Zelfs met een simpele grote terts toonladder komt hij al in de problemen.

Leuk geluidsgadget maar een muziekinstrument,nou neuh.
Je bedoelt dat heer Linn qua vaardigheid van het spelen van een grote terts toonladder in de problemen kwam? Of bedoel je dat het instrument zelf moeite had om toonladders in de grote terts te kunnen produceren als je op de juiste knopjes drukt?
In het eerste geval heb je gelijk want voor wat de laatste noot betreft van de grote terts toonladder vergiste de man zich in de toon. Het spreekt voor zich dat het per vergissing overslaan van de op één na laatste noot van de toonladder niets te maken heeft met wat het muziekinstrument kan. Zo te horen - klinkt in mijn oren de toon behoorlijk smerig maar los daarvan - was er volgens mij niets met de onderlinge verhouding in hoogte van de tonen aan de hand. De stemmingstemperatuur lijkt me gewoon standaard evenredig zwevend met een a'=440. Zaken die je zeg maar met een betrekkelijk simpel progje uit iedere pc kunt halen. Google maar eens met toonladder op internet. De rest - zoals het viberato, de mogelijkheid om bij het snel opeen laten volgen van de noten het als een glisando te laten klinken, enz. - kun je zo bont maken als je zelf wilt maar ik denk niet dat je kunt zeggen dat je met de piepdoos niet eens een grote terts toonladder op de juiste toonhoogte kan maken.