Ik vind de A3 een mooie, nette wagen, eigenlijk de laatste mooie Audi. Wat er daarna gekomen is, vind ik nogal een eenheidsworst. Je ziet echt niet meer of het nu een A4, A6 of een A8 is. Dieptepunt vind ik de A1, van opzij is het gewoon net een Fiat 500, maar dan met een onzettend agressieve voor- en achterkant. Past totaal niet bij elkaar. Ik heb laatst iemand het autootje horen vergelijken met 'een hele boze cavia' en dat vond ik de spijker op zijn kop.
Vroeger was Audi het smaakvolle, ingetogen alternatief voor BMW en Mercedes, bedoeld voor mensen die niets hoefden te bewijzen. Nu vind ik het eigenlijk het meest agressieve en arrogante van de Duitse merken. Helaas zie je het in het verkeer ook, negen van de tien keer blijkt een bumperklever een Audi, en dan nog vaak een A1 ook, met zo'n junior-assistent makelaar achter het stuur, met een horloge zo groot als een putdeksel.
Ongeveer tegelijk met de komst van de 'single frame grille' is het met het imago bergafwaarts gegaan. En Audi kan niet eindeloos blijven varieren op hetzelfde design, ze moeten toch een keer verder, een nieuwe richting op. Kijk maar naar de foto's van de nieuwe A3, die er binnenkort aankomt, weer meer van hetzelfde, het is een soort opgeblazen A1.
Maar goed, de huidige A3 vind ik nog wel mooi en ik wens Beunk er heel veel fijne KM's mee!