Auteur Topic: The Killing (Deens: Forbrydelsen)  (gelezen 9176 keer)

sloothaas

• Maria McKee
The Killing (Deens: Forbrydelsen)
« Gepost op: 18 januari 2010, 20:03:03 »
Ik heb nu een flink deel van de 20 uren gezien en dit is echt verslavend. Een soort Deense Twin Peaks, althans die associatie komt als eerste bij je op, maar dit is veel realistischer. Een jong meisje wordt vermoord in een bos en gaandeweg worden er steeds meer details en verdachten aan het verhaal toegevoegd. Het verhaal staat op 5 DVD's met 4 afleveringen van bijna een uur per DVD. Iedere aflevering is een dag dus het hele verhaal is een verslag van de 20 dagen vanaf de moord. Uiterst boeiend en echte top TV. De serie is in 2007 al gemaakt en genomineerd voor een Emmy en heel gek dat dit nog niet op TV is uitgezonden.

Be tweeter

• Understandig little makes a lot likely....
Re:The Killing (Deens: Forbrydelsen)
« Reactie #1 Gepost op: 18 januari 2010, 20:12:46 »
Wij hebben hem ook gezien, het is van begin tot eind geweldig! Er wordt goed geacteerd waarbij je bij alle figuren het idee hebt dat zich nog wat in hun hoofd afspeelt ook. De spanning blijft tot het laatst toe bewaard.

Goed nieuws!! Er is een vervolg en we kunnen bijna niet wachten tot het uit is op dvd :)
groeten,
Arjan
Horen en zien zijn net zo gekoppeld als geur en smaak
Als je neus verstopt is proef je bijna geen verschillen
Als je ogen afgedekt zijn hoor je bijna geen verschillen.
Zelfbouw/ aanpassen loont

sloothaas

• Maria McKee
« Reactie #2 Gepost op: 18 januari 2010, 20:15:25 »
Verklap maar niks, we gaan straks weer verder. Overigens heb ik er bij de MediaMarkt 22 euro voor betaald.

Be tweeter

• Understandig little makes a lot likely....
« Reactie #3 Gepost op: 18 januari 2010, 20:26:52 »
De dader komt uit Denemarken....... of Zweden, daar wil ik vanaf wezen.

Dat verklap ik toch even! ;D
groeten,
Arjan
Horen en zien zijn net zo gekoppeld als geur en smaak
Als je neus verstopt is proef je bijna geen verschillen
Als je ogen afgedekt zijn hoor je bijna geen verschillen.
Zelfbouw/ aanpassen loont

sloothaas

• Maria McKee
« Reactie #4 Gepost op: 18 januari 2010, 20:31:24 »
Maar goed dat je Zweden nog even hebt toegevoegd, anders was er 1 afgevallen.  ;D

sloothaas

• Maria McKee
« Reactie #5 Gepost op: 23 januari 2010, 23:27:09 »
Gisteravond 4 uren er doorheen gedraaid en vanavond weer en dat waren de laatsten. Pffoe zeg, dan zit je daarna echt even een tijdje stil op de stoel hoor! Zelden zoiets gezien. Ik heb al heel wat detectives gezien in mijn leven maar ik vind het voorlopig wel even zat. Aurel ziet graag detectives maar ik kan er soms erg zwartgallig van worden omdat de donkere kant van de mensheid wel erg uitvergroot wordt in geconcentreerde vorm. Uiteindelijk gaat het altijd om hebzucht en het excuus dat iemand daar in vindt om iemand anders te vermoorden. Vrolijk word ik er in ieder geval niet van en van deze zeker niet. Het is dan ook van topniveau en ook wel ultiem in zekere zin. Eigenlijk is het een speelfilm van 20 uren waarin misdaadthriller, drama en politieke thriller in een verhaal zijn verweven, echt heel knap gedaan en je zit af en toe echt peentjes te zweten. Als je de ultieme detective wilt zien en van nagelbijtende spanning houdt kan ik niet anders dan van de daken schreeuwen dat je dit vooral MOET zien. Daarna voorlopig even concentreren op vrolijker zaken in het leven.

beunky

• Laat alle hoop varen, gij die hier binnentreedt.
    • LinkedIn profiel
« Reactie #6 Gepost op: 24 januari 2010, 00:49:51 »
Ben nu de serie aan het bekijken :)
Heb nu de eerste 4 uur gezien, erg gaaf :idol: :idol:
"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"

sloothaas

• Maria McKee
« Reactie #7 Gepost op: 24 januari 2010, 09:49:07 »
Het blijft spannend tot de laatste aflevering en het verhaal zakt nergens in. Pas in de voorlaatste 4 afleveringen ga je in een bepaalde richting denken die dan ook blijkt te kloppen maar dan nog is het lastig de dader te raden. Als je de eerste 4 hebt gezien zul je nog heel vaak op het verkeerde been gezet worden de komende tijd. Leuk dat je de serie ook hebt gekocht en veel  plezier de komende week.

Frits

• het gaat om de muziek
    • Eigen Saab Viggen site
« Reactie #8 Gepost op: 31 januari 2010, 23:20:46 »
Ik heb hem ook gekocht en inderdaad: volstrekt verslavend. We hebben dag 9 erop zitten en ik ben eigenlijk nog niet één zwak punt tegengekomen, behalve over de trui.

Van Lund bedoel ik. Die wordt ergens in het begin kapotgesneden in de mouw en daarna heeft ze die trui (of een soortgelijke) weer aan. Ik heb nog niet teruggezocht of dat inderdaad dezelfde was.

S.v.p. in deze draad geen onthullingen ;)
Kenwood DP7060, Dual 510 met Coral MC-88E, Sony TA-F630ESD, A.D.A.M. compact

Door feiten is nog nooit iemand van z'n geloof gevallen (Karel van het Reve)

sloothaas

• Maria McKee
« Reactie #9 Gepost op: 1 februari 2010, 18:29:14 »
Die truien zijn een fabrieksproduct dus vervanging zal wel geen probleem geweest zijn, of ze had er al meerdere.

Kwabbernoot

• a.k.a. Fantasio
  • Glas en vuvuzela's
« Reactie #10 Gepost op: 1 februari 2010, 18:29:41 »
 ;D :clapping:
"Imagination is more important than knowledge. Knowledge is limited. Imagination encircles the world"

sloothaas

• Maria McKee

Frits

• het gaat om de muziek
    • Eigen Saab Viggen site
« Reactie #12 Gepost op: 1 februari 2010, 23:17:57 »
hehehe bedankt voor de link. Maar 210 euro voor een trui.........

sloothaas

• Maria McKee
« Reactie #13 Gepost op: 2 februari 2010, 18:17:31 »
2100 DKK voor een handgebreide trui is een koopje  ;D ;D

Frits

• het gaat om de muziek
    • Eigen Saab Viggen site
« Reactie #14 Gepost op: 7 februari 2010, 11:57:15 »
Gisteravond 4 uren er doorheen gedraaid en vanavond weer en dat waren de laatsten. Pffoe zeg, dan zit je daarna echt even een tijdje stil op de stoel hoor! Zelden zoiets gezien. Ik heb al heel wat detectives gezien in mijn leven maar ik vind het voorlopig wel even zat. Aurel ziet graag detectives maar ik kan er soms erg zwartgallig van worden omdat de donkere kant van de mensheid wel erg uitvergroot wordt in geconcentreerde vorm. Uiteindelijk gaat het altijd om hebzucht en het excuus dat iemand daar in vindt om iemand anders te vermoorden. Vrolijk word ik er in ieder geval niet van en van deze zeker niet. Het is dan ook van topniveau en ook wel ultiem in zekere zin. Eigenlijk is het een speelfilm van 20 uren waarin misdaadthriller, drama en politieke thriller in een verhaal zijn verweven, echt heel knap gedaan en je zit af en toe echt peentjes te zweten. Als je de ultieme detective wilt zien en van nagelbijtende spanning houdt kan ik niet anders dan van de daken schreeuwen dat je dit vooral MOET zien. Daarna voorlopig even concentreren op vrolijker zaken in het leven.

Idem hier: gisteren de laatste DVD volledig uitgekeken. De bedoeling was gisteren twee afleveringen en vanavond de laatste twee, maar aan het eind van dag 18 wil je toch ECHT weten hoe het zit :)

Erg bedankt voor dit topic! Het enige nadeel: hiermee wordt de kwalitatieve lat zo hoog gelegd, dat ik de meeste andere series niet meer serieus kan nemen.