Auteur Topic: PAM8403 ... 10 versterkers voor 4 euro  (gelezen 51 keer)

Haerdenc

• *
    • GiveBack Blog
PAM8403 ... 10 versterkers voor 4 euro
« Gepost op: 15 april 2018, 13:15:40 »
Ik was een maand of 2 geleden eens door wish aan het scrollen en kwam daar een aanbieding tegen bestaande uit 10 klasse D versterker modules voor 2 euro, samen met 2 euro verzendkosten. Allright dat wil ik wel eens zien want dat leek mij voor dat geld onmogelijk ... maar ... is dat ook onmogelijk.

https://www.wish.com/product/5a0d4133061be901fbc3691c

6 weken wachten en dan ineens ... een plastic enveloppe in mijn bakje op het werk ...

Ow God ... geen bescherm zakje, geen bubbelfolie. Gewoon 3 stukjes printplaat

Hier zou menig electronica of audio liefhebber al aardig schrik van krijgen. Ik was dan ook in de volle overtuiging dat dit nooit maar dan ook nooit ging werken. Uiteindelijk spreken we over 40 cent per printplaatje.

Allright 1tje afgebroken, dat voelde toch een beetje raar om eerlijk te zijn. Het is dus duidelijk een SMD module, chipje lijkt overeen te komen met de opgegeven PAM chip ...

Hoopje oude kabels bij mekaar gezocht, 1 niet gebruikte micro usb kabel, een oude rca kabel met hoofdtelefoon jack.

voor de liefhebbers

Het solderen was een ware hel wegens zeer weinig oppervlakte en erg dunne kleine gaatjes. maar ...

Tadaaaa

2 oude luidsprekers die ik nog had liggen en waar de refoam niet helemaal goed op was gelukt en die ik wel vaker voor testjes gebruik
Aiwa
5,5 ohm :) yeah ik weet het rare waarde
Watts geen flauw idee
Shielded

Mijn batterij pakje er aan gehangen omdat ik liever niet mijn laptop wilde frituren en gues what ... mijn brandverzekering nog niet moeten bellen.

Nog altijd in de gedachte dat dit niet waar kon zijn, met voltmeter even de hoofdtelefoon jack nagemeten ... geen spanning op, weerstand gemeten en lijkt ook in orde te zijn ...

Telefoon ingeplugged ... OH MY GOD ... it actually works! Omgewisselt met laptop om een filmpje te maken.

Ik ben best onder de indruk, uiteraard is dit geen hifi spul, uiteraard ga ik hier mjn Marantz niet voor vervangen maar ... voor 40 cent ... WTF, het speelt zeker niet slecht dan menig soundbar of pc speaker setje. Ik zie hier een PAK toepassingen voor. Projecten in mijn hoofd vliegen langs.

Filmpje (in Engels gemaakt)
https://www.youtube.com/watch?v=HOydARLp5do

Dus niet alles is nep ... voor de juiste toepassingen kan Chinees spul best dienen.