Auteur Topic: Wat is jouw (eerste) WOW ervaring op HiFi gebied?  (gelezen 320 keer)

PuNkEnStEiN

• **
Re: Wat is jouw (eerste) WOW ervaring op HiFi gebied?
« Reactie #15 Gepost op: 6 december 2017, 19:12:14 »
Maar wat was dan toen jouw combi en wat is het later geworden?
Quad 99CDS ♦ FM ♦ PRE ♦ POW ♦ 21L2 Dual CS420 Synology DS215+
Squeezebox Touch Cambridge DacMagic ♦ Plus ♦ XS Shure SRH840

Raymond1

« Reactie #16 Gepost op: 6 december 2017, 21:56:46 »
Ik was toen in een hifizaak. De B&W 803 D2 stonden opgesteld in een rechthoekige en redelijk zwaar gedempte ruimte, aan de lange zijde, wel met ruim voldoende afstand van de zij- en achterwanden. De versterking was een Marantz voorversterker en een duo Marantz eindversterkers, de types weet ik niet meer, ze waren in elk geval vrij recent. De eindversterkers waren in ieder geval torrenbakken met een berg vermogen. Uit eigen ervaring weet ik dat B&W's opstellen in een rechthoekige ruimte aan de lange kant absoluut kan zorgen voor grote problemen in het laag. Er treden heel erg makkelijk staande golven op. Dat is waarschijnlijk n van de problemen geweest.

Bij mij thuis staat het dus anders. Ik heb dus de B&W 803 D2. Deze heb ik in mijn vrij smalle maar wel vrij lange woonkamer op de smalle kant opgesteld, ruim vrij van de muren en de achterwand. De woonkamer is grillig van vorm, het is beslist geen egale rechthoek. Wl is het gedeelte waar de luidsprekers staan behoorlijk zwaar gedempt. Dit met het zogeheten Studiofoam; Basstraps, Absorbers en Diffusors. n een super-high-end hoogpolig kleed van de Ikea op de vloer. De luidsprekers worden nu aangestuurd door een Graaf GM 50 B buizenversterker, 2X 50 Watt met per kanaal 2 KT 90 buizen in Push-pull. En deze combi klinkt in mijn oren werkelijk fantastisch en ik ben niet de enigste die dat vind. Het is op geen enkele manier te vergelijken met hetgeen ik toen hoorde in die hifizaak.

PeterD

• *
    • Het weer en zo - IJsselstein
« Reactie #17 Gepost op: 7 december 2017, 09:22:15 »
Ervaringen, goede en slechte, zijn leerzaam.
De inrichting van de luisterruimte, blijkt maar weer, is cruciaal voor een goede ervaring.

Tijdens mijn MTS stage heb ik kennis mogen maken met een Elektrostatische luidspreker. Ook zon WOW moment. Dat was bij PDM in Oosterhout.
PDM was de samenwerking tussen Philips en DuPont voor de ontwikkeling en fabricage van magneetbanden.

Daar hadden zij een demonstratieruimte om de kwaliteit van cassettebandjes te kunnen demonstreren.
Natuurlijk was alles in deze ruimte optimaal op elkaar afgestemd, ook de akoestiek.
De luidsprekers waren de Quad ESL57 (vermoed ik) en wat klonk dat mooi.
Daar sta je dan met je vooroordelen: Nooit gerealiseerd dat een cassettebandje zo goed kon klinken.
AV Receiver:   Marantz SR6007
TV:         Samsung UE50JU6870
Blue-Ray:      Sharp BD-HP22S
Platenspeler:   Technics SL-Q2 / AT95E
Luidsprekers:   Tannoy  (o.b.v. Tannoy 637)
Surround:      Mission 700
Center:      Infinity Alpha
Set-top box:   VuPlus Duo
Streaming:   ApplTV IV / iPad Air / Spotify Premium

PuNkEnStEiN

• **
« Reactie #18 Gepost op: 7 december 2017, 19:14:26 »
Leuk allemaal... Het is met hifi toch net als met je eerste vriendinnetje. De goeie herinnering blijft, zelfs al is het feitelijk misschien niet het beste wat je gehad/gehoord hebt. Sweet memories...  ^-^

frits denon

• *
  • HiFi is emotie
« Reactie #19 Gepost op: 7 december 2017, 22:14:08 »
Niet mee eens. Ik geniet nu meer van wat ik nu heb dan van wat ik toen had. En ook dat was destijds niet verkeerd. :yeah:

HiFi is emotie. :armswing:
Oude(re) spullen van Scott, Denon, Hepta en Rel.

PuNkEnStEiN

• **
« Reactie #20 Gepost op: 9 december 2017, 11:49:51 »
Ik zeg toch ook dat het eerste feitelijk misschien niet het beste is wat je gehad hebt?  ^-^

frits denon

• *
  • HiFi is emotie
« Reactie #21 Gepost op: 9 december 2017, 12:08:45 »
Je hebt gelijk.  ;)
Oude(re) spullen van Scott, Denon, Hepta en Rel.