Auteur Topic: Marantz SR 7011 erg warm in stand-by stand  (gelezen 75 keer)

Theo Drummen

• *
Marantz SR 7011 erg warm in stand-by stand
« Gepost op: 15 november 2017, 12:30:49 »
Hallo,
Recentelijk heb ik de Surround receiver Marantz SR 7011 gekocht. Na aanvankelijk geen problemen te hebben gehad, vallen me recentelijk een paar zaken op:
- de receiver blijft zelfs in de stand by mode erg warm; is dat normaal?
- in de stand by mode brandt overigens ook het kleine stand by indicatielampje niet meer....
- verder is inschakelen blue ray speler of externe bron (bijv. laptop) via ARC aansluiting eenvoudig te doen, maar regelmatig vindt ie de Philips Smart TV niet als bron en kan ik het geluidssignaal dus niet over de surround speakers sturen?! :(
Is dit normaal of heb ik te maken met een defect apparaat?
PS: Apparaat in Frankrijk gekocht bij leverancier met moeilijk bereikbare helpdesk, dus mijn hoop is gericht op feedback van degenen die deze klachten herkennen.

Avast hartelijk dank voor je reactie.

Vriendelijke groet, Theo Drummen
« Laatst bewerkt op: 15 november 2017, 12:44:37 door Theo Drummen »

Be tweeter

• Understandig little makes a lot likely....
    • ARJANKU.IT service
Re: Marantz SR 7011 erg warm in stand-by stand
« Reactie #1 Gepost op: 15 november 2017, 12:45:02 »
Ik vind ze ook ongezond warm worden maar dat is bij al die Marantzen in elk geval zo.
Mijn ervaring is dat de automatische instellingen ook wel eens niet werken. Ik zet alle automatiek uit en programmeer een Logitech Harmony zo dat de juiste ingangen gedwongen gekozen worden en dat lijkt goed te gaan.
groeten,
Arjan

An inability to grasp science is no argument against it....

Theo Drummen

• *
Re: Marantz SR 7011 erg warm in stand-by stand
« Reactie #2 Gepost op: 17 november 2017, 11:12:54 »
Be tweeter, bedankt voor je reactie. Ik zag ook al op andere fori dat de Marantzen de reputatie hebben vrij warm te worden. Ik ga in ieder geval alvast een extra schakelaar op de receiver aansluiting zetten en kijken of ik de instellingen van de tv en receiver nog kan aanpassen. Als dat niet werkt, ga ik jouw logitech suggestie volgen.
Vriendelijke groet, T. Drummen