Auteur Topic: Dali Grand Coupe  (gelezen 1442 keer)

Mark73

• **
Dali Grand Coupe
« Gepost op: 29 september 2010, 10:02:27 »
Hallo, heeft iemand ervaring met deze luidsprekers; Dali grand coupe.
Dit zijn de specs:

Cabinet type: Bass reflex
System resonance: 38 Hz
Crossover frequency: 2,500 Hz
Impedance: 6  W nominal, 4.3  W min.
Frequency response: 42-27,000 Hz ( 3 dB)
Recommended amplifier power: 50-250W
Maximum Sound Pressure Level: 108 dB
Sensitivity: 85 dB (ref. 2.83V)
Woofer/Midrange: 6 " coated paper cone SFCT
Tweeter: 29mm textile dome SFCT

Ze zouden moeten worden de aangestuurd door mijn combi perreaux SXP2 en SX25 (stereo eindversterker). Met de volgende specs:
Rated Power Output (per channel): 25WRMS into 8Ω / 35WRMS into 4Ω
Voltage Swing: 55.2Vp-p
Input Sensitivity: 0.63VRMS
Gain: 27.1dB
Input Impedance 
Typically: 40kΩ
Total Harmonic Distortion (THD+N) 
Typically: 0.002% @ 1kHz into 8Ω
20Hz to 20kHz: <0.02%
Frequency Response 
20Hz to 20kHz: +0dB, -0.25dB
5Hz to 60kHz: +0dB, -1.0dB
Signal to Noise Ratio 
Rated Output (unweighted): 100dB
Dynamic Headroom (rated with music): >2.0dB

Gezien het feit dat ik een totale nitwit ben omtrent bovenstaande getallen, zou ik graag weten of dit op papier een match kan zijn. Kortom, waar moet ik opletten wanneer ik nieuwe monitor (evt. de Dali) speakers op deze versterker aan wil sluiten?
Natuurlijk, luisteren bepaald alles, maar het zou handig zijn vooraf te weten of dit wat zou kunnen zijn.

Bijvoorbaat dank,

Mark

dekkersj

• 4.132.765.500ste persoon op aarde
  • Amor gignit amorem
    • Jacco's Place
Re:Dali Grand Coupe
« Reactie #1 Gepost op: 29 september 2010, 10:08:13 »
Qua impedantieverloop is niks aan de hand, dat gaat prima. Het enige is het geluidsdrukniveau. De gevoeligheid is 85 dB en de spanningsslag is 19,5Vrms. Wat is je luisterafstand?

Groet,
Jacco
Koolstof zit het best in potloden, zilver in sieraden en kurk als afdichting van flessen wijn of bier.

AudioExcuses: wachten op nieuwe wis- en/of natuurkunde; wel waar te nemen, maar niet te horen; dat je set niet geschikt is; ...

Mark73

• **
« Reactie #2 Gepost op: 29 september 2010, 10:18:03 »
Dankje Jacco,

Ik zit op zo'n 4.5 Meter afstand, korte zijde van een L-vormige woonkamer.
Speel nu met Quad 22L, waar ik, ondanks dat ze mijns inziens een prachtig beeld neerzetten, soms weggeblazen wordt door het zeer aanwezige laag. Vandaar de overweging om kleinere monitor speakers aan te schaffen (dit als achtergrondinfo).

MvG, Mark

dekkersj

• Amor gignit amorem
    • Jacco's Place
« Reactie #3 Gepost op: 29 september 2010, 10:26:16 »
Ik zou ze eerst uitproberen, want die 85 dB aan gevoeligheid is wat aan de lage kant en vraagt om een zwaardere versterker. Meer richting de 150 - 200 W aan 8 Ohm in jouw specifieke geval. Alhoewel je natuurlijk prima kunt genieten van het geluid als het allemaal wat zachter mag/kan/moet.

Groet,
Jacco
Koolstof zit het best in potloden, zilver in sieraden en kurk als afdichting van flessen wijn of bier.

AudioExcuses: wachten op nieuwe wis- en/of natuurkunde; wel waar te nemen, maar niet te horen; dat je set niet geschikt is; ...

Mark73

• **
« Reactie #4 Gepost op: 29 september 2010, 10:40:19 »
Dat is een aardig verschil, 150 - 200W aan 8 ohm, terwijl mijn versterker 2x25 wat classe A speelt, of is dit appels met peren..(nogmaals ben hier niet in thuis) Begrijp ik het goed dat de gevoeligheid van 85db de bottleneck kan zijn? Vanaf welke gevoeligheid (db) zou de match geen probleem moeten zijn, of is dit niet zo makkelijk aan te geven. Ik luister af en toe stevig maar meestal op ''normaal'' nivo.

dekkersj

• Amor gignit amorem
    • Jacco's Place
« Reactie #5 Gepost op: 29 september 2010, 10:55:17 »
Die 2x25W heeft nog wel wat reserve (een kleine 3 dB om precies te zijn, gezien de spanningsslag van 55.2Vpp) maar bij pieken zal ie toch in de problemen komen. Niet dat je dat meteen gaat horen, maar het is niet netjes. Een geveoligheid meer richting de 89 - 90 dB zou gunstiger zijn. Dit is een twijfelgeval en ik zou ze eerst rustig uitproberen.

Groet,
Jacco

Mark73

• **
« Reactie #6 Gepost op: 29 september 2010, 10:59:42 »
OK, bedankt jacco!

Mocht iemand nog tips hebben voor (gebruikt geen probleem!) goede monitor luidspreker onder 1000 euro, aarzel dan niet..

Gr, Mark

Martin778

« Reactie #7 Gepost op: 29 september 2010, 14:15:15 »
Yamaha NS1000 Monitor  ;D

YN Audio

• *
    • http://www.yn-audio.nl
« Reactie #8 Gepost op: 29 september 2010, 22:51:05 »
Ik zou eens kijken naar een Aurum Cantus Leisure 2SE MKII of misschien een demo/gebruikte V2M. Beide maken gebruik van een geweldige Aurum Cantus bandtweeter, ze hebben een detailrijk midden en hoog en zijn zeer levendig. Mocht je een keer vrijblijvend wat willen beluisteren ben je van harte welkom. Kun je als proef op de som je Perreaux set meenemen. Weet je zeker of het matcht of niet.

Gr. Michiel
Music at its Best

Dealer van Aurum Cantus, Coda Technologies, JAS Audio, Black Rodium en JF Digital

Marc O.

• **
« Reactie #9 Gepost op: 30 september 2010, 12:00:42 »
Ik zou eens kijken naar een Aurum Cantus Leisure 2SE MKII of misschien een demo/gebruikte V2M. Beide maken gebruik van een geweldige Aurum Cantus bandtweeter, ze hebben een detailrijk midden en hoog en zijn zeer levendig. Mocht je een keer vrijblijvend wat willen beluisteren ben je van harte welkom. Kun je als proef op de som je Perreaux set meenemen. Weet je zeker of het matcht of niet.

Gr. Michiel

Mee eens. Heb zelf deze gehad: http://www.pacificaudio.nl/index.php?page=shop.product_details&flypage=shop.flypage&product_id=22&category_id=76&manufacturer_id=0&option=com_virtuemart&Itemid=26
en zijn incl bijbehorende stands nog geen 1000,- nieuw...
Zeker het proberen waard en je kan ze volgens mij vrijblijvend thuis proberen bij deze winkel en worden thuis bezorgd. (niet als reclame bedoelt oid)

Mark73

• **
« Reactie #10 Gepost op: 30 september 2010, 14:09:04 »
Interessant, dit merk stond nog niet op mijn lijstje.
Bedankt voor de tips...(eerst nog even mn huidige speakers kwijt raken)

MvG, Mark

ADAMAudio

« Reactie #11 Gepost op: 30 september 2010, 22:04:35 »

Gr. Michiel
zeker voor het geld mooi afgewerkt,dat hout verwerken kan je wel aan de chinezen overlaten..
 :)

YN Audio

• *
    • http://www.yn-audio.nl
« Reactie #12 Gepost op: 1 oktober 2010, 19:05:39 »
dat kunnen ze zeker :
Music at its Best

Dealer van Aurum Cantus, Coda Technologies, JAS Audio, Black Rodium en JF Digital