Auteur Topic: Canton speakers  (gelezen 470 keer)

omski81

• *
Canton speakers
« Gepost op: 27 november 2011, 15:12:55 »
Beste liefhebbers,

Ik heb nu een onkyo 508 versterker en mijn front speakers zijn canton gle 409. Nu ben ik aan het kijken om de front speakers te gaan vervangen door eventueel de karat serie 770 of 790 en dan de gle 409 als achterspeaker te gaan gebruiken. Kan iemand mij adviseren of dit een goede keuze is deze vrij grote speaker als rears te gaan gebruiken.

Alvast bedankt!!

Mvg
Koen

still life

• Beauty in Chaos & Entropy...
Re:Canton speakers
« Reactie #1 Gepost op: 28 november 2011, 15:28:56 »
hallo,

draai zelf met 409's als sides in 5.1 (rears of backs horen in een 7.1 opstelling thuis)

als fronts draai ik met vento's, mijn center is een 405

als je een sub mooi integreert in de set, heb je een geluid waar je een puntje kunt aan zuigen..  :yeah:
 alle speakers draaien met een small instelling, diepe cross van 40Hz op de fronts & 409's

=> actieve bi-amp middels de sub voor het (sub) laag:
 uw channels zien niks onder 40Hz, de sub ziet enkel 40Hz, de center draait met een X=60Hz

The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric...

Marantz SR7005/UD5005 ---> Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

omski81

• *
« Reactie #2 Gepost op: 28 november 2011, 16:53:24 »
Hoi,
Thanks voor de reactie heel nuttig maar wat als ik geen sub integreer in mijn set?
Groetjes

still life

« Reactie #3 Gepost op: 29 november 2011, 16:22:00 »
hoe de speakers presteren is grotendeels afhankelijk van uw akoestiek
 vooral i/h laag kan je problemen hebben, te weinig respons of net te veel, bij sommige freq's (staande golven)

die problematiek kun je bvb aanpakken dmv goeie sub-integratie
 het diepste laag haal je dan uit je fronts/zuilen & ga je strak weergeven met een sub
 het maakt ook dat je het volle spectrum mooi te horen krijgt

zonder sub is dat vrijwel onmogelijk..

Citaat
maar wat als ik geen sub integreer in mijn set?

je moet natuurlijk niks, zo kan je tevreden zijn met je weergave zoals die is
 of het benodigde laag vanuit de surrounds via je fronts (large) laten weergeven..

Marantz SR7005/UD5005 ---> Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

John Wx

« Reactie #4 Gepost op: 30 november 2011, 19:45:40 »
hallo,

draai zelf met 409's als sides in 5.1 (rears of backs horen in een 7.1 opstelling thuis)

als fronts draai ik met vento's, mijn center is een 405

als je een sub mooi integreert in de set, heb je een geluid waar je een puntje kunt aan zuigen..  :yeah:
 alle speakers draaien met een small instelling, diepe cross van 40Hz op de fronts & 409's

=> actieve bi-amp middels de sub voor het (sub) laag:
 uw channels zien niks onder 40Hz, de sub ziet enkel 40Hz, de center draait met een X=60Hz

ik dacht Sony Es wat jij had  :P
* CHARIO * ONKYO * SONY ES * Fujitsu Siemens Esprimo Mobile V5535 Edition * DAC ELE EL-D01 USB * IXOS * OEHLBACH * CISCO Ziggo * LG * Brennenstuhl * AudioQuest *

still life

« Reactie #5 Gepost op: 1 december 2011, 16:21:43 »
SONY SS-F5es by canton/sony..  ;D