Gisteravond 4 uren er doorheen gedraaid en vanavond weer en dat waren de laatsten. Pffoe zeg, dan zit je daarna echt even een tijdje stil op de stoel hoor! Zelden zoiets gezien. Ik heb al heel wat detectives gezien in mijn leven maar ik vind het voorlopig wel even zat. Aurel ziet graag detectives maar ik kan er soms erg zwartgallig van worden omdat de donkere kant van de mensheid wel erg uitvergroot wordt in geconcentreerde vorm. Uiteindelijk gaat het altijd om hebzucht en het excuus dat iemand daar in vindt om iemand anders te vermoorden. Vrolijk word ik er in ieder geval niet van en van deze zeker niet. Het is dan ook van topniveau en ook wel ultiem in zekere zin. Eigenlijk is het een speelfilm van 20 uren waarin misdaadthriller, drama en politieke thriller in een verhaal zijn verweven, echt heel knap gedaan en je zit af en toe echt peentjes te zweten. Als je de ultieme detective wilt zien en van nagelbijtende spanning houdt kan ik niet anders dan van de daken schreeuwen dat je dit vooral MOET zien. Daarna voorlopig even concentreren op vrolijker zaken in het leven.