Auteur Topic: Nieuw hier  (gelezen 197 keer)

schej87

• *
  • VINTAGE PHILIPS EN SONY
Nieuw hier
« Gepost op: 5 oktober 2017, 15:27:00 »
Hoi Allemaal, ik ben Jasper en ik heb me zojuist me aangemeld voor dit forum.

Al jaren ben ik een fanatiek beluisteraard van een brede selectie aan muziek, en sinds mijn 12e gefascineerd om deze muziek ook zo goed mogelijk te laten klinken. Helaas heb ik geen grote bankrekening dus mijn collectie apparatuur bevind zich nog altijd in het lage segment. Met dit kleine budget heb ik intussen toch een aantal erg leuke combinaties bij elkaar kunnen sprokkelen.

Mijn hoofdinstallatie in de huiskamer:

Onkyo TX-NR525 Receiver 5.1 met 5x130 Watt op 6 OHM
Onkyo BDP-S309 Blu-ray speler
Philips FB821 met de ribbon tweeters
Philips FA777 met GP412II Element
Magnat Center Speaker
Magnat Surround Speakers

Deze installatie staat in mijn huiskamer in een zelfgemaakt tv-meubel, hier wordt dagelijks gebruik van gemaakt met groot plezier. Vaak krijg ik complimeten over het goede geluid dat er te horen is en nog vaker krijg ik de vraag 'zijn dat nou Philips speakers?'
Een chromecast aangesloten op de Receiver zorgt voor een bijna Sonos achtig gebruiksgemak maar dan met hoogstaand geluid.

Installatie in de studeerkamer

Sony LBT-D709
Stereo Power Amplifier TA-D709N 2x118 Watt met stoere digitale VU
Digital Stereo Preamplifier TA-709E met hele uitgebreide Equalizer opties
FM Stereo/FM-AM ST-D709
5 CD-wisselaar
Philips FB671

Absoluut geen topklasse HiFi of iets dergelijks, maar was destijds (1993) een prijzige set. Werkt nog voor de volle 100% en klinkt lang niet slecht, lekker vol en warm geluid.

Daarnaast heb ik nog een volledige Sony 520 set staan in Champagne kleur. Met een Super Legato Lineair versterker van met 2x 100 watt, CD-speler, cassettedesk, tuner en MD-deck. Alleen de cassette speler geeft kuren, maar die gebruik ik toch zelden. Daarnaast was het geluid van dit deck altijd al minder dan de Philips FC911 dubbel cassettedeck dat ik ook nog heb met een FR911 Receiver en een defecte CDC 935 5 CD-wisselaar. Als speakers nog een setje Celestion Ditton's.

Ik besef me maar al te goed dat dit dus niet de absolute topklasse is op het gebied van audio, wel geeft het mij heel veel plezier in het beluisteren van mijn muziek, het kijken van films en het spelen van een spelletje op de PS4. Zeker bij mijn set in de woonkamer heb ik nooit het gevoel 'ik kom iets te kort'

Mochten er tips zijn of misschien vragen zijn of opmerkingen dan hoor ik deze heel erg graag. Mochten er mensen tips nodig hebben over het refoamen van luidsprekers? Daar ben ik met alle Philips FB's die er door de jaren in en uit mijn collectie zijn gegaan heel erg handig in geworden.

Groeten,
Jasper, 30 jaar uit Breda