Auteur Topic: Hififorum versterkervergelijk: 4 februari 2012 V.a. pagina 45 de bevindingen.  (gelezen 54409 keer)

enjoyprog

• HiFi = Klank + (gemoedstoestand x 2) = Beleving
    • ProgArchives
Re:Hififorum versterkervergelijk: 4 februari 2012 V.a. pagina 45 de bevindingen.
« Reactie #60 Gepost op: 21 augustus 2011, 13:28:54 »
Meld mij ook maar aan. Als de datum bekend is kan ik het natuurlijk pas met zekerheid zeggen, maar het lijkt me wel gezellig.
« Laatst bewerkt op: 21 augustus 2011, 16:26:36 door enjoyprog »
Vincent CD-S6 - Proton AP1100 - Proton D1200 - Zelfbouw luidspreker (B&G Neo3, Kef sp1003, Kef sp1039)

Han

• Moderator
    • studio
Re:Hififorum versterkervergelijk: 4 februari 2012 V.a. pagina 45 de bevindingen.
« Reactie #61 Gepost op: 21 augustus 2011, 16:13:24 »
Ik zie dat er op het andere forum nu toch ook gediscussieerd wordt over het misverstand dat bestaat over de manier van testen en dat doet me goed. Ik weet dat mensen van daar ook hier lurken en ik vind het geweldig om te zien dat er een inhoudelijk discussie is ontstaan over het belang van de manier waarop je zo'n test aanpakt. De admiraal krijgt tegengas want die wil het op de zaterdagmiddag in de huiskamer manier doen, maar daar zijn mensen die weten dat zoiets niet gaat werken in de zin van betrouwbaarheid van het resultaat.

Een paar versterkers even ompluggen, een dB metertje er voor zetten is leuk, maar onbetrouwbaar als test en dat is nu het punt van discussie.

Het gemiep over duur versus goedkoop is natuurlijk ook iets waar je eens goed over zou moeten nadenken, duur is niet per definitie beter heb ik gemerkt. Goed bezig mannen, als het zo doorgaat ga ik me nog eens registreren. :D
Niets is zeker en zelfs dat niet.

Het licht aan het eind van de tunnel kan ook een idioot met een lamp zijn.

Hififreak

• http://www.hififreak.nl
« Reactie #62 Gepost op: 21 augustus 2011, 17:41:39 »
Klik.

kost dat  :think:

Klik en de mijne uit de U.S.A. twaalf Euro inclusief verzendkosten.   ;)

Markus

• The real fiel
« Reactie #63 Gepost op: 21 augustus 2011, 21:36:27 »
Tja,

Keb' mo - Keb'mo b.v., maar ik vind dat er ook juist minder goede of misschien wel ronduit slechte opnames gebruikt moeten worden.

Met vriendelijke groet, Markus

Waarom denk je dat?

Flauw gezegd interesseert mij de uitkomst van het vergelijk geen ene moer, maar ben wel erg nieuwsgierig. De personen die wl ergens "iets" aan gelegen is, zouden bij toepassing van enkel fraaie opnames kunnen stellen dat deze geweldige opnames de verschillen die er eventueel zouden kunnen zijn, minimaliseren.
Met andere woorden; Kwaliteit(sverschil) komt juist tot uiting bij slechte(re) opnames. En we willen zoveel mogelijk (al dan wel of niet) excuses afvangen (want dat moet natuurlijk nog blijken).
Het was een gedachte die door mijn hersenpan flitste.

BEYOND HIGH-END

John Wx

* AUDIOLAB * PIONEER * IXOS * AudioQuest * TARALABS* Brennenstuhl * LG * CISCO * MONITOR PC * QED * Philips * CORDIAL * FUJITSU * LOGITECH * Xindak * TAGA *

Markus

• The real fiel
BEYOND HIGH-END

Sierra November

« Reactie #66 Gepost op: 21 augustus 2011, 23:05:09 »
Tja,

Keb' mo - Keb'mo b.v., maar ik vind dat er ook juist minder goede of misschien wel ronduit slechte opnames gebruikt moeten worden.

Waarom denk je dat?

Met andere woorden; Kwaliteit(sverschil) komt juist tot uiting bij slechte(re) opnames. En we willen zoveel mogelijk (al dan wel of niet) excuses afvangen (want dat moet natuurlijk nog blijken).
Het was een gedachte die door mijn hersenpan flitste.

Die snap ik niet helemaal. In welk opzicht zou het kwaliteitsverschil beter uitkomen bij slechte opnames? Heeft een speaker kwaliteit als een slechte opname toch nog goed klinkt volgens jou? Of juist andersom. Een studio-monitor die een slechte opname slecht laat klinken, kan bijvoorbeeld gewenst zijn. In de HiFi wereld kan het andersom gewenst zijn maar dat is ook smaak gebonden.
Het lijkt mij een vreemde redenering, maar misschien bedoel je het anders.
Sony S7 versterker - Sony CD-speler - Yamaha CDX-590 - FirePOD DAC - TDL Studio 2 - Klipsch B2 - Marantz TT-4400 platenspeler
Cuz I'm praying for rain
And I'm praying for tidal waves
I wanna see the ground give way

Markus

• The real fiel
« Reactie #67 Gepost op: 21 augustus 2011, 23:15:26 »
Hallo,

Het is een klein beetje "advocaat van de duivel" spelen zeg maar. Je gok is goed overigens; Het gaat mij erom dat de (eventuele) chte critici, niet gelijk n afronding met n of ander slappe uitvlucht kunnen komen.
Het kan, als waarneembaar, natuurlijk zomaar zijn dat kwaliteits en/of weergaveverschillen bij verschillende soorten opnames tevens anders "uitpakken" (bijvoorbeeld, nu word het mijzelf ook te vaag).

Met vriendelijke groet, Markus ;)
BEYOND HIGH-END

Han

• Moderator
    • studio
« Reactie #68 Gepost op: 21 augustus 2011, 23:23:59 »
Ik heb wel gemerkt dat sommige muziek die gebruikt werd bij testen niet echt geweldig klonk en dan druk ik me voorzichtig uit. Er zijn veel CD's die geweldig klinken, zoek daar fragmenten uit en gebruik die. Een slecht klinkende opname is voor mij niet interessant om mee te testen.
Niets is zeker en zelfs dat niet.

Het licht aan het eind van de tunnel kan ook een idioot met een lamp zijn.

Sierra November

« Reactie #69 Gepost op: 21 augustus 2011, 23:26:00 »
Voor mij idem. Ik kan er nooit zo mee zitten als slechte opnames slecht klinken. HiFi toch......precies zoals de produceer het "bedoeld" heeft.
 :D
Helaas zijn er iets teveel slechte opnames op de markt. Het meest irritante vind ik wel als de opname technisch een pareltje is en dat men hem dan vrolijk de 0db grens in heeft gejaagd met clipping tot gevolg. Zo'n ontzettend stomme fout......en ik hoor het TE VAAK!
Sony S7 versterker - Sony CD-speler - Yamaha CDX-590 - FirePOD DAC - TDL Studio 2 - Klipsch B2 - Marantz TT-4400 platenspeler
Cuz I'm praying for rain
And I'm praying for tidal waves
I wanna see the ground give way

Johndv

« Reactie #70 Gepost op: 22 augustus 2011, 23:29:52 »
Lijkt me toch een leuk en leerzaam dagje, zou u me in het rijtje willen plaatsen Freak?  ;)
Vincent SA-31 - Vincent SP-331 - Cambridge 640C V 2.0 - ADAM HM-II

Johndv

« Reactie #71 Gepost op: 22 augustus 2011, 23:35:59 »
Lijkt me toch een leuk en leerzaam dagje, zou u me in het rijtje willen plaatsen Freak?  ;)
Alleen staan me de speakers tegen  :-\  :-*
 ;D

ADAMAudio

« Reactie #72 Gepost op: 22 augustus 2011, 23:38:19 »
Lijkt me toch een leuk en leerzaam dagje, zou u me in het rijtje willen plaatsen Freak?  ;)
 ;D
moet ik je vrienden weer bijelkaar roepen met wat papier?

Johndv

« Reactie #73 Gepost op: 22 augustus 2011, 23:40:14 »
 ;D
moet ik je vrienden weer bijelkaar roepen met wat papier?

:-\

;D ;D

KT_88

• De Gooische Matras
  • The cat's meow.
    • http://www.ambulancewens.nl/
« Reactie #74 Gepost op: 23 augustus 2011, 09:02:57 »
Ik heb wel gemerkt dat sommige muziek die gebruikt werd bij testen niet echt geweldig klonk en dan druk ik me voorzichtig uit. Er zijn veel CD's die geweldig klinken, zoek daar fragmenten uit en gebruik die. Een slecht klinkende opname is voor mij niet interessant om mee te testen.

Met de pet op van opnametechnicus begrijp ik dat volkomen, maar als luisteraar wil ik luisteren naar die muziek die mij wat doet.
In mijn geval zit daar veel jaren '70 jazz, funk en soul bij dat vaak vreselijk is opgenomen en nog slechter is geperst op dun gerecycled vinyl, maar waar ik toch vreselijk plezier aan beleef.
(tevens de reden dat ik een belachelijk dure draaitafel, arm en element heb gekocht maar dat terzijde).
En die muziek ken ik goed, van sommige platen ken ik elke noot, dus zou dat voor mij dan geen goede testplaat kunnen zijn?

Een setje ADAMs zou mij dan ook op de lange termijn niet plezieren want die laten alle feilen genadeloos horen.
Mijn ouwe vellen die alles een beetje met de mantel der liefde bedekken zijn me dan veel liever want ik kan zo 95% van mijn muziekcollectie gewoon afspelen zonder daarbij te worden afgeleid door slechte opnametechniek of een rotpersing.

Maar om de absolute kwaliteiten van een versterker/speaker te gaan vergelijken heb je er geen moer aan natuurlijk. Tenzij je een soort van "tevredenheids-factor" wilt bepalen.
In dat geval zouden die Maggies of een wat versluierende buizenversterker nog wel eens heel hoog kunnen scoren .....
« Laatst bewerkt op: 23 augustus 2011, 09:05:12 door KT_88 »
De intuitieve geest is een godsgeschenk
en het rationele verstand is een dienaar.
In memoriam mijn lieve Wilma