Jij gebruikt de filters van de 105 dus ook die kastinhoud moet je aanhouden
wat mij ook opvalt is de hoogte van de tweeter midden op 77 cm dat vindt ik erg laag ivh tot de 105
succes met bouwen
Oke, dus het is handig om dan de b110 aantepassen van 1.88 L naar orgineel van de 105 en dat is 7L
Tweeter zit idd wat lager, maar ze gaan er van uit dat er poten onderkomen van ongeveer 10cm. de hoogtes zijn orgineel van de pl301.
Volgens het artikel hebben ze de plaatsing van de hoog en mid gekozen om de beste afstraling te krijgen!.
Dat word ook uitgebreid in het artikel uitgelegd. ( kan het wel een keertje in scannen)
volgens artikel:
hoog boven en mid beneden zorgt voor een neer waardste straling wat niet echt gewenst is.
mid boven en hoog beneden zorgt voor een op waardste straling wat juist gewenst is.
en als je op de bank zit dan is 77cm plus de poten dus laten we zeggen een hoogte van 85cm wel netjes en straalt aardig op je af aangezien het ook nog iets omhoog gaat.
Hoeveel verschil maakt het uit als ik de kamer van de tweeter groter maakt? ga je dit aannemelijk horen?
Ik heb even de tekeningen aangepast.
De binnen maten van de mid kast is nu : 304x133x174 en heeft een inhoud van 7.035 L
Ik heb de kast in de breedte en diepte uitgerekt zodat de zijkant ook zand hadden en achter maak ik ook nog extra. zodat ook van het mid. zo veel mogelijk word opgevangen.
Nu zit ik alleen met die kast van die tweet. om hout en veel gedoe te besparen heb ik hem mee aangepast met de mid kast. en dan kom ik nu uit op de volgende maten:
304x133x120 en heeft een inhoud van 4.851 L maakt dit veel uit?want als ik even naar de cs-9 kijk zit ie samen in 1 kast met de b110 en heeft ie een inhoud van 7,6L duz zoals ik het nu heb zal dat goed gaan? en weinig tot geen effect hebben?
Heeft een grotere ruimte een apart effect op een tweeter?