Auteur Topic: RCO Mariss Jansons LIVE serie (SACD)  (gelezen 1401 keer)

thur

• You cannot follow me on Twitter!
    • Mijn website: Lauriergracht No. 37
RCO Mariss Jansons LIVE serie (SACD)
« Gepost op: 7 augustus 2011, 18:25:15 »
Ik ben maar weer eens een serie aan het verzamelen. Luisterde recent eens naar de uitvoering van Mahlers Derde door Mariss Jansons en het Concertgebouworkest. Dat is er een uit een LIVE serie, alles als SACD uitgebracht.
Prachtige uitvoering en (en daarom meld ik dit maar even) ook een schitterende opname. In ieder geval worden mijn Maggies hier heel blij van  :)

Klik hoesje voor de Concertgebouworkest RCO Live Shop.

En toevallig lagen er vandaag enkelen uit de serie afgeprijsd bij Donner in Rotterdam.
Ik heb nu
Mahler Symphony no. 1
Mahler Symphony no. 3
Mahler Symphony no. 4
Stravinsky L'oiseau de feu / Le sacre du printemps
Musorgsky Pictures at an exhibition.
(De 4de van Mahler door Haitink, de rest door Jansons.)

Ik heb van al deze werken al meerdere uitvoeringen, maar dit is beslist een prettige aanvulling, nogmaals genoemd: mede omdat het SACD opnamen zijn.

Aanraders.

EDIT: nog even een aanvulling op die blije Maggies: vooral bij de werken van Stravinsky (L'oiseau de feu / Le sacre du printemps) mogen ze trouwens ook heel hard werken. Nog niet vaak meegemaakt dat ik de dames, puur vanwege de mogelijke overlast, toch maar enkele strepen zachter laat zingen  :o

Groet, Thur.

« Laatst bewerkt op: 8 augustus 2011, 00:40:24 door thur »
Lauriergracht No. 37. This online Kaleidoscope is fuelled by gallons of Nescafé, some fine Aged Tawny Port, WordPress, a few touches of Healthy Narcissism and Radiohead.