.
dit is wel heel ver van waar de kabels binnenkomen, (ik schat zo'n 25m draad tot aan de tv )
Dan had ik één kabel getrokken en een switch bij de AV apparatuur geplaatst. Dan ben je een stuk flexibeler. Zelfde setup voor mijn kantoor. Eén kabel van de 24 poort switch naar kantoor en daar een 8 poort switch voor alle computers, printer en AV apparatuur.

Citaat
Die optische kabel zou zijn om het geluid van de tv naar de avr te brengen,
Ik heb zitten zoeken en spelen met de instellingen maar vind geen oplossing.
ook lijkt die arc niet te doen wat ik dacht.
de hdmi uit de avr vertrek vanuit de arc poort tot in de hmdi4/arc van de tv, toch vind hij geen signaal
Ik ben bang dat dat puzzelen wordt. Ik heb tot nu toe niet veel positieve ervaringen met die Smart-TV's. Er blijkt altijd wel weer een probleem te zijn om de audio via een fatsoenlijke versterker en speakers te laten spelen.

Ik hou zelf meer van een Stupid-TV die alleen dienst doet als beeldscherm. Daar kan ik dan de 'slimmere' apparaten op aansluiten (Telenet digicorder, Apple TV enz.). De audio van die bronnen gaat gewoon rechtstreeks naar de versterker toe.
« Laatst bewerkt op: 15 maart 2017, 17:12:37 door Gent »
Gewoon goed is goed genoeg     -     Every person is unique .... just like everybody else     -     Nostalgie is ook niet meer wat het geweest is.

erikjan

« Reactie #4 Gepost op: 15 maart 2017, 16:37:22 »
Eens. Voor access points gebruik ik naar volle tevredenheid inmiddels Ubiquiti, wel iets duurder maar professioneel spul met professionele software.

En als je slimme switches gebruikt (met vlan's) dan kun je over 1 fysieke kabel meerdere verschillende en gescheiden netwerken sturen.
“What're quantum mechanics?"
"I don't know. People who repair quantums, I suppose.”
― Terry Pratchett, Eric

blikjebier

« Reactie #5 Gepost op: 15 maart 2017, 19:34:06 »
180 euro voor een AP is toch echt niet duur te noemen. Wat voor een SoC zit er in?
Naim CD5i | Chromecast Audio| SMSL M8 USB DAC | Naim Nait 5i | Monitor Audio RX1 > Atacama Nexus 5i

> Mijn set <

erikjan

« Reactie #6 Gepost op: 15 maart 2017, 20:10:36 »
Geen idee en is niet relevant. Het haalt enorme snelheden, meer dan mijn huidige laptop. ;) Die zit strak op de 300 Mb/s. Effectief, sneller kan die niet op wifi. Mijn Iphone gaat naar zijn max, net als de android telefoons hier in huis. Tegelijk natuurlijk, maar de access points zijn wel allemaal gigabit aangesloten . Ik heb 3 access points en ben aan het kijken of er eentje kan verhuizen (naar buiten) of dat er eentje extra moet komen.
― Terry Pratchett, Eric

Gyfte

• *
« Reactie #7 Gepost op: 16 maart 2017, 12:26:18 »
bedankt voor de reacties !

ik heb vandaag de switch ontvangen ( DLink DGS1024D - 24 port )

ik plaats hem dit weekend na de telenet router.
aangezien de telenet router 4lan poorten heeft en ik er 1 nodig zal hebben voor de switch, zijn er nog 3 over.
is er een verschil in snelheid tussen die 3 poorten en de poorten van de switch?

die acces points hoef je dus enkel in het stopcontact te steken? geen utp nodig?
die ubiquiti, welk type gebruik je? 

ik probeer dit weekend ook nog eens alle handleidingen te overlopen ivm het youtube geluid gebeuren.

mss nog een kleine vraag, ik gebruik nu de klipsch R12sw, wat is het grootste verschil met bv de R115sw?

ik hou jullie op de hoogte.

Gent

• Modder-eter
  • Moderator
« Reactie #8 Gepost op: 16 maart 2017, 13:20:33 »
ik heb vandaag de switch ontvangen ( DLink DGS1024D - 24 port )

ik plaats hem dit weekend na de telenet router.
aangezien de telenet router 4lan poorten heeft en ik er 1 nodig zal hebben voor de switch, zijn er nog 3 over.

Laat die drie poorten op de Telenet modem gewoon leeg. Ga met één kabeltje van de Telenet modem naar je 24 poort switch en sluit daar vervolgens alles op aan. Op die manier loopt alles keurig via één switch.

Citaat
is er een verschil in snelheid tussen die 3 poorten en de poorten van de switch?

Je hebt een 24 poort switch van 1 Gb/s. Sneller dan dat wordt het niet. je wint er dus niets bij door die drie extra poorten op de Telenet modem te gebruiken, integendeel. Het zou er zelfs wel eens trager van kunnen worden omdat je een extra verbinding legt.

De beste setup is al je apparatuur op één switch aan te sluiten en dan alleen voor het verkeer van / naar het internet met één kabeltje tussen je switch en de Telenet modem te werken.

Citaat
die acces points hoef je dus enkel in het stopcontact te steken? geen utp nodig?

Blijf daar van weg. De beste access points sluit je met een UTP kabel aan op je switch. Dat gekloot via een stopcontact is waardeloos.

Controleer eventueel je downloadsnelheid met deze snelheidsmeter. Als je onder de 100 Mb/s uitkomt is er ergens iets mis in je bekabeling (slechte UTP kabel meestal).
« Laatst bewerkt op: 16 maart 2017, 13:27:00 door Gent »

Gyfte

• *
« Reactie #9 Gepost op: 16 maart 2017, 13:29:24 »
ok ik verbind em zo.
het is inderdaad een 1000mbs switch

ik kijk even naar die uniquita en andere, maar zal dus 1 nemen met utp verbinding (ik heb er toch voldoende lopen )

erikjan

« Reactie #10 Gepost op: 16 maart 2017, 16:19:39 »
De access points worden via de ethernet kabel gevoed PoE, adapter zit er bij), niets geklooi met verbinding via lichtnet. Het is wifi, geen ethernet over power.

Ik heb de UAP AC PRO.
― Terry Pratchett, Eric

Gent

• Modder-eter
  • Moderator
« Reactie #11 Gepost op: 17 maart 2017, 15:32:58 »
Voor zover ik kan zien ondersteunt de DLink 24 poort switch van Gyfte geen PoE

erikjan

« Reactie #12 Gepost op: 17 maart 2017, 16:34:15 »
Hoeft ook niet. PoE adapter zit bij het access point. Ik heb ook geen PoE switches, zou er dan 3 nodig hebben en dan wordt het wel een dure hobby, zowel in aanschaf als in electriciteits verbruik.
― Terry Pratchett, Eric

PeterD

• *
    • Het weer en zo - IJsselstein
« Reactie #13 Gepost op: 18 maart 2017, 13:15:58 »
Even terug naar het ARC probleem.

Bij mijn Marantz en Samsung TV heb ik dit werkend.
Je hebt géén optische kabel nodig.

Op beide de juiste (ARC enabled) input-output kiezen.
Op je receiver bij de HDMI Settings kiezen voor HDMI Control "ON".
Het kan ook mogelijk zijn dat je op de Samsung de CEC functie moet activeren. Ikzelf heb die uit staan.

En zonder een HDMI kabel discussie op te starten, gebruik géén goedkope A*T**N kabels, maar geef iets meer hieraan uit. Maar ook niet teveel. ;)
AV Receiver:   Marantz SR6007
TV:         Samsung UE50JU6870
Blue-Ray:      Sharp BD-HP22S
Platenspeler:   Technics SL-Q2 / AT95E
Luidsprekers:   Tannoy  (o.b.v. Tannoy 637)
Surround:      Mission 700
Center:      Infinity Alpha
Set-top box:   VuPlus Duo
Streaming:   ApplTV IV / iPad Air / Spotify Premium

Gyfte

• *
« Reactie #14 Gepost op: 21 maart 2017, 13:25:49 »
Is gelukt.
Zonder de optische kabel.

Wat anders. Op welke setting kijk je naar de gewone digitale tv ( digibox) ? Dts? Multichannel? Dolby?
Als je een film huurt via telenet. Of is dat 2 Channel?

Speelt youtube af  in dolby?

Of moet je voor de beste sound kwaliteit naar blu ray gaan?