Auteur Topic: Audioquest coffeebean?  (gelezen 462 keer)

Mmuetst

Re: Audioquest coffeebean?
« Reactie #15 Gepost op: 29 maart 2018, 21:54:23 »
"Laat speakerkabel niet over de tapijt op statische vloeren lopen. Vreemd genoeg pak de kabel dan ongewenste storingen mee. Door ze iets van de vloer te leggen voorkomt u dit"  Ik zeg creatief met kurk, maar wel van je af snijden!  ;D

Hannibal

• **
« Reactie #16 Gepost op: 29 maart 2018, 22:03:47 »
Dure kabels volgens mij ook allemaal onzin.
Handleiding Quad 33 zegt ook doodleuk   Gewoon lampesnoer voldoet uitstekend.

Jaren geleden bij trans TEC inRotterdam ook zoiets meegemaakt  paar dure figuren van o.a Denon , Nakamichi en meer van dat spul bij elkaar.
Luisteren naar kabels op een ESl 63

Nou de prachtige verzen waren niet  aan de lucht zo mooi als dat het klonk
Tot het zwarte doek weggetrokken werd bleek dat er voor de grap gewoon prikkeldraad was gebruikt....

Gaaf dat je dat dan ook doodnuchter in je handleiding zet. Hou ik van.
De prikkeldraad grap is ook hilarisch
Woonkamer: Rega mira+Planet (beiden 3de generatie), Totem Hawks, Rega DAC-R, Rega RP2 (upgraded), Sonos Connect. Eetkamer&Slaapkamer Sonos AMP+Wharfedales. Kinderkamer& badkamer Sonos Play:one. (Offline Rega Mira+Planet+Radio 1ste gen. Musical Fidelity V-DAC 1st gen. Sonos connect)

Bloom

• Bloom's music blooms!
    • Mijn set
« Reactie #17 Gepost op: 30 maart 2018, 09:55:50 »
Mag ik deze lectuur voorstellen? http://www.hififorum.nl/index.php?topic=25963.0

Vincent Kars

• *
    • The Well-Tempered Computer
« Reactie #18 Gepost op: 30 maart 2018, 10:44:37 »
Mathematisch is impedantie veel complexer (letterlijk) dan weerstand.

Dank voor je toelichting

Vincent Kars

• *
    • The Well-Tempered Computer
« Reactie #19 Gepost op: 30 maart 2018, 10:51:39 »
Over Peter Walker (QUAD) gesproken

There are only two requirements a speaker cable should satisfy. The first is that it should be long enough to reach between amplifier and speaker. Then having done that, the only other requirement is, ideally, the colour of the insulation should match that of the surface on which it is lays.... The best kind are those that conduct electricity.

Hannibal

• **
« Reactie #20 Gepost op: 30 maart 2018, 11:36:32 »
Hahahahaha brilliant !!!

Fijn zo'n lekker down to earth, nuchter merk.

Bloom.... yep.... gelezen. Top stuk imo
Woonkamer: Rega mira+Planet (beiden 3de generatie), Totem Hawks, Rega DAC-R, Rega RP2 (upgraded), Sonos Connect. Eetkamer&Slaapkamer Sonos AMP+Wharfedales. Kinderkamer& badkamer Sonos Play:one. (Offline Rega Mira+Planet+Radio 1ste gen. Musical Fidelity V-DAC 1st gen. Sonos connect)

Fotohuis

• **
« Reactie #21 Gepost op: 30 maart 2018, 19:37:54 »
Goede koperen LS kabel van 2,5mm2 hoeft niet meer dan ca. 0,80 Eurct./m te kosten. Dit voldoet prima tot ca. 5-6 m en voor bijna alle vermogens in de huiskamer, tenzij je boven 150W zou gebruiken. Je weerstand zit dan op ca. 0,3 Ohm. Als je een grote huiskamer hebt en je komt tot lengtes van 10-15m dan kun je beter 4mm2 nemen.

Een Coax of Toslink kabel hoeft ook niet meer te kosten dan Eur. 10. Je hebt ook LS kabel met aluminium er in. Die kun je beter mijden. Heb je vintage audio versterkers met een platte DIN LS stekker dan kun je zelfs 1,5mm2 nemen. Je verliest dan al veel weerstand op de stekker en dergelijke versterkers zitten zelden boven 40Watt. Een dikkere kabel krijg je er ook niet aan. En je dempingsfactor is door de stekker toch al veel slechter.
« Laatst bewerkt op: 30 maart 2018, 19:41:45 door Fotohuis »

Raymond1

« Reactie #22 Gepost op: 30 maart 2018, 23:23:47 »
Ik heb als optische kabels Audioquest Cinnamon tussen mijn Apple TV en cd-speler en het “stekkerblok” van mijn tv (geen idee hoe dat ding heet, een klein, los kastje waarop haast alles moet worden aangesloten en welke met een aparte kabel weer op de tv is aangesloten). Ik weet niet meer wat de kabeltjes kostten, maar zeker niet de hoofdprijs. Tov. de goedkoopste kabels hebben ze een belangrijk voordeel. De goedkope kabels die ik had waren vrij dik en voorzien van een stugge mantel die niet recht te krijgen was. Deze Audioquest kabeltjes zijn echter flinterdun en vrijwel kaarsrecht. Dat maakt ze makkelijk te leggen achter de set én het staat ook nog eens netjes.

Fotohuis

• **
« Reactie #23 Gepost op: 31 maart 2018, 11:53:49 »

https://www.aliexpress.com/item/Hot-New-Coaxial-Toslink-Digital-Optical-Signal-to-Analog-Audio-Converter-Adapter-RCA-Wolrdwide/32487678978.html?spm=a2g0s.8937460.0.0.nFZgxI

Voor Eur. 5,66 heb je een voedingskabel, Toslink kabel en een 18 bits D/A convertor Toslink/Coax naar RCA audio uit.