Auteur Topic: Eerste resultaten Raumfeld connector 2 (Teufel)  (gelezen 167 keer)

Hannibal

• **
Eerste resultaten Raumfeld connector 2 (Teufel)
« Gepost op: 13 april 2018, 11:56:00 »
Het doel van de connector was voor mij om highres audio bestanden van mijn NAS naar mijn DAC te sturen.
In feite was ik dus voornemens om vooral de app bediening, netwerk connectiviteit en de digitale output te benutten.

Levertijd was lang (12 dagen), was niet locaal op voorraad bijTeufel.
Verpakking was super, de connect zelf was goed verpakt, de shipping case daaromheen was ruim en goed gevuld met absorberend materiaal.

Reviews gaven aan dat sommige (tulp outputs bv) connectors licht uitgevoerd waren en dat de app geen tablet versie (iPad) kende.
Ook was spotify niet ondersteund in die tijden. WIFI connecten zou vaak ook niet in 1 x gaan en verplicht zijn in de installatie.
Ik had me dus voorbereid op enkele hobbels tijdens de installatie en eerste gebruik.

Toch direct het weekeinde daarop maar eens gekeken wat wat was.

Uitgepakt:

Eerste indruk, licht en compact.

Installatie was ontzettend eenvoudig, je kon ook de installatie van WIFI volledig achterwege laten en alleen via de LAN poort werken.
De app is intussen aangepast dat deze op de iPad beter werkt (zgnde + apps).
Ziet er best goed uit.

De toslink klikte goed vast in de unit en streamt ook highres naar de DAC.
Het ontwerp is erg rustig en is niet te licht (blijft goed staan).

Ik heb ook even geluisterd naar de analoge outputs en die klonken eigenlijk helemaal niet slecht.

Grappig, spotify (stond toevallig aan, in de auto gespeeld) vond direct bij binnenkomst in mijn huis de connect (als teufel speaker) en vroeg of de muziek daarop verder gespeeld moest worden.
Spotify integratie is dus kennelijk ook verbeterd.

Conclusie zo ver, goed ding als je niet te veel uit wilt geven aan een streamertje.
Veel beter dan ik verwacht had.
Woonkamer: Rega mira+Planet (beiden 3de generatie), Totem Hawks, Rega DAC-R, Rega RP2 (upgraded), Sonos Connect. Eetkamer&Slaapkamer Sonos AMP+Wharfedales. Kinderkamer& badkamer Sonos Play:one. (Offline Rega Mira+Planet+Radio 1ste gen. Musical Fidelity V-DAC 1st gen. Sonos connect)

Mokumer45

• Een zeer ge´nteresseerde 65plusser.
Re: Eerste resultaten Raumfeld connector 2 (Teufel)
« Reactie #1 Gepost op: 13 april 2018, 16:12:53 »
Leuk om te lezen dat het zo goed bevalt tot nu toe. Ben benieuwd naar het vervolg.
PS: bij mij werkt de bediening ook via mijn tablet (een Samsung) al heel lang perfect, vanaf het begin.
« Laatst bewerkt op: 13 april 2018, 16:16:43 door Mokumer45 »

Hannibal

• **
« Reactie #2 Gepost op: 13 april 2018, 18:43:48 »
Goede tip van je vond ik, mokum.

Tja, hij hoeft alleen de digitale stroom voor mij goed door te sturen.

Ja, de reviews waren denk ik uit de beginperiode.
Zie niets terug van de opmerkingen die daarin genoemd worden....

Nu weer even ouderwets een CDtje opgezet.
Net binnen...

Mooi!

Thankx man!
Woonkamer: Rega mira+Planet (beiden 3de generatie), Totem Hawks, Rega DAC-R, Rega RP2 (upgraded), Sonos Connect. Eetkamer&Slaapkamer Sonos AMP+Wharfedales. Kinderkamer& badkamer Sonos Play:one. (Offline Rega Mira+Planet+Radio 1ste gen. Musical Fidelity V-DAC 1st gen. Sonos connect)

Mokumer45

• Een zeer ge´nteresseerde 65plusser.
« Reactie #3 Gepost op: 13 april 2018, 19:26:13 »
Graag gedaan. Fijn te horen, dat het goed bij je werkt en dat je er tevreden mee bent.

Hannibal

• **
« Reactie #4 Gepost op: 13 april 2018, 19:46:21 »
 :)

Eip

« Reactie #5 Gepost op: 25 april 2018, 18:13:59 »
Goed te lezen, dat het goed bevalt zo.  :D
Onkyo r-811 rds  NAD C720BEE in opslag.
Marantz cd5001
Elac BS 203.2
Marantz SR5023
Marantz CD6006